Ohh de baked oatmeal ga ik morgenochtend proberen!
Ik ben echt een disaster in de keuken, maar heb toch iets geprobeerd. Ik wilde Amerikaanse peanut butter cups maken. Om ze minder vet te maken heb ik zelf pindakaas gemaakt en ik heb een 'gezondere' versie gemaakt met pure chocolade. Of het echt gezond is weet ik nog niet, maar het is vast een goede proteïnebom voor het sporten.
ik heb nu ook chocochip koekjes in de oven staan 150 gram amandelmeel, kwart theelepel bakingsoda, kwart theelepel zeezout met elkaar mengen
50 ml honing, 50 ml kokosolie, inhoud van 1 vanillestokje, 50 gram pure choco in stukjes met elkaar mengen, daar het droge mengsel doorheen mengen/kneden
+-10 minuutjes op 180 graden in de oven, hier mogen ze er over een acht minuten uit, ik ben benieuwd
Barramundi
Geplaatst: 28-09-13 22:16
Rhyddid schreef:
Als ze afgekoeld zijn, gooi ik ze allemaal in de vriezer.
Gaat dat goed, invriezen? Ik wil ze morgen maken, maar niet alles in een keer opeten, dus wil ze graag kunnen bewaren.
Edit: het gaat dus over de bananen koekjes
KarinvdM
Geplaatst: 28-09-13 22:19
Klinkt lekker Sonja!
Ik vries m'n koekjes ook altijd in, Barramundi. Ik eet niet zo vaak een koekje en anders bederven ze.
ze zijn lekker dat recept ga ik nog wel wat tweaken ze waren ietsje te vochhtig, volgende keer iets minder vet en honing of een tweede meel toevoegen (boekweit) en misschien wat nootjes
marleen_usar
Geplaatst: 29-09-13 09:39
Pastinaak in friet vorm snijden 10 minueten koken en dan frituren. Bestrooien met frietkruiden en smullen maar.
Thanks KarinvdM! Ze staan nu af te koelen, ben benieuwd hoe ze smaken! Ze ruiken iig heerlijk!
xLisaa
Geplaatst: 29-09-13 13:18
Super lekker ontbijtreceptje Magnetron brood pudding: 2 sneden (volkoren)brood in stukjes 5 eetlepels melk 1 ei 1/2 theelepel vanille extract (optioneel)
Roer de natte ingrediënten door elkaar in een bakje die in de magnetron kan en voeg de stukjes brood toe. Besprenkel met wat kaneel en zet het ongeveer 2 minuten in de magnetron op de hoogste stand. Eventueel serveren met een beetje honing. Heb ook al wat varianten gezien met stukjes appel en/of rozijntjes, die ga ik ook nog eens proberen.
Appel of perencrumble (wat je lekker vind) 1. Snijd een appel en een peer in stukjes, meng er wat vanille-essence onder en plaats even in de microgolf. 2.Steek de peperkoek in de broodrooster en verkruimel hem (eventueel met de cutter of staafmixer). 3.Doe het fruit in een dessertschaaltje en strooi de peperkoekkruimel er over. Je mag dit nog even onder de gril plaatsen, maar dat hoeft niet.
Ben ik weer! Bananenkoekjes zijn heerlijk! Vanavond de chocolade pompoen cake gemaakt, kan die ook in de vriezer ? En wij vonden hem een beetje... smakeloos.... iemand hier misschien tips om hem iets zoeter te maken? Gewoon meer honing gebruiken of zijn de verhoudingen dan weg?