Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Danique_G schreef:denk dat iedereen het er over eens is dat cola, ongeacht het soort en merk, ongezond is...
Maar dat ter zijde. Met alleen calorieën laag houden creeër je voor jezelf de illusie dat je gezond leeft. Banaan is gezond maar calorierijk. (Hoewel je niet teveel suikers moet nemen).
Bizzybijtje schreef:Danique_G schreef:denk dat iedereen het er over eens is dat cola, ongeacht het soort en merk, ongezond is...
Maar dat ter zijde. Met alleen calorieën laag houden creeër je voor jezelf de illusie dat je gezond leeft. Banaan is gezond maar calorierijk. (Hoewel je niet teveel suikers moet nemen).
Dit bedoel ik. Cola light is misschien zelfs slechter dan normale cola. Die zoetstoffen wakkeren juist trek aan. Los van het chemische troep gedeelte
ik heb wel eens begrepen (kan zijn dat het niet waaris natuurlijk) dat je lichaam door cola light denkt "He, iets zoets! Even insuline aanmaken..." Maar vervolgens komt er geen suiker binnen. Met als gevolg dat je bloedsuikerspiegel keldert en je lichaam schreeuwt om suiker. Daardoor krijg je trek en zul je bij het volgende eetmoment sowieso meer eten dan dat je eigenlijk zou doen.
. Bizzybijtje schreef:Dat bedoel ik te zeggen. Het feit dat er vroeger cocaïne in cola zat zegt voor mij ook al heel veelik heb wel eens begrepen (kan zijn dat het niet waaris natuurlijk) dat je lichaam door cola light denkt "He, iets zoets! Even insuline aanmaken..." Maar vervolgens komt er geen suiker binnen. Met als gevolg dat je bloedsuikerspiegel keldert en je lichaam schreeuwt om suiker. Daardoor krijg je trek en zul je bij het volgende eetmoment sowieso meer eten dan dat je eigenlijk zou doen.
Ik drink het overigens niet ivm aspartaam wat angstaanvallen aanwakkert (en die heb ik zonder aspartaam ook wel al). Water en thee is prima.
Danique_G schreef:Precies, en vergeet de zuurtegraad van cola niet.
Laatst is er ook al naar buiten gekomen dat roomboter toch beter is dan margarine oid. Niet dat je vol aan de roomboter moet ofzo, maar gebruik je gezonde verstand. Google gewoon eens wat over voeding (niets verplicht maar misschien vind je het leuk, omdat je immers geinteresseerd bent in gezond zijn).
Ik eet liever 3000 kcal gezond, dan 1800 ongezond.
Danique_G schreef:maar gebruik je gezonde verstand. Google gewoon eens wat over voeding (niets verplicht maar misschien vind je het leuk, omdat je immers geinteresseerd bent in gezond zijn).
Ik eet liever 3000 kcal gezond, dan 1800 ongezond.
Bizzybijtje schreef:ik heb wel eens begrepen (kan zijn dat het niet waaris natuurlijk) dat je lichaam door cola light denkt "He, iets zoets! Even insuline aanmaken..." Maar vervolgens komt er geen suiker binnen. Met als gevolg dat je bloedsuikerspiegel keldert en je lichaam schreeuwt om suiker. Daardoor krijg je trek en zul je bij het volgende eetmoment sowieso meer eten dan dat je eigenlijk zou doen.

Enfin, dat is dus geconcentreerde ijsthee die je zelf aanvult met water. En he, dat is fijn aangezien ik normale ijsthee ook altijd veel te zoet vind
Maar bij die siroop kun je dus zelf bepalen hoe zoet je het maakt.
Drink het zelf niet maar mijn zoon wel. Kan ie zelf kijken hoe zoet hij wil drinken, idd. Danique_G schreef:Had net hoorcollege waarbij dit toevallig aan bod kwam!
E nummers zijn chemisch gezien niet anders dan een natuurlijke geur- kleur of smaakstof. Wat wel zo kan zijn is dat de namaak verontreinigd is waardoor het wel schadelijk is. Verder zijn er maar enkele E nummers dusdanig gevaarlijk dat je je afvraagt waarom ze het in voedsel stoppen. Dat er nu meer aanbod is aan natuurlijke producten komt puur de toegenomen vraag er naar.
Wat ook zo kan zijn is dat het E nummer is dusdanige kleine mate voorkomt dat het niet word genoemd op de verpakking. Het hangt natuurlijk van het E nummer af of je je zorgen moet gaan maken. In tegenstelling tot wijn, daar wordt standaard sulfiet aan toegevoegd (geen lekker goedje). Er zijn daar wel bepaalde grenzen voor maar reken er maar op dat het standaar net onder de grens hangt.
wat betreft het cola verhaal, ongeacht of het light of regular is, in cola zit fosforzuur. Dat is een heel sterk zuur, cola heeft ook een pH van rond de 2. Dat is dus even zuur als maagzuur. Als je een verroeste spijker in de cola hangt dan zal de spijker volledig schoon zijn als je hem er weer uit haalt.
Nina_love schreef:Wat de rest van de tips omtrent eten betreft. Ik zou inderdaad best eens wat meer over de andere stoffen in voeding kunnen gaan lezen. Momenteel maak ik echt mijn beslissingen op basis van de calorie waarde.
Als ik bijvoorbeeld voor een feestje oid chips zou gaan halen, kies ik de chips met de laagste calorie waarde. Ook al vind ik die minder lekker.
Gewoon normaal avond eten idem dito. Als er 3 soorten kippenvlees zijn, kies ik degene met de laagste calorie waarde. Soms is het maar 5 calorieën verschil (en heel veel duurder).
Mijn ouders en mensen in mn omgeving worden er soms helemaal gek van![]()
Maargoed, het geeft mij gewoon rust.
en @Bizzybijtje volgens mij bedoel je karvan cevitam
Hannanas schreef:Pfoe ts heavy.. Kippenvlees merken checken op calorien..
Kost je zelf ook veel stress.
De controle die je meent te hebben kost veel energie en geeft je stres (want je durft er niet vanaf te wijken).
Hoeveel calorien komen er eigenlijk binnen en hoeveel gaan er uit? Ben wel nieuwsgierig!
Waarom creastal clear?
Zoetstoffen bom.
Kun je beter diksap halen bij de Peuter afdeling vd supermarkt.