Onsmakelijke eetgeluiden & gewoontes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vind jij het ergste?

Boeren
17 (7%)
Smakken
124 (56%)
Met mond open eten
71 (32%)
Slurpen
9 (4%)

Totaal aantal stemmen: 221

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 20:23

Eindelijk een soulmate! Je haalt me de woorden uit de mond wat betreft irritaties. _O-

Vooral chips, jeetje, daar kunnen m'n vader en broertje wat van! Valt me op dat het voornamelijk mannen zijn, maar ook ik heb vriendinnen die uitgebreid boeren tijdens het eten. Bahbah, zo moeilijk is het toch niet om geluidloos te eten? 8)7

Springs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 20:25

Nog een andere ergernis - niet over eten deze keer
Een gesprek met iemand voeren die zn zonnebril niet afzet. Al helemaal irritant als het dan ook nog spiegelglazen zijn.
Net zat iemand hier luidruchtig al echoënd chips te eten - ik denk oke mooi bak is leeg klaar ermee. Haalt ie nog een volle bak! Toen ben ik maar weg gegaan.

marissa161

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 20:27

ilaan schreef:
Ik weet echt niet hoe het komt dat ik me zo irriteer en er zo woest om kan worden. Als ik dat had geweten had ik er natuurlijk al lang wat aan gedaan!

Oh wat enorm herkenbaar :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 20:29

ik heb op een groep gewoond en naast me zat een meid met verstand van 6 jarige , die at in 10 minuten haar eten en alles lag naast haar bord en zat om haar mond. De buurvrouw daarnaast autist en ook 6 jarige verstand smakte , en de heer des huizes ook 6 jarige verstand at heel net gelukkig :P .

Dus ja wat ik nou erg vind :')

Lovemyponys5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 20:32

Ik vind eetgeluiden egt vreselijk.
Ik kan er egt niet tegen, elk klein geluidje gaat me al te ver. Ik vind het gewoon smerig als mensen met mond open eten. :r :r
een meisje uit mijn klas smakt ook heeeel erg en eet ook met mond open. Ik heb gewoon gezegt dat ik me eraan irriteer en nu let ze erop. Maar soms irriteer ik me er gewoon zo erg aan maarja je kan er niks aan doen.

Springs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 20:35

@takkie_muis
Soms heb ik wel even zin om te doen wat op jouw ava staat als iemand (en al helemaal in gezelschap!) het gewoon vertikt om geluidloos te eten, bovendien hoeft niet iedereen te zien wat er in diegene z'n wasmachine ronddraait }>
Als je qua verstand niet helemaal 100 bent kan ik dat natuurlijk begrijpen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 20:37

Ik kan bijna niet eten bij andere mensen ik heb echt een fobie voor bacteriën die ik zelf zou kunnen binnenkrijgen door eten.
Ik kan er niet eens over praten dan krijg ik al kokhals neigingen. Ik kan alleen eten als ik het kan afschermen van andere mensen. Dus hoek van de tafel eten enzo.
Mensen eten gewoon soms zo vies. Bah ;(

Ik kan sowieso niet eten bij ouderen en kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 20:39

Springs schreef:
@takkie_muis
Soms heb ik wel even zin om te doen wat op jouw ava staat als iemand (en al helemaal in gezelschap!) het gewoon vertikt om geluidloos te eten, bovendien hoeft niet iedereen te zien wat er in diegene z'n wasmachine ronddraait }>
Als je qua verstand niet helemaal 100 bent kan ik dat natuurlijk begrijpen.

:') ik ook hoor _O-

Klopt maar dan nog , ja baah als ik er weer aan denk :r

vuurneon

Re: Onsmakelijke eetgeluiden & gewoontes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 21:15

Ik was in de bioscoop laatst blij dat een stel pubers begon te gooien met de popcorn; wat ze gooiden konden ze immers niet meer opeten :')

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 21:29

Yes ik ben niet de enige!
Ik heb het vooral bij mijn opa, die smakt, maakt een puffend geluid, kwijlt en ga zo maar door. Jak! als ik het alleen al schrijf word ik er misselijk van.

En dat terwijl ik met mensen met een beperking werk die ook echt niet netjes eten:') maar van hun kan ik het hebben haha.
Als m'n opa komt eten eet ik of vroeger, of later, of bij een vriendin :D

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 21:32

upendo schreef:
First world problems. :')

Heb ik geen last meer van. :Y)

Je groeit er vast overheen.. :(:)

Same here,
ben erover heen gegroeid :j

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 21:33

xApple schreef:
ilaan schreef:

Als het toch eens zo werkte :')

Nou inderdaad, zou fijn zijn zeg :D

Hoezo? Je hóéft je er toch niet aan te ergeren, je kan het ook gewoon laten gaan...

Springs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 21:39

Ik kan het niet uitzetten - het moet dan gewoon weg.
Nou heb ik hier een huisgenoot die het altijd leuk vind om nog ff door te gaan als je vraagt om te stoppen, het liefste nog uitvergroot. Tergend!. Niet alleen met eten, maar ook met bv. tikken. Al ligt het ook wel een beetje aan de persoon die het doet, van de een kan ik het meer hebben als van de andere. :=

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 21:43

Wat voor mij trouwens goed hielp, was oordoppen in. Niet zo sociaal voor de buitenwereld maar dan haalde die innerlijke woede wel weg.
En trouwens smakken is ook niet sociaal :')

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 21:47

Het is bewezen dat wanneer men met open mond eet, men de smaken zuiverder en sterker proeft :D

Maar slurpen slurpen ielww het woord al. 1 woord v-r-e-s-e-l-e-l-i-j-k :r De rest kan ik wel verdragen, thuis eet ik gewoon met open mond met een boertje d'r achterna, maar bij andere mensen vind ik het echt not-done. Thuis mag je je lekker laten gaan, maar bij andere mensen...

Ik heb een andere ergere ergernis. Ik kan er niet tegen wanneer mensen tijdens het eten over snot, poep, enge beestjes enz gaan praten, dan krijg ik het gevoel dat het in m'n eten zit en krijg ik geen hap meer door m'n keel. Een keer ( meerdere keren zelfs ) zat mijn broertje heel fanatiek tijdens het eten te vertellen over dat hij de letter B had gepoept enzo, ben maar ergens anders gaan zitten :')
Laatst bijgewerkt door _Femkeeex op 20-06-14 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 21:48

Smakken! Afschuwelijk, goede 2e plaats is slurpen

Wat mijn man ook doet en waar ik gewoon agressief van wordt, is dat hij met een lepel steeds tegen zijn tanden klinkt als hij bv soep eet en de lepel in zijn mond doet. Bij elke hap hoor je weer `kling`tegen zijn tanden of kiezen. Daar kan ik me zo kwaad om maken, eet gewoon normaal en doe je mond goed genoeg open
Of chips eten als ik dat niet doe, en dan vlak naast me, krunch krunch..... moet dat????

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 21:49

Volgens mij hebben we hier een paar mensen met misofonie :j

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 21:51

Oh, dat maakt me dan weer niets uit, zolang het niet spettert op mijn bord.

Springs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 21:52

@secricible
Dat weet ik wel zeker haha :P

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 21:53

En dat houdt in?

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 21:53

Slurpen en boeren heb ik eigenlijk geen last van. Met mond open vind ik niet echt lekker om te zien, maar smakken vind ik zo ranzig, echt heel goor om te horen :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 21:54

Citaat:
Mensen met misofonie ervaren gevoelens van irritatie, walging en/of woede bij het horen van geluiden die op zich onschuldig zijn. Deze geluiden zijn meestal door mensen geproduceerde geluiden, zoals smak- en slikgeluiden.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 21:55

NikkiEnJij schreef:
xApple schreef:
Nou inderdaad, zou fijn zijn zeg :D

Hoezo? Je hóéft je er toch niet aan te ergeren, je kan het ook gewoon laten gaan...

Nou nee dus. Als je een aandoening hebt waarbij je een extreme afkeer hebt van
deze geluiden dan kun je dat niet zomaar laten gaan :n Een psychisch probleem los
je niet zelf even op hoor. Ik zou dat zo graag willen maar dat gaat niet.
Lekker makkelijk om zomaar te roepen ;)

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 21:57

Haha, bestaat zo'n aandoening :+ Wist ik veel dat het een ''Psychisch probleem'' :') was.

Lovemyponys5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 22:08

Hoezo? Je hóéft je er toch niet aan te ergeren, je kan het ook gewoon laten gaan...[/quote]
Was het maar zo makkelijk.
Ik wil me er niet aan ergeren maar ik kan er niks aan doen, ik word egt chagrijnig als ik gesmak moet aanhoren ofso.