Lunches om mee te nemen.. gezond!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Re: Lunches om mee te nemen.. gezond!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 18:59

Ik heb vanmiddag de zalmwraps gemaakt. Mjammiee <3 !

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:17

Ik ben ook van plan om vaker salades mee te nemen naar school. Ik wil wat gaan experimenten met verschillende dingen zoals quinoa.
Nu maak ik vooral salades met wat ik in huis heb. Verschillende soorten kaas (brie, mozzarella, parmezaan), verschillende soorten pitjes met wat groenten en sla. Verder voeg ik kip, spekreepjes of gamba's toe. Soms ook appel of een ander stuk fruit er door!

Nu gebruik ik vaak kant en klare dressing van bijvoorbeeld calve. Zijn hier mensen die zelf dressing maken? (dus zonder al die geur, kleur en smaakstoffen). Ik ben benieuwd naar verschillende zelfmaak dressings. :)

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:28

Salade wordt al snel ongezond als je dressing toevoegt ... dus daarmee wel oppassen mensjes _O-

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:00

1/2 olie naar keuze 1/2 zuur naar keuze (azijn/citroensap bv) met want kant en klare kruiden. (Bijv italiaanse mix)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:12

Ik doe ook bijna altijd gewoon een mengsel van olie en azijn. Een uitje, wat knoflook er bij, peper en zout en in de zomer bieslook, basilicum en balsamico.. mmm!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 11:40

Als je er wat citroensap overheen gooit is het eb lekker, en gezond!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:39

Ik ga even meelezen voor inspiratie. Ik heb eigenlijk een hekel aan brood, maarja wist niet zo goed wat ik anders moet. Is wel makkelijk namelijk :+

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:45

Leuk topic! Wat ik wel eens maak als gezonde lunches: pannekoeken gezond (met speltbloem, boekweitmeel, kokosvezels en bijv appel/kaneel), maaltijdsalade met gerookte zalm en gekookt ei of juist met noten en avocado, ik bak weleens een soort cake met noten en zaden (glutenvrij), zelfgemaakte tonijnsalade vind ik ook heeeerlijk maar doe ik dan meestal wel op brood (1 blikje tonijn op olijfolie, 1 el yoghurt mayo, beetje mais, cherrytomaatjes )

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:09

is zo'n wrap met slaa, roomkaas en kipfilet nog lekker na een paar uur (dus als je dat sochtends maakt en dan mee neemt), of nemen jullie de ingredienten zelf los mee??

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:17

Ik heb met broodje kaas altijd dat de kaas niet meer lekker is na een tijdje op het broodje gelegen te hebben in combinatie met boter. Dus neem die soms los mee. Ik vind het ook erg moeilijk, meestal krijg ik tussen de middag en in de ochtend maar weinig weg. Zeker brood. Als brood vers van de bakker is gaat het nog.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:28

Ik had laatst dit recept gemaakt, echt lekker fris! Couscous is ook nog wel te vervangen door iets anders.

Ingrediënten voor 4 personen
1 pak couscous,
1 bos bosuien,
1 komkommer,
6 lekkere tomaten
300 gram Griekse feta
1 citroen
1 flinke bos munt
peper en zout
een beetje olijfolie

Couscous overgieten met heel klein beetje gekookt water, couscous kneden en 5 minuten laten staan. Herhaal dit drie maal of tot de couscous gaar is.
Snijd alle ingredienten klein en schep het door de couscous. Knijp de hele citroen erin en strooi er naar smaak zout er peper door. Roer er nog een eetlepel olijfolie door om het een beetje smeuiig te maken.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:32

Ik vind een wrap eigenlijk nog lekkerder na een paar uur. Hij wordt ook niet wak, in tegenstelling tot een boterham.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:38

@wonderworst_ Ik maak ze normaal thuis ook altijd van te voren klaar en dan even in de ijskast leggen. Dat kan prima :D

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:40

Die ga ik morgen ook als lunch maken charlotte. Morgen ga ik ook weer gezonder eten :)) Vanavond boodschappen doen en voorbereidingen treffen voor komende week.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:45

Ik maak regelmatig rauwe groenten met 'gezonde' dip. De dip is gemaakt van magere franse kwark en lente ui creme soep van knorr (die laatste is natuurlijk niet super gezond maar wel erg lekker, alleen de poeder trouwens niet aanmaken met water) en daarbij komkommer, wortel, bloemkool, radijs of snack tomaatjes. Echt super lekker. Ik word van veel gezonde dingen zo slap na een tijdje (i know, suiker verslaving) maar die dip is echt een opkikker en toch nog redelijk gezond door alle groente en magere kwark en ook nog heel snel gemaakt..

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:11

wonderworst_ schreef:
is zo'n wrap met slaa, roomkaas en kipfilet nog lekker na een paar uur (dus als je dat sochtends maakt en dan mee neemt), of nemen jullie de ingredienten zelf los mee??

Dit heb ik net zitten eten en ik vroeg mij al af of het nog lekker zijn na een paar uur :') want dan neem ik het ook mee haha. Ik had er ook nog paprika en komkommer tussen zitten.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:20

Kijk anders eens op de website van 24 kitchen. Die hebben vaak ook enooooorm lekkere recepten! En het zoeken is ook vrij simpel maar toch uitgebreid, heel handig :)

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 10:23

wonderworst_ schreef:

Ik heb vandaag wrap mee met philadelphia met bieslook, sla en kipfilet. Gisteravond gemaakt, in aluminiumfolie in de koelkast gelegd en ik vind het nog steeds lekker! Vind het zelf lekkerder dan direct opeten..

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 10:29

Misschien nog een lekkere tip..
Pannenkoeken! Van karnemelk en havermout. Mij leek het heel erg smerig.. en warm is het ook smerig want er zit zo'n typisch karnemelk smaak aan.. Maar ik heb er wat bevroren aardbeien door heen gedaan en een nacht in de koelkast gelegd vanmorgen banaan er op gedaan. En dat smaakte lekker :))

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 10:55

@Marjan19: Snijd je de wrap ook nog door midden dan of laat je 'm intact?

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 10:58

friendly schreef:
@Marjan19: Snijd je de wrap ook nog door midden dan of laat je 'm intact?

Ik heb hem gewoon uit de koelkast gepakt, mesje meegenomen en hier op mn werk snij ik er stukjes vanaf :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 11:03

Oh ik lees even mee :)
Brood krijg ik niet meer weg haha. Ben dat zó zat!
Zit nu toevallig aan de soep uit de kantine op school. Maar elke dag wat kopen wordt ook zo duur :+
Vind het heel lastig mee naar school, want het kan natuurlijk niet in de koelkast en ook niet in de magnetron...

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:01

Ik maak graag avocadosalsa.

1 avocado
1 rode paprika
1 rode ui
2 theelepels ketoembar (meer naar smaak)
2 theelepels djintan (meer naar smaak)
Limoensap
Tabasco (paar druppels)

Alles klein snijden en in een kom mengen. Ik vind het echt heerlijk!

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 12:05

Ik volg ook. Ik heb nu meestal pistoletjes met verschillende salades erop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 15:57

Wat geniaal die beker!

Een quiche is inderdaad een erg goed idee, je kunt ook quiche maken zonder bladerdeeg... Dat je alleen de vulling maakt. Door het ei blijft het toch wel vast in vorm :) Wordt het wel een beetje ommelette achtig.

Verder, quinoa met gegrillde groentes...
Reepjes paprika en bleekselderij met hummus of roomkaas (meer een tussendoortje, maar wel lekker en gezond)
Rucola met feta en granaatappelpitjes
pastasalades.
De mogelijkheden zijn eindeloos :D .