Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
verootjoo schreef:Ik eet alles zolang het er nog goed uitziet en ruikt. Pas nog een pak sap aangebroken van mei dit jaar, en een zak borrelnootjes van december 2013Vlees ruik ik altijd gewoon even, en kaas eten we hier zolang het nog geen pootjes heeft.
En ik leef nog steeds.

Sokje_6 schreef:Er staat een datum op omdat dat moet. Op honing staat bijvoorbeeld ook een datum maar dat kan bijna niet kapot, dat gaat gewoon kristalliseren en als je dan even schudt kun je het zo weer gebruiken.
Ik kijk er ook niet te nauw naar, veel dingen bak of kook je toch en er zit in veel dingen aardig wat suiker om wel even door te kunnen.
Edit: Wat gebeurt er met die ijsthee dan, lijkt me dat je dat wel ziet als je het in een glas giet. Is dat ook bij aanmaakijsthee of andere dranken?

8nnemiek schreef:Melk koop ik juist vaak bij de AH met 35% korting, en drinken wij gerust nog een week na de datumtwee weken red ie ook nog wel, daarna wordt ie zuur, maar dat merk je wel
![]()
Enige waar ik voorzichtig mee ben is vis (en vlees maar dat eet ik niet)

(oh, en iets wat in een vorig leven mandarijn was
)
Symptoom daarvan is dus dat ik heel erg panisch met houdbaarheidsdata omga. Rationeel weet ik wel dat dat niet altijd hoeft, maar mijn angststoornis zit me vaak te zeer in de weg om daar altijd rationeel in te kunnen handelen. Leuke is echter wel: ik gooi bijna nooit iets weg, omdat ik héél erg nauwkeurig ben wat betreft inkopen e.d. Ik zorg gewoon dat ik heb wat ik gebruik en dat ik gebruik wat ik heb.... Zo gaat 't altijd op!
Ashley5 schreef:Het ligt er bij mij aan of ik alleen in huis ben en iets over de datum is of dat er iemand bij mij is. Ik heb namelijk het probleem dat ik anosmie heb (kan niet ruiken). Ondertussen weet ik bij veel dingen dat het zo lang goed blijft dat ik het gerust kan eten, maar bij de rest wil ik graag eerst de mening van iemand hebben die goed kan ruiken en proeven. En als er niemand is die dat voor mij kan testen, dan eet ik het simpel weg niet. Meestal gooi ik het dan nog niet weg, zodat iemand het later alsnog voor mij kan testen, maar anders begin ik er niet aan! Ik heb al zo vaak bedorven dingen gegeten en dan met name melk dat ik er niet meer aan begin!