Lekkere nasi zonder pakje/zakje... HOE?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 01:08

Sabine schreef:
Trassie is voor mij echt het wondermiddel. Vroeger wilde ik het huis niet eens in als mijn moeder nasi stond te maken, zo vies vond ik het ruiken :')
Tegenwoordig doet het me denken aan 'vroeger', aan mijn Indische oma die de hele dag in de keuken in de potten stond te roeren <3
Nasi goreng zonder trassi is voor mij geen nasi! Toevallig gisteren nog gemaakt, met een simpele boemboe uit de toko, een boemboe mét trassie, en alleen maar natuurlijke ingrediënten, uit Indonesië welteverstaan :)

Dat is inderdaad een van de onmisbare ingrediënten in de Idonesische keuken.

Vergeet daarbij niet dat Nasi niet meer of minder is dan het opgebakken eten van de vorige dag(en). Dus alle ingrediënten en kruiden hebben de tijd gehad om zich te mengen en hierdoor lekkerder te worden.

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 01:09

Sjonnie kruiden :D
Is mijn moeder helemaal fan van, we hebben al een stuk of 8 potjes thuis staan :')

kejen

Re: Lekkere nasi zonder pakje/zakje... HOE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 01:25

Trassie en ve-tjin eens proberen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 19:00

CrazyCat schreef:
O en bak even je specerijen en gooi ze niet gewoon in je saus. Als je ze even op hoog vuur bakt dan komen de smaken beter vrij.

Dat was een interessante tip. Vandaag eens geprobeerd bij de fairtrade currymix, en die wordt er wel meteen een heeeeeel stuk pittiger van! Je ruikt ook echt dat de geuren en smaken loskomen. Ga ik vaker proberen!

Vero

Re: Lekkere nasi zonder pakje/zakje... HOE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:29

met was specerijen, soja saus en wat groenten die je lekker vind en :9