Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Arrabel schreef:Mensen word is wakker![]()
Natuurlijk zeggen ze dat het een hoax is, natuurlijk is er zogenaamd nog nooit onderzoek naar gedaan want er worden miljoenen aan aspartaam verdient, de verkoop van de aspartaam zelf en dan nog alle ziektekosten die ze vervolgens kunnen opstrijken, en dan niet te vergeten minder vergrijzing want je gaat er op ten duur gewoon dood aan.
http://plazilla.com/een-lekker-glaasje-aspartaam
Hier een onderzoek met ratten en aspartaam, natuurlijk niet gefinancierd maar op eigen kosten van een onderzoeker: http://www.aspartaam.nl/experiment/mijn ... ment1.html
Citaat:Inderdaad maar gelukkig gaan er steeds meer mensen tegenwoordig zelfstandig denken heb ik het idee!
)Arrabel schreef:Citaat:Inderdaad maar gelukkig gaan er steeds meer mensen tegenwoordig zelfstandig denken heb ik het idee!
Ik begrijp ook wel dat veel mensen het weg wuiven, het is ook niet leuk te weten dat je producten binnen krijgt die je lichaam schade aan doen.
Dan is het makkelijker om te zeggen dat het flauwekul is.
Er gebeuren zoveel dingen waar mensen geen weet van hebben maar ook ik heb het idee dat er steeds meer mensen "wakker worden" maar of dat goed is...
Ik heb al heel veel informatie en docu's bestudeerd over wat er allemaal gaande is in de wereld en ik had het denk ik liever niet geweten want ik kan er verder niks aan doen maar ik word er wel depressief van...
En chips, koekjes, kant en klaar maaltijden eten. Ja joh, dat is wel goed voor je? Lekker hypocriet.
.
).Rocamor schreef:SSDesign schreef:Mag ik vragen waaruit jouw dieet bestaat als je geen E-nummers eet? Volgens mij kun je dan helemaal niks eten?
De werking van iedere stof hangt af van de dosis die je ervan gebruikt. Ook suiker en vet zijn slecht bij een te hoge dosis, maar je kunt ook niet zonder ;)
Je kunt, als je wilt, heel goed zonder E-nummers eten. Zelf brood bakken, puur vlees (bijvoorbeeld rosbief, neem je kipfilet, boterhamworst etc, dat zit al stikvol met "vulmiddelen") en eten van groenten en pure koolhydraten. Dus heel simpel, geen kant en klare maaltijden nemen.
...
Iemand schreef dat tomaten ook e-nummers bevatten. E-nummers zijn door de EU geodgekeurde additieven. Hoe zouden die in tomaten moeten komen? (uiteraard is omgekeerd wel mogelijk, e-nummers gemaakt uit verse groenten/fruit).
Zo zit er in brood ook bijvoorbeeld alcohol dat vrijkomt door de vergisting van de aanwezige suikers door gisten. Om maar even een voorbeeldje te noemen

amyz schreef:Ik vind aspartaam werkelijk verschrikkelijk smerig en proef het inderdaad ook meteen. Het smaakt voor mij enorm chemisch.
Persoonlijk heb ik de overtuiging dat wat ik niet lust, niet goed voor me is. En dat bedoel ik heel breed hoor; vet aan vlees en vaste boter vind ik namelijk ook ronduit vies maar dat klopt ook, daar krijg ik namelijk gierende buikpijn van. Ben ook vrij gevoelig op voedsel hoor.. (de enige uitzondering is overigens vis, dat ligt gewoon aan de structuur denk ik..)
Het verhaal had ik laatst al gelezen en verbaasde mij dus eigenlijk niets. Iets wat zó chemisch smaakt kan toch nooit gezond zijn?
Hoe dan ook, ik vind het vies dus voor míj zal het om de een of andere reden wel niet goed zijn. Hoe dat voor een ander zit is niet aan mij om over te oordelen. Desalniettemin is het volgens mij al jaren bekend dat je van light producten in ieder geval niet minder dik wordt/afvalt, dus daarmee vervalt díe functie in ieder geval.
Jij denkt er hetzelfde over als ik. Als ik het niet lekker vind eet ik het niet. Sowieso allerlei zakjes en pakjes laat ik mooi in de winkel liggen. Zelf eten koken met verse produkten is leuk en veel lekkerder. Varekaj schreef:Moest het echt zo giftig zijn dan zou het een gevaar opleveren voor de volksgezondheid dan zou het vast wel geweerd worden, grote lobby's of niet. Want elk onderzoek, voor of tegen, moet immers getoetst worden aan de ethische kwestie. Wanneer zou blijken dat het écht zo ontzettend schadelijk is en bij het geringste vermoeden ervan zou het al lang verboden zijn.