Testrecept Juli

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hoeveel punten op tien scoort dit gerecht?

0
Geen stemmen
1
1 (7%)
2
Geen stemmen
3
Geen stemmen
4
Geen stemmen
5
Geen stemmen
6
2 (14%)
7
9 (64%)
8
2 (14%)
9
Geen stemmen
10
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 14

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:50

Ziet er hier beter uit , zonder appels en ipv de peterselie wat gedroogde italiaanse kruiden . Kip vergeten dus met shoarma repen :)

Afbeelding

Jaja de shoarma ligt in een paardenhoofd figuur , het blijft bokt :)

Hij vult goed en is erg lekker :) , de witlof overheersde niet .

Grapjasjes12

Re: Testrecept Juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 22:08

Wat een kleine hoeveelheid voer :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 22:11

Mwah ik nam later nog een bord voer :+ met appelmoes erover :9

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 22:31

Klinkt als een lekker recept, ik ga hem volgende week maken :D

En met shoarma lijkt me ook best lekker :P

Gribeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 07:40

@ponyparadijs: we appreciëren je werk zeer zeker! Voor iedereen goed doen is onmogelijk!

Nog 3 dagen werken, dinsdag vakantie... Tijd genoeg dus om een nieuw receptje uit te proberen!

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 19:46

Aangezien we alleen hele cijfers kunnen geven van ons een 7. Eigenlijk een 6,5/7-. De kipreepjes met kerrie waren prima, daar kan ook weinig aan mis gaan en ze gaven eigenlijk de meeste smaak aan het gerecht. Wij hebben voor 3 personen wel iets meer kip gebruikt.

De witlofstamppot dankt de meeste smaak aan de appel en aan de toevoeging van wat kruidenbouillon aan de puree. Wat ons betreft had er ook wel kerriepoeder of eventueel wat kaneel en honing met de witlof mee geroerbakt mogen worden. Of iets van cayennepeper voor extra pit. Peterselie gaf wel wat extra kleur aan het geheel.

Afbeelding

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 20:04

De appelstukjes hadden we eerst even gebakken, voordat we de witlof heel kort meebakten, zodat het wat knapperig bleef. Het is een prima budgetrecept :) , zij het dat ik het een volgende keer wat pittiger zou maken. Het zou ook wel lekker zijn met stukjes walnoot of andere noot voor een vegetarische variant.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:59

Ah, eindelijk een foto die het gerecht er iets smakelijker uit laat zien. Jammer genoeg heb ik mijn fototoestel net uitgeleend en heb ik zelf geen foto kunnen maken, maar zo zag mijn versie van het gerecht er ook zo ongeveer uit.
Ik heb het gerecht ook beoordeeld met een 7. Over het algemeen smaakte het goed, vooral door de toevoeging van de appel. Helaas viel de kip een beetje weg in het gerecht, terwijl ik er toch redelijk wat kerrie op had gestrooid. Al met al een prima, zij het niet heel bijzonder gerecht.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 23:12

Niet bijzonder inderdaad, maar wel een prima budgetmaaltijd en lekker gemakkelijk te maken, da's ook wel eens handig en leuk. Goede inkomer voor het testrecept ;)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:42

ponyparadijs schreef:
Sorry luitjes als het niet in de smaak valt of iets.
Ik moest een begin maken.

Goed gedaan hoor! Smaken verschillen nu eenmaal.

Ik ga het morgen maken! :9

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 19:37

Ik ga het vanavond met peer maken. Ben vergeten een appeltje te kopen en te lui om van de bank te komen :+

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-14 19:41

Met peer is denk ik ook heel lekker

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:10

Eindelijk heb ik het dan gemaakt, mét appel :+ De afgelopen dagen was het zo heet dat ik al flauw viel bij de gedachte aan een fornuis!

Mijn aanpassingen:

- Ipv puree heb ik 'ouwe wijven' puree gemaakt van krieltjes in de schil. Dit geeft een elegantere smaak en wat structuur
- Gewone melk ipv vegamelk
- Mix van olijf- en kokosolie gebruikt om in te roerbakken, ivm met lage rookpunt eerst genoemde

Normaal gesproken kook ik nooit zulke gerechten, dus een cijfer geven vind ik erg lastig. Mijn eigen stijl is vele malen minder Hollandsch en het is voor het eerst in iets van 5 jaar dat ik überhaupt een recept heb gebruikt.

Verwacht geen culinair hoogstandje. Dit is zo'n prakkie dat je oma zou kunnen maken in een creatieve bui. En zo smaakte het ook: simpel, troostend arbeidersvoer. Heerlijk als je een dag lang stallen hebt uitgemest en een buitenrit van 3 uur achter de rug hebt.
Om die reden heb ik de kip door de stampot gedaan. Ik vind het vrij bizar om gesneden kip apart te serveren bij zo'n simpel gerecht als dit. Hou het dan ook helemáál simpel en doe alles in 1 pan, denk ik dan :+
De peterselie kon ik kwa smaak totaal niet plaatsen en hoort wmb niet thuis in deze stampot.

Al met al was het goed te eten. Ik blijf hangen tussen een 6 en een 7.

Mijn suggesties:

- voeg een handje krenten toe, ik ga dat morgen proberen als ik het restant ga eten
- de peterselie kun je beter weglaten, het smaakt vreemd in dit gerecht
- probeer een snufje kaneel bij de kerrie te doen, volgens mij combineert dat mooi

Eindoordeel:

6,5 (in poll geef ik een 6)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 23:13

Gewoon een eenvoudig door de weeks gerecht, ik had hem van de week gemaakt, maar helemaal vergeten een foto te maken :oo
Ik heb het recept gewoon aangehouden op de sojamelk na, die heb ik vervangen door gewone koemelk.

Van mij krijgt ie een 7, de smaak was best goed te doen, maar geen culinair hoogstandje :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 09:03

Ik heb 'm van de week ook gemaakt. Peterselie weggelaten en gewone melk gebruikt. Ik ben niet zo'n stamppot-eter, vind eigenlijk alleen zuurkool echt lekker en hutspot wel redelijk. Deze stamppot was best oké, op hutspot niveau :P Tweede dag heb ik 'm opgebakken, en dat vond ik een stuk lekkerder! Net als ik bij boerenkool altijd heb :P Ik geef een 7 :)

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 12:23

Heel veel gerechten zijn eigenlijk de volgende dag pas écht lekker, als alle smaken goed ingetrokken en vermengd zijn, maar dan moet je dus eigenlijk elke dag voor de dag erna koken :)) . Salades maak ik iig vaak al 's morgens, en soepen e.d. een dag eerder. Stamppotten nooit, dat vind ik altijd zo'n gedoe om die massieve massa gelijkmatig door te warmen :+ .

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 13:49

Door opbakken worden de aardappel-delen altijd zo lekker krokant :D Dat is ook hetgeen wat me niet aanstaat in de meeste stamppotten: een hap gepureerde smakeloze aardappel :+ Maar dat dat ook geldt voor andere dingen is eigenlijk heel logisch ja, misschien toch eens proberen :P

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 20:28

Bij stamppotjes doe ik vaak bouillonpoeder door de puree of een bouillonblokje bij het kokende aardappelwater, dat scheelt meteen. Of ik doe wat uitgebakken spekjes door de stamppot, dat geeft ook meteen wat meer smaak :j .

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 18:51

Afbeelding Helderder meldt zich.

Na alle wateroverlast en stroomuitval van vandaag, vond ik het wel tijd voor een stamppotje. Ik ben redelijk creatief met het recept omgegaan en heb geprobeerd om er één portie van te maken.

Gebruikte ingrediënten:
- Zoete aardappel (oranje en wit)
- Kip met kerriepoeder (die op raakte, waarna ik overging op paprikapoeder -wat chilipoeder bleek te zijn- maar daar redelijk op tijd achterkwam dus het vooral nog een paprikavachtje kreeg
- Gebakken in kokosolie
- Uiteindelijk heb ik geen melk gebruikt
- En veel rozemarijn in plaats van nootmuskaat toegevoegd om het op smaak te brengen

Afbeelding

Hak, hak, hak daar gaat de aardappel.
Koken met water en zout.

Afbeelding

De kip krijgt inmiddels hete billetjes in de pan.

Afbeelding

Gezellig de witlof erbij, waarna er enige paniek ontstaat omdat de rookmelder af gaat.

Afbeelding

Appeltje.

Afbeelding

En stampen maar voor het stamppot effect.

Afbeelding

Op een bordje er goed proberen uit te zien.

Afbeelding Afbeelding

Eindoordeel:
Tja. Wel lekker, niet bijzonder. Zoete aardappel is lekker, zachte appel is prima en de witlof proefde ik er niet echt in terug (dat is dan wel positief wat mij betreft). Kip, ja, gewoon, gebakken kip zoals eerder gezegd. Smaken kwamen niet echt bij elkaar. Een paar rozijntjes had geen kwaad gekund. De rozemarijn gaf nog wat sjeu aan het geheel. Qua smaak vind ik het wel een kindergerecht, vlak, zoet...
Prima m'n buikje rond gegeten maar dit is niet een recept wat ik vaker ga maken.
Een 7.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:33

Komt er vandaag een nieuw testrecept? :)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 12:56

Gribeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 14:02

Hoi,
Ik ga ook nog even updaten!
Heb het recept uitgeprobeerd en vond het zéér lekker, ookal zijn we geen witlooffans!

Toch ga ik dit zeker nog eens maken!

(Puree en witloof-appel wel niet onder elkaar gemengd wegens het visuele effect en kipfilet genomen ipv reepjes)

Afbeelding

Wat vinden jullie ervan?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 14:05

Dat ziet er toch wel erg smakelijk uit .
Beter als dat bord van mij hahaha

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 14:22

Gribeltje schreef:
Hoi,
Ik ga ook nog even updaten!
Heb het recept uitgeprobeerd en vond het zéér lekker, ookal zijn we geen witlooffans!

Toch ga ik dit zeker nog eens maken!

(Puree en witloof-appel wel niet onder elkaar gemengd wegens het visuele effect en kipfilet genomen ipv reepjes)

[ Afbeelding ]

Wat vinden jullie ervan?

Prachtig _/-\o_

Gribeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 14:22

Ohja, heb ook nog spekblokjes toegevoegd omdat ik vreesde voor de witloofsmaak! Was super meegevallen.