Zelf ben ik sinds 3 maanden van brood afgestapt en merk veel verschil. In het begin was het erg nadenken over inkopen en combinaties voor de lunch maar inmiddels heb ik veel potjes en bakjes en nog nooit niet lekker gegeten.
Ik merk vooral dat ik nooit meer last heb van een opgeblazen/pijnlijke buik en ben als leuke bijkomstigheid 4 kg kwijt.
Ontbijten doe ik altijd(!) met havermoutpap met wat fruit en voor de lunch mix en match ik allerlei groentes met wat bonen, ei of vis (bv makreel) of vlees(bv gegrilde kip) en bijna altijd een paar blokjes feta omdat ik het zo lekker vind
Vult fantastisch (tot mijm verbazing...) en meestal eet ik pas rond 16u mijn eerste tussendoortje. Daarvoor heb ik gewoon geen trek
soms wat fruit of een beetje roggebrood voor de lekker.Avondeten is alleen een heeeel ander verhaal omdat ik in een studentenhuis met 8 man/vrouw woon en we gezamenlijk eten met wie thuis is. Ik wil hen echt niks opdringen en pasta is nog altijd veel te lekker
Toch voel ik me 's avonds vitaler en lichter. Zodra ik zondig op brood merk ik dat nu direct. Mijn buik zet uit,darmklachten etc.
Een goed besluit dus!
De markt is tweewekelijks bij ons om de hoek dus ik probeer daar gewoon mijn bloemkool, sperziebonen,witlof, tomaten en avocado's te halen. Scheelt geld en dan heb ik altijd wat in huis.
Het kost wel wat meer tijd en planning maar heb me voorgenomen niet te zondigen uit gemakzucht. Dat werkt tot nu toe goed.
Gisteren wel gezondigd met een meergranentriangel van de markt met haring en uitjes, dan is het ook 10x zo lekker : D
Verder oregano, peper en zout (eventueel een half groentebouillon blokje, of telt dat ook als 'pakje'?) en als het door de tomatenpuree iets te zuur wordt,meen klontje suiker erdoor.
ben zelf helemaal geen fan van brood, dus probeer zo veel mogelijk andere dingen te verzinnen.
mn eetlust is gewoon niet voldaan.

Troepsnoep ik reken het goed haha. Denk dat je lijf er ook aan moet wennen en dat duurt wel even. Hier vandaag gesmokkeld met 2 boterhammen onder een gebakken ei. Maar dat we ons er allemaal bewust van zijn, wat je ook volgt is toch ook al heel goed