Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
En dat word met het eten in het begin vast nog wel wat aankloten
) heb ik vast veeel te grote porties straks. Dus ik lees even mee voor goede ideeën!

de brie-broccoli quiche met cashewnoten (zie ah.nl) is hier favoriet, maar je kunt het zo gek niet verzinnen of je kunt er wel een hartige taart van maken
CoronaLime schreef:Wat een handig topic, ik lees mee
De laatste tijd eet ik regelmatig pasta met roomkaas, prei en perzik, jummie!
Pasta koken zoals op de verpakking aangegeven staat, kip bakken en als het gaar is de prei erbij. Vervolgens een bakje roomkaas (á la boursin) erbij, lekker laten smelten. Perziken uit blik in stukjes snijden, scheut vocht bij de kip in, even doorroeren en klaar! 1 prei, 1 stukje kipfilet en 1 bakje roomkaas is ongeveer genoeg voor 2 á 3 personen

MariekeS_ schreef:Ook mijn signaturedish:
Gekookte bietjes in blokjes, kipfilet in blokjes, appel schillen en in blokjes. Kip opbakken, bietjes en appel erbij opwarmen. Flinke scheut kaneelpoeder en naar smaak chilipoeder en peper erbij. Na afloop klein bakje creme fraiche erdoor, even meewarmen en serveren met feta en rucola in wraps.
Super apart en heerlijk pittig/zoet met de frisse feta
Dus toen maar pannenkoeken gemaakt. Gelukkig altijd eieren, bloem en melk in huis. Melk heb ik van die houdbare halve liter flesjes. Zijn wel iets duurder als de liter pakken. Maar ik drink dat niet, want houdbaar is smerig, dus dan ben ik ook niet verplicht er wat anders mee te maken/koken. Ik schoot alleen uit met de vanille extract dus het ruikt hier ook gelijk lekker *heb geen afzuigkap*
lieveli schreef:Wij willen wel beginnen met homemade falafel, dus echt van scratch. Gewoon kikkererwten van de boerderij kopen en zelf weken.