Blunders in de keuken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 16:08

Mijn blunders bestaan meestal uit het verbranden van dingen (magnetronstand voor iets dat in de oven moet = geen goed idee, maar ovenstand met een plastic bakje is evenmin een succes, en mijn snijplank is vervormd omdat 'ie te dicht bij het vuur lag) en het laten vallen van handige dingen zoals pakken rijst of een kom soep :o
(En kruidenpotjes ook met enige regelmaat.)

800 graden, da's toch voor keramiek enzo?

Sadira

Re: Blunders in de keuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 16:12

Oh en ik heb laatst tosti's gemaakt. Tosti-ijzer stond tegen een plastic bakje aan. Het plastic bakje heeft het niet overleefd :')

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 16:15

Ik ben best goed in de keuken, alleen dus niet met het tosti-ijzer. Elke, maar dan ook élke keer verbrand ik de eerste tosti, waardoor er dus standaard 2 sneeën brood en een plak kaas naar de maan zijn als ik een tosti wil. Zo zonde :+ :')

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 16:40

saroanda schreef:
Sjors schreef:
Wij (ik + broertje) waren een dag alleen thuis, en moesten zelf pizza maken. Ik netjes oven voorverwarmd, tot de streepjes weg waren (dan is de oven warm). Hup oven op 800graden 11minuten ingesteld, pizza erin.
Ongeveer rond 6minuten ruikte ik een aangebrande geur , ik ging kijken bij mijn pizza: helemaal zwart }:0

Ik had de oven niet in moeten stellen op 800graden :+

Wat voor een oven heb jij dat 'ie tot 800 :wow: graden gaat? Die van mij gaat maar tot 250.

Yamcha schreef:
Whahaha, dat vroeg ik me ook af :')

En hoe lang duurt het voordat zoiets afgekoeld is? :')

secricible schreef:
Ik vermoed zomaar dat je een combi magnetron hebt en dat je hem op magetronstand 800watt hebt gezet. 800graden gaat niet in een normale oven..

Ik heb ooit pizza in de oven gegooid met de verpakking er omheen. Kwam er pas achter toen hij klaar was. Geen succes...

[***] schreef:
haha, ben nou wel heel benieuwd wat je in godsnaam op 800 graden zou moeten bakken :+ :D

:+ :+ Daar gaan we weer.

Wij hebben inderdaad z'n combiegevalletje , met 800watt :P

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 16:42

Ik ben een wandelende ramp op pootjes, en niet alleen in de keuken.
Ik lees dus dapper mee totdat ik ooit mijn blunders uit de doeken durf te doen. :D :D

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-13 16:47

Kom op Roosch, niet te flauw doen he. Oftewel: laat ons ook eens lachen :D

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 16:49

Niet van mij maar was er wel bij

Mama is een keer de deksel van de blender er vergeten op te doen oen ze linzensoep aan het maken was, de keuken was een slagveld. :')

Ik moet echt een kookwekker zetten want als ik iets in de over zet vergeet ik het nogal vaak (ik ben de koningin van de "knapperige "cake")

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 16:49

Nouja naast een wandelende ramp op pootjes ben ik ook nogal vergeetachtig, maar mijn meest recente (lees: een uur geleden) is toch echt de combi-oven slopen. De deur gaat niet meer dicht, dus ik heb mooi 20 minuutjes er tegenaan kunnen leunen, maar mijn koekjes zijn alsnog mislukt. ^)

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 16:54

Bijna een keer vlam in de pan gehad omdat ik aant pannenkoeken bakken was met een vriendin en ik deed er hagelslag op en dat ging niet helemaal goed, stinken ! hadden meteen geen zin meer in pannenkoeken.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 16:56

Een paar dagen nadat onze schuur afgebrand was 's avonds een lekker frikandelbroodje in de oven schuiven en de magnetron aanzetten.
Opeens stond de keuken + huiskamer blauw van de rook..
Ik ben bijna flauwgevallen van schrik :') :')

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 16:57

Ipv kaneel over de appeltaart deed ik (lekker veel) chilipoeder... Ik vond dat dat potje de kleur van kaneel had (was veel bruiner achteraf :P) dus heb ik niet meer gekeken wat er op het potje stond

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 17:08

Laatst was de oven aan het voorverwarmen voor het avondeten. Maar ik at niet mee, dus ik wilde iets opwarmen in de magnetron (combi) dus ik een bord eringezet met magnetrondeksel erop. Na een paar minuten maak ik de oven open, weg magnetrondeksel. :') :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 17:26

Ik wilde een quiche in de oven doen.
Dus ik had de oven voorverwarmd, quiche erin en de timer op 20 min gezet (dacht ik).
Maar dat bleek dus de magnetron te zijn. Gewoon niets door hebben en dan na 20 min jezelf afvragen waarom je quiche gekrompen is tot formaat stroopwafel. :=

(en ja, ik heb m nog proberen te eten ook :\ Ik had niets anders...)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 17:32

jaren geleden op school geleerd hoe je zelf caramel kon maken met suiker smelten
leek me wel lekker om dat thuis ook te maken. Dacht slim te zijn om die gesmolten suiker in een plastic ijsblokjesvorm te schenken zodat ik mooie vierkantjes kreeg

ja, met gesmolten suiker hield die natuurlijk niet lang zijn vorm meer en bij het opruimen bleef ik me ook steeds verbranden

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 17:33

Keuken gerelateerd; afwasmiddel in de vaatwasser doen.... Nee dat is niet slim :')

Plastic bakje met kliekjes in de oven opwarmen, ook niet slim :')

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 17:38

Ik dacht slim te zijn, en deed vast een glazen bord onder de pizza. Die in de combimagnetron, maar dus wel de oven ingesteld. Na een paar minuten hoor ik een knal! Glas in pizzapunten geknald... Tja, in die combimagnetron kon wel glas, als je hem op magnetron had ingesteld..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 17:39

ow jaaaa ook ooit eens gedaan (op diezelfde opleiding 15 jaar geleden) dat werd schuimparty
op school in de industriele machine, werd niet altijd schoon dus gooide ik er een halve fles afwasmiddel bij. 3 dagen later kwam er nog schuim uit

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 17:45

Tjah, mijn toenmalige vriend en ik wilden eens konijn proberen. Een, op het eerste gezicht, lekker recept uitgezocht :9. Eerst de marinade gemaakt waar het beessie een nacht in moest liggen alvorens deze te bereiden. Veel werk er aan gehad en lang moeten wachten vanwege het stoven. Maar eindelijk klaar om gegeten te worden *\o/*

Eenmaal op het bord en na de eerste hap trokken we wel hele zuinige mondjes.... ik had een extra 0 toegevoegd bij de dosering van de azijn voor de marinade... -O-

ClaudiaDer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 17:50

Ik heb volgensmij 2x gekookt, daarna ben ik verbannen uit de keuken. -O-

Heb ooit eens kaneel over de boontjes gegooid ipv nootmuskaat, en nog een keer pizza in de magnetron gedaan met als gevolg dat het hele huis blauw stond van de rook :')

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:21

Ik heb een tijd geleden poffertjes opgewarmd in de magnetron.
Niet moeilijk toch?
Moet je wel het stukje boter dat in een papiertje erbij zit uit het papiertje halen, anders vliegt het in de fik.
:D

Een vriendin tipte mij dat het lekker was om een schepje kaneel door je koffie doen.
Kerrie smaakte toch anders :o

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:22

xFioon schreef:
Ipv kaneel over de appeltaart deed ik (lekker veel) chilipoeder... Ik vond dat dat potje de kleur van kaneel had (was veel bruiner achteraf :P) dus heb ik niet meer gekeken wat er op het potje stond

Jeej ben ik niet de enige :D

ladyrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:34

Karamel maken en dan even je vinger erin dopen om te proeven is ook geen goed idee, 2e graads brandwond met allemaal blaren is het resultaat geweest... -O-

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:37

Karamel maken :') daar ken ik er ook nog een van, lol.
Ik had water met suiker in een pan gedaan, netjes laten koken. En op het moment dat het kookt roeren.
Gevolg is dat alles kristalliseert en je hele pan onder de suikerkristallen zit :')
Maar aangezien ik dat niet wist heb ik het nog een keer of 10 geprobeerd. Daarna heb ik het opgegeven, ondanks dat ik nu weet hoe het moet heb ik het nooit meer gedaan, lol.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:37

:+

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:40

Mijn grootste blunder?
Ik was de krieltjes aan het 'doorschudden' aan de steel van de pan, tot er een spetter op mijn arm kwam en ik van schrik de pan van het vuur naar me toe trok. Mijn kleren onder het vet, de vloer, en geen krieltjes meer..