Goedkoop alternatief aardbeien?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:53

Beetje honing door de kwark met appel. En dan een zoete appel soort zoals jonagold

F_Orumster

Saskiaatje schreef:
imd schreef:
Wat ook erg lekker is, vind ik, is diepvriesframbozen (de aarbeiden zijn blegh, frambozen best lekker!) en griekse yoghurt, of dus kwark, in de blender. Doe 't weleens als toetje, heerlijk!

Ook in de blender dus.. Hmm.. Ik heb wel diepvriesframbozen, maar geen blender.
Dus dat zou dan rechtstreeks de kwark in gaan. Maar ik weet nog steeds niet of ik het dan eerst moet laten ontdooien. :')

Kan gewoon bevroren in.de.blender.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Ik bedoelde banaan met yoghurt, niet met kwark :D
Druiven met kwark is echt heel lekker :j

Je kunt er ook een klein beetje kaneel door gooien trouwens.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:54

Als ik kwark at at ik het altijd met gedroogde aardbeien was echt heerlijk:) weet alleen niet hoeveel dat kost wij kregen het altijd van vrienden. En ts ik zou trouwens wel iets van koolhydraten eten want deze brengen je spijsvertering weer goed opgang na de nacht waardoor je meer afvalt. al is het maar een creackertje.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 11:54

Cayenne schreef:
Ik bedoelde banaan met yoghurt, niet met kwark :D
Druiven met kwark is echt heel lekker :j

Je kunt er ook een klein beetje kaneel door gooien trouwens.

Oh, ik dacht al. _O-

Ja, ik ben niet zo'n kaneel-fan. Maar het is altijd het proberen waard.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 11:55

Bosbessen diepvriesfruit is wel heeeel lekker zoet. Vind de aardbeien etc diepvies niet te pruimen eigenlijk, maar bosbessen, omnom!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 11:55

F_Orumster schreef:
Saskiaatje schreef:

Ook in de blender dus.. Hmm.. Ik heb wel diepvriesframbozen, maar geen blender.
Dus dat zou dan rechtstreeks de kwark in gaan. Maar ik weet nog steeds niet of ik het dan eerst moet laten ontdooien. :')

Kan gewoon bevroren in.de.blender.

Ja, dat begrijp ik, maar ik heb geen blender. :')
Dus dan zouden ze gewoon door de kwark geroerd worden en derhalve heel blijven.
En dan zijn ze nog steeds bevroren, lijkt me dat dat niet te eten is.

F_Orumster

Re: Goedkoop alternatief aardbeien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 12:02

Het ontdooit zeer snel, dan even prakken ket een vork zou ook wel moeten lukken.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 12:08

Saskiaatje schreef:
Vallen kiwi en ananas onder dezelfde fruitcategorie? Ik ben namelijk allergisch voor beide. :))

Biogarde ja, daar hebben de bodybuilders van de sportschool het ook altijd over. Alleen is deze recent gedaald van 10 gr eiwit per 100 gr naar 7,5 gr eiwit per 100 gr, dus zijn ze boos. :')

Oeh, dat klinkt ook lekker! Ik ben dol op banaan.
Wat zou ik dan het best in de pan kunnen doen voor het bakken? Boter of olie?

Of kiwi en ananas familie zijn zou ik niet weten, enkel dat ze deze eigenschap gemeen hebben.

Kwark is dikker, meer vaste melkbestanddelen en dus meer eiwit. Van yoghurt of biogarde kun je ook hangop maken, dat is dikker, dus meer eiwit.

Waar je het het beste in kan bakken weet ik niet, al heb ik zelf de voorkeur voor roomboter (geen nep spul als margarine in huis).

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 12:47

Je zou die pannekoekjes ook in kokosolie kunnen bakken, dat is ook echt super spul. Gebruiken wij ook altijd.
Verder kun je dat fruit gewoon bevroren er in kieperen, dat ontdooit super snel. Wat ik ook heel lekker vind zijn cranberry's uit de diepvries, maar er zijn ook weer mensen die daar van gruwelen.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 12:53

_Micha_ schreef:
Je zou die pannekoekjes ook in kokosolie kunnen bakken, dat is ook echt super spul. Gebruiken wij ook altijd.
Verder kun je dat fruit gewoon bevroren er in kieperen, dat ontdooit super snel. Wat ik ook heel lekker vind zijn cranberry's uit de diepvries, maar er zijn ook weer mensen die daar van gruwelen.

En waar koop je dat? Echt pure kokosolie van De Tuinen? Of ook gewoon van de supermarkt?

Hmm ja, cranberry's zijn natuurlijk wel zuur en dat combineert niet zo lekker met zure kwark. :))

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 12:59

Kwark kun.je ook laten uitlekken, net als yoghurt. Wordt het lekker zacht van. Uit zo'n kuip komt wel 150ml vocht. Een koffiefilter is makkelijker dan theedoek en weet je zeker dat er geen zeepresten zijn.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 13:02

Kokosolie is een goede tip, dat kan je lichaam heel makkelijk gebruiken en sla je niet op als vet.
Verder als je toch eiwitpoeder overweegt bestaat het ook van soja, erwten en hennep.
Ik heb een gluten en melkallergie, intolerant voor soja dus ik heb het van erwten met vannilesmaak van Amazing.
Bevalt mij goed, doe ik door een smoothie, ik heb een blender van 20 euro van princess met glazen kan die prima bevalt.
Ja mijn spinazie is soms nog een miniblokje over (gebruikt diepvries) maar dat schep ik er uit en klaar is kees.

Ik eet zelf ook geen brood s'morgens trouwens, ik heb lyme en ben er achter dat ik van koolhydraten in brood ofzo gruwelijk moe wordt.
Al is het maar een rijstwafel, ik ben dan gesloopt een uur erna.
Nu eet ik 2 gekookte eieren en een smoothie met bijv. spinazie(diepvries), banaan, sinaasappelsap vers geperst van AH, chiazaadjes en gojibessen.
Chiazaadjes koop je per 100 of 200 gram, doe je echt heeeel lang mee want je hoeft niet veel per dag, gojibessen doe ik ook heel lang mee.
Meestal nog wat kokosvet erbij maar dat is op nu, kost hier bij de toko 4 euro voor een pot van 500 gram.
Daarbij nog een schep eiwitpoeder van erwten, en dan neem ik nog wat maca en acai erbij, maar die zitten in capsules omdat ik het niet te vreten vind.
Ik capsuleer het dan zelf trouwens, apparaatje kost 25 euro en capsules op ebay 15 euro inclusief verzenden voor 1000.
Weet niet of je veel supplementen gebruikt maar zeer zeker de moeite waard dan, scheelt hier echt bakken met geld per jaar.
Stoffen kan je namelijk heel goedkoop puur kopen op ebay. Zo maak ik zelf mijn magnesium en capsules, en tig andere dingen die ik heb liggen.
Ook kalmerende capsules vul ik zelf, of ik kan heel nauwkeurig tabletten verdelen, ik kan met bepaalde dingen al af met een kwart of minder bijvoorbeeld.
Melatonine heb ik ook gekocht, ik heb voor ca 25 euro 20 gram puur gekocht waar ik 4000 capsules van kan maken van 5 mg.
Ter vergelijking betaalde ik eerder 27 euro voor 270 stuks van 3 mg. :)

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 13:04

Ik koop altijd zo'n 500 gram gedroogde vijgen of pruimen. Die knip ik in stukjes en laat ik in een klein beetje gekookt water een hele nacht wellen. Ze worden dan lekker zacht. Dit is best heel zoet, je hebt er dus niet echt veel van nodig om je kwark op smaak te brengen. Dan roer ik het erdoor, evt met wat honing. Je kunt ook zemelen, rozijnen of gebroken lijnzaad mee wellen. In elk geval hoef je je dan geen zorgen meer te maken dat je misschien niet naar de wc kunt ;-).

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 13:06

Lijnzaad vind ik echt naar spul, dan heb ik echt het idee dat ik explodeer.
Niets voor mij.
Chiazaad gaat wel beter nu ik er aan gewend ben, is een beetje vergelijkbaar.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 13:21

Ik eet 's ochtends koolhydraatarm brood en wissel dat ook vaak af met magere (Franse) kwark. Zo zonder iets erin vind ik het niet te eten. Ik kreeg laatst de tip in de sportschool, om voor de winter, als je vrijwel geen zomerfruit meer kan krijgen, om er stevia limonade doorheen te doen. Dit is een suikervervanger, wordt niet opgeslagen als vet, bevat geen calorieën en is super zoet. Ik doe 2 drupjes er doorheen. Een flesje is wel duur (8 euro), maar ik doe er ook meer dan 8 maanden mee. :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 13:25

Verkopen ze lijnzaadolie trouwens ook gewoon in de supermarkt? Of moet ik daarvoor naar een natuurwinkel?

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 15:38

Kun je het bevroren fruit niet gewoon de avond van tevoren uit de diepvries halen? Eventueel kun je het zelfs dan al door de kwark mengen, dan hoef je je ontbijtje 's ochtends alleen nog maar uit de koelkast te halen :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:15

Dat doe ik wel, als ik DV fruit gebruik. :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:16

De markt van dinsdag op Blaak!
Halve kilo voor een euro vorige week dinsdag :')

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 21:21

Many schreef:
Kun je het bevroren fruit niet gewoon de avond van tevoren uit de diepvries halen? Eventueel kun je het zelfs dan al door de kwark mengen, dan hoef je je ontbijtje 's ochtends alleen nog maar uit de koelkast te halen :D

Ik ontbijt er niet mee (lunch), maar thanks voor 't idee! :D

Warboel schreef:
De markt van dinsdag op Blaak!
Halve kilo voor een euro vorige week dinsdag :')

Ja, maar dat eet ik dan dinsdag en woensdag en dan heb ik voor donderdag weer hetzelfde probleem. :')

Ik heb het vandaag op m'n werk met mandarijn gegeten, dat was ook goed te doen!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 16:55

winter yogurt

Yogurt met stukjes appel en flink wat kaneel.
Ik werk liters "appeltaart yogurt" weg in de winter. :=

Als je wilt kun je er zo nu en dan ook nog wat walnoten bij doen.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 17:01

De diepvries blauwe bessen van de Albert Heijn zijn echt super lekker :j de aardbeien etc. word ik niet gelukkig van, maar de blauwe bessen eet ik zeer regelmatig door mijn havermout! Zijn erg lekker zoet :j

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 22:11

Raponsje schreef:
winter yogurt

Yogurt met stukjes appel en flink wat kaneel.
Ik werk liters "appeltaart yogurt" weg in de winter. :=

Als je wilt kun je er zo nu en dan ook nog wat walnoten bij doen.

Ja, ik ben niet zo dol op kaneel. :\
Is dat met zoete (rode) appel?

Walnoten lust ik ook niet. Pff, soms word ik zo moe van mezelf. :')

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 23:00

En walnoten vermalen?
Doe ik met dingen die ik niet lust maar wel in mijn smoothie wil. :)