'Typisch Nederlands', avondeten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 16:19

Joolien schreef:
Een gehaktbal is idd wel redelijk nederlands samen met bloemkool en witte saus met aardappelen en jus :P

Toen ik in Engeland woonde heb ik gehaktballen gemaakt, volgens de Engelse, zo groot als voetballen :') Uiteraard niet, maar wij maken schijnbaar vrij grote gehaktballen :P

Frikandel is natuurlijk ook erg Nederlands, maar mij werd het niet in dank afgenomen dat ik later pas vertelde dat er paardenvlees in zat (had ik totáál niet over nagedacht hoor op dat moment). Maar waren compleet in shock dat wij paardenvlees eten :=

TurdusMerula schreef:
Rijsttafel is ook echt Nederlands. :)

uh? :') Is dat niet chinees/indonesich? :P

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 16:39

Maartje, idd indonesisch maar wij zijn de enigen zo ongeveer die dat eten (buiten Indonesiers)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 16:45

Telpeva schreef:
Of als grap juist bolletjesvla, en erbij vermelden dat het in Nederland heel normaal is om muizenkeutels in voedsel te verwerken :9

_O-

Ik zou ze zeker de Nederlandse slagroom laten proeven :j

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: 'Typisch Nederlands', avondeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 16:53

Pannenkoeken vind ik niet echt exclusief Nederlands, die zijn in andere landen toch ook gewoon volop te krijgen? minimaal half Amerika eet geloof ik af en toe wel pancakes als ontbijt. Rijst is ook geen NL product imo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 19:27

Nou ts ik ben wel benieuwd wat je uiteindelijk hebt voorgeschoteld en of ze het lekker vond :P

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 21:48

Zo, daar ben ik weer! Sorry voor de late reactie, heb volgende week tentamens. :(

Heb andijviestamppot met spekjes en rookworst gemaakt. Ze vond het heerlijk zei ze! :D Ze vond het wat weg hebben van de soort van ierse vorm van boerenkool, maar dan met een 'lettuce-like-veggie', oftewel: andijvie. :+
En toetje hebben we simpel gehouden, want ze had al allerlei Nederlandse toetjes gegeten de afgelopen dagen. Gewoon lekker een stukje Vienetta. :)