Moos99 schreef:CrazyCat schreef:Roti kip massala, maar het is zoveel werk om te maken. (ik haalde het altijd, maar hier in Oostenrijk kennen ze het uiteraard niet)
Oh dit maak ik ook regelmatig! In principe is het zo gedaan met het recept wat ik van smulweb gebruik. De roti pannekoek haal ik overigens wel gewoon in de toko.
Een kwestie van kousenband koken de aardappels (voor)koken en de kip een beetje aan de randen bruin bakken. Dit allemaal even laten staan. vervolgens een uitje, peper en knoflook fruiten, wat tomaten puree, de kerrie masala poeder (van de toko, deze doet het m) een snufje vet-zin, water toevoegen, bouillon blokjes kruimelen en erdoor gooien en even laten sudderen. Vervolgens de voorgekookte aardappelen en de kip er bij gooien zodat dit nog even helemaal gaar kookt, koudenband erbij en tada! Oh ja, ik kook er ook altijd nog een eitje bij. Jammie!
Het is juist de pannekoek die veel werk is en ik heb hier geen toko helaas anders zou ik mezelf die moeite zeker besparen. Maar ZO de moeite waard.
Mijn ouders waren zo lief om van de zomer flink veel massala poeder mee te nemen voor me. Ik gebruik het traditionele recept dat ik ruim 20 jaar geleden gekregen heb van de oma van een klasgenootje. (ben in de Bijlmer opgegroeid) Heb hem nu redelijk geperfectioneerd voor zover mogelijk, want niet alles is hier te krijgen. Madamme jeanette pepers, kouseband en gele kikkererwten hebben ze hier niet.
) een snufje vet-zin, water toevoegen, bouillon blokjes kruimelen en erdoor gooien en even laten sudderen. Vervolgens de voorgekookte aardappelen en de kip er bij gooien zodat dit nog even helemaal gaar kookt, koudenband erbij en tada! Oh ja, ik kook er ook altijd nog een eitje bij. Jammie!
Of koken met bvb Boursin, zo heerlijk ongezond.

Echt niet vaker dan eens in de twee maanden, maar ik kan er dan wel echt van genieten. Lekker met een flinke klodder mayo en curry haha.