Wat zijn jouw guilty pleasure's?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 18:27

Moos99 schreef:
CrazyCat schreef:
Roti kip massala, maar het is zoveel werk om te maken. (ik haalde het altijd, maar hier in Oostenrijk kennen ze het uiteraard niet)

Oh dit maak ik ook regelmatig! In principe is het zo gedaan met het recept wat ik van smulweb gebruik. De roti pannekoek haal ik overigens wel gewoon in de toko.
Een kwestie van kousenband koken de aardappels (voor)koken en de kip een beetje aan de randen bruin bakken. Dit allemaal even laten staan. vervolgens een uitje, peper en knoflook fruiten, wat tomaten puree, de kerrie masala poeder (van de toko, deze doet het m :D ) een snufje vet-zin, water toevoegen, bouillon blokjes kruimelen en erdoor gooien en even laten sudderen. Vervolgens de voorgekookte aardappelen en de kip er bij gooien zodat dit nog even helemaal gaar kookt, koudenband erbij en tada! Oh ja, ik kook er ook altijd nog een eitje bij. Jammie!

Het is juist de pannekoek die veel werk is en ik heb hier geen toko helaas anders zou ik mezelf die moeite zeker besparen. Maar ZO de moeite waard.
Mijn ouders waren zo lief om van de zomer flink veel massala poeder mee te nemen voor me. Ik gebruik het traditionele recept dat ik ruim 20 jaar geleden gekregen heb van de oma van een klasgenootje. (ben in de Bijlmer opgegroeid) Heb hem nu redelijk geperfectioneerd voor zover mogelijk, want niet alles is hier te krijgen. Madamme jeanette pepers, kouseband en gele kikkererwten hebben ze hier niet.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 18:29

De magentron shoarmabroodjes.. Heerlijk zijn die krengen.. <3

delerium

Re: Wat zijn jouw guilty pleasure's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 18:30

een zakje groentesoep van california. Ik geloof dat die dingen maar 30 cent kosten. Waarschijnlijk onbederflijk want het bestaat uit vrijwel alleen geur- kleur- en smaakstoffen.
Echt zo smerig dat het lekker is :j

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 18:31

Citaat:
Het is juist de pannekoek die veel werk is en ik heb hier geen toko helaas anders zou ik mezelf die moeite zeker besparen. Maar ZO de moeite waard.
Mijn ouders waren zo lief om van de zomer flink veel massala poeder mee te nemen voor me. Ik gebruik het traditionele recept dat ik ruim 20 jaar geleden gekregen heb van de oma van een klasgenootje. (ben in de Bijlmer opgegroeid) Heb hem nu redelijk geperfectioneerd voor zover mogelijk, want niet alles is hier te krijgen. Madamme jeanette pepers, kouseband en gele kikkererwten hebben ze hier niet.

Maar de roti pannekoek maar jij dan wel zelf normaal gesproken? Pff, ik doe het je waarschijnlijk niet na!

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 18:34

pepernoten <3

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 18:34

lasagne van een dag oud vind ik lekkerder als 'verse' lasagne

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 18:43

Vla met (veel) hagelslag en/of schuddebuikjes :9 Of koken met bvb Boursin, zo heerlijk ongezond.

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:03

Eens in de zoveel tijd moet ik toegeven aan de het energiedrankje van de Aldi, Golden Power _O_

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:04

Koekjes.

Gewoon koekjes.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:11

Bapao's :D ! Of broodje bakpao?
Cakebeslag eten, nadien als de cake klaar is heb ik geen honger meer _O-
Broodje met lookboter of pesto, meestal 's nachts als ik honger krijg :')

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 20:57

Zo af en toe vind ik patat zo vreselijk lekker :)) Echt niet vaker dan eens in de twee maanden, maar ik kan er dan wel echt van genieten. Lekker met een flinke klodder mayo en curry haha.

En ik ben een echte 'uit de pan snoeper'. Wat ik ook aan het maken ben, er verdwijnt altijd al wat in mijn mond voordat het op tafel staat. :+

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 20:59

Cake deeg!! :~

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 21:01

Moos99 schreef:
Maar de roti pannekoek maar jij dan wel zelf normaal gesproken? Pff, ik doe het je waarschijnlijk niet na!

Ja, ze hebben hier in Oostenrijk nog nooit van Suriname gehoord :D
Het heeft heeeeel veel pogingen gekost om ze goed te krijgen. Alleen krijg ik de mooie gele kleur niet omdat ik kikkererwten of aardappelkruim gebruik voor de vulling van de pannekoek i.p.v gele spliterwten.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 21:04

Ohh macaroni met hamblokjes uit een pakje ( lekker zoutig ) en dan veeeel te veel kaassaus het moet echt zwemmen!
Witte kool met veeeel peper en melksaus
Offe witte bonen in tomatensaus uit blik :')
Spaghettisaus uit een potje met spaghetti

Hmmm ik krijg honger hiervan

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 21:14

CrazyCat schreef:
Moos99 schreef:

Oh dit maak ik ook regelmatig! In principe is het zo gedaan met het recept wat ik van smulweb gebruik. De roti pannekoek haal ik overigens wel gewoon in de toko.
Een kwestie van kousenband koken de aardappels (voor)koken en de kip een beetje aan de randen bruin bakken. Dit allemaal even laten staan. vervolgens een uitje, peper en knoflook fruiten, wat tomaten puree, de kerrie masala poeder (van de toko, deze doet het m :D ) een snufje vet-zin, water toevoegen, bouillon blokjes kruimelen en erdoor gooien en even laten sudderen. Vervolgens de voorgekookte aardappelen en de kip er bij gooien zodat dit nog even helemaal gaar kookt, koudenband erbij en tada! Oh ja, ik kook er ook altijd nog een eitje bij. Jammie!

Nu ben ik heel brutaal maar mocht het mogelijk zijn dan zou ik heel graag het recept ontvangen :=

En ik heb er zo veel.. maar de ergste is toch wel.. van die goedkope saucijzenbroodjes met als sausje van die vette jus die je aan moet maken met water uit zo'n zakje. En cakebeslag mjam mjam mjam..

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 21:28

Kip Tandoori van Knorr Wereldgerechten. Ohhh echt mijn lievelingseten. Ik kan het elke dag wel eten en als ik het maak moet het tot op de laatste kruimel op! :~

En ik vind het dus echt lekkerder dan zelf gemaakt, ondanks dat ik verder niks uit pakjes eet. Maar Kip Tandoori... :+:

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 21:33

muffindeeg. vegetarishe loempia's van de aldi. en milka-oreo

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 21:39

Had ik trouwens al oreo-cocktails gezegd? :~

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 21:42

Van die goedkope creamcrackers.Echt gewoon niet eerlijk dat ik van die droge dingen zo vet word...

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 21:59

Chocolade is ook een guilty pleasure van me. En laat je hier in Oostenrijk nou heel erg veel Milka soorten hebben. De milka oreo is ook wel erg lekker inderdaad en de luflee. Ik moet bekennen dat ik per week zeker 2 van die mega milka repen eet. :o
Gelukkig heb ik postuur gespierde spijker, maar gezond is het natuurlijk niet :D

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 05:32

Ik had lang geleden als ik thuis kwam van de middelbare school soms onbedwingbare zin in een witte boterham met mayo en suiker of ik splitste het eigeel van de eierdooier en mixte dat met suiker erbij en lepelde dat op.
Altijd als ma niet thuis was, want ze zou het niet goed gevonden hebben :D Nu ik groot ben en kan snaaien wat ik wil, is die behoefte er niet meer. Dat geldt ook voor stukken kaas eten.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 05:34

Lisann__ schreef:
Baby macaroni (die potjes van Olvarit) :o

Heb dat tot mijn 15e altijd liever gegeten dan gewone pasta.. en af en toe kan ik het nog niet laten.

:9 ik heb dat met alle potjes olvarit eigenlijk :') en vooral het fruithapje! :9

Ik dacht eerst toen ik alleen de titel zag (op de voorpagina) Pokèmon :') maar het gaat om eten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 07:30

Oh ja cake deeg. Ik vind cake zelf echt niks aan, vreet me liever kapot aan het deeg. :7

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 07:35

Niet bepaald culinair maar augurken (evt met kaas) vind ik echt heeerlijk!
En nee, ik ben niet zwanger ;)
Of wit broodje met pesto van de Lidl! Zonder kaas etc.

Anthea, die van jou komt zooo bekend voor :P

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 10:14

Wat zijn jullie allemaal braaf, ik heb er zoveel :?
Deze periode is dat idd weer (chocolade/truffel) kruidnoten, (gevuld) speculaas, banketstaaf en chocoladeletters. Maar ik ben ook gek op hartige dingen zoals chips, (kaas)zoutjes, nootjes, blokjes kaas/worst... En dan heb ik het nog niet over het avondeten gehad :')

Gelukkig eet ik dit niet elke dag want dan zou ik er iets anders uit zien :+