Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
joyce B schreef:Moet je niet het speltbrood van de AH nemen, want daarvan kreeg ik een nog hogere suikerpiek dan van gewoon volkoren brood!
Denk dat je dan het best zelf speltmeel kunt bestellen en zelf je brood bakken... Dat heb ik nog niet geprobeerd.
(Heb het getest, uur na eten met bloedglucose meter. Precies hetzelfde ontbijt maar dan de ene keer met volkorenbrood en de andere keer met dat speltbrood.)
)
Jannepauli schreef:Bij de Welkoop/Boerenbond verkopen ze meel van het merk Soezie; er is een koolhydraat-arme variant én een speltvariant. Zit niks anders in en alleen water toevoegen. Dit meel is prima geschikt voor de broodbakmachine - om et wat langer vers te houden doe ik er een scheutje olijfolie in.

Pieteritus1 schreef:Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik ga dichtslibben, Marieke.
Als ik er wat door zou afvallen is dat een mooie bijkomstigheid, maar het gaat me ook om de gezondheid van mijn lijf en leden.
Roggebrood lust ik niet. Althans, heb het al jaren niet meer op. Vroegah vond ik het een verschrikking.
Rijstwafels zouden idd ook een optie zijn, die kan ik ook nog overwegen.
Variëren doe ik (volgens mij) voldoende. Ik drink minstens 2 liter water/thee per dag, kom aan mijn groenten en fruit toe en ben nu ook van gewone melkproducten overgestapt naar soya en amandelproducten.