Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
RusselNuwell schreef:Barvrouwke schreef:Ik ben al 15 jaar vegetarisch maar heb er eigenlijk nooit problemen mee. Nou moet ik zeggen dat ik vrijwel nooit op
een terras zit en bij bijvoorbeeld tomatensoep gewoon om de ballen heen eet en die laat staan.
Broodje gezond vraag ik of ze de ham weglaten en klaar.
Een hele waslijst aan vega gerechten hoeft van mij ook niet. Je kan toch maar 1 menu gelijkertijd eten
Ik ben een makkelijke vegetariër, maar om de ballen heen eten gaat er bij mij niet in. Denk je dat de ober na de tijd die ballen nog op gaat eten? Dat wordt gewoon in de prullenbak gemikt. Ik werk zelf in de horeca, en vind het gewoon schandalig eigenlijk wat er bij ons in de prullenbak gemikt wordt. Prima belegde broodjes die in de koeling nog zeker een dag of twee houdbaar zijn worden gewoon in de container gemikt, terwijl de voedselbank er echt heel happy mee zou zijn. Maar dat is een beetje off-topic

Wonderlijk genoeg kunnen mijn darmen e.d. het nog aan ook.
Je gaat ook niet zeuren in een schoenenwinkel dat ze geen hoeden verkopen.
nu ben ik niet heel moeilijk en zal ook af en toe is iets eten waar een roomsausje naast ligt, of een beetje ei doorheen zit ofzo, maar bv. kaas eet ik toch echt liever niet, als je dan vraagt of je het gerecht zonder kaas mag hebben, en op de vraag 'bent u allergisch' 'nee, veganist' antwoord word je glazig aangestaard en word er iets in de trant van 'ik weet niet of dat kan hoor' gemompeld. of trekken ze er zo'n gezicht bij van 'nou nou kieskeurig' bij getrokken. Barvrouwke schreef:Ik ben al 15 jaar vegetarisch maar heb er eigenlijk nooit problemen mee. Nou moet ik zeggen dat ik vrijwel nooit op
een terras zit en bij bijvoorbeeld tomatensoep gewoon om de ballen heen eet en die laat staan.
Broodje gezond vraag ik of ze de ham weglaten en klaar.
Een hele waslijst aan vega gerechten hoeft van mij ook niet. Je kan toch maar 1 menu gelijkertijd eten
Najoveh schreef:Ik zou ook echt geen vlees meer eten hoor... Dan zou ik die wel aan iemand waarmee gaan eten ben geven zodat het vlees ook niet weggegooid moet worden. Maar moest ik ooit alleen ergens eten, en ik bestel iets zonder vlees maar krijg er toch vlees bij zou ik dat echt wel laten liggen... Ik zou wel nooit iets met vlees bestellen en dan het vlees laten liggen.
secricible schreef:Ik verbaas me vooral dat er blijkbaar zoveel dure/sterrenrestaurants zijn die geen vegetarische maaltijd serveren. Ik weet dat johnnie boer (librije) in een intervieuw verteld dat zijn leukste klant ooit een vegetariër was die geen groente luste. Hij vond het geweldig om daar iets origineels voor te verzinnen. Imo zou een sterrenrestaurant daar juist zich in moeten onderscheiden.
. Het enige nadeel is dat de kok vaak veel te veel maakt...
Fantastisch, dan krijgt 'vegetarisch eten' ineens een hele andere betekenis. Sterker nog, ook als ik geen vegetariër zou zijn dan zou ik voor die optie kiezen aangezien er dingen op de 'gewone' kaart stonden waarvan ik dacht 'uhm.. Nee. Bwuh.'