Meer mensen die een hekel hebben aan eten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 21:10

Kirsha schreef:
Er bestaat evenveel onderzoek dat zegt dat het onzin is.
Ofwel, niemand kan daar een zinnig woord over zeggen.
Ik ontbijt ook niet, mijn hele leven al niet.
Mijn partner ook niet trouwens.

Recentelijk onderzoek liet zien dat er echt 0 correlatie is tussen gewicht en ontbijt.
Broodje aap dus...

Het is geen broodje aap. :)

Wanneer je s'ochtends eet dwing je het lichaam om weer flink actief te worden met de verbranding.
Wanneer je niet ontbijt en pas later op de dag begint met eten zal je verbranding dus een stuk passiever zijn.

Als je niet zou ontbijten en de rest van de dag heel bewust en gezond eet en niet te veel eet dan zul je daar inderdaad niet dik(ker) van worden.
Als je van zoetigheid, eenvoudige koolhydraten en veel eten houd dan ben je eigenlijk je figuur en verbranden aan het saboteren.

Zelf heb ik geen hekel aan eten.

Maar mocht je het kauwen of de structuur vervelend vinden dan zijn smoothies een goede vervanger.
Net zoals bijvoorbeeld yoghurt s'ochtends makkelijker valt bij mensen die moeite hebben met ontbijten.

xTammyy

Re: Meer mensen die een hekel hebben aan eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 21:14

Dat kan ik me echt niet voorstellen, ik eet heel de dag door namelijk :+

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 21:25

Ik hou erg van eten, maar dan wel wat ik zelf wil en vooral op de tijden die ik zelf aangeef... Als ik uit bed kom hangt er echt een bordje voor de ingang van mijn maag met "gesloten". Pas na een uurtje (of twee) kan ik iets wegkrijgen. Mijn moeder hamert daar graag op en dwingt me dan om brood te eten, maar als ik iets niet lekker vind :\ Een boterham met beleg is prima, zonder de boterham er omheen.

Verder eet ik bijzonder weinig. Per dag krijg ik vaak niet meer weg dan die ene boterham, 's avonds avondeten maar dat is geen vol bord (ik hou ook niet van aardappelen en die krijg je dan bijna iedere dag, dus een stukje vlees/vis en groenten) en 's avonds kan ik nog wel eens iets van salade nemen en dat was het :D Ik ben 1.90 en niet gezet, maar ook lang niet meer zo dun als vroeger. Toen had ik flink ondergewicht. "Vroeger" kon ik ook een volle werkweek maken op 1 pak koekjes per week, voor de rest leefde ik dan op koffie met suiker :=

En toch kan ik erg genieten van eten, als we uit eten gaan kan ik makkelijk 3 gangen wegwerken... Maar ik hou gewoon niet van het standaardvoer. Koek en snoep eet ik het laatste jaar eigenlijk helemaal niet meer.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:40

Rytir schreef:
Ik krijg trek van dit topic :D . Ik kan mij niet voorstellen hoe dat is; geen zin in eten! Koken is een van mijn hobby's en ik kan om 14.00 uur al zin hebben om 's avonds wat lekkers te koken en op te eten... :Y)

Haha, hier idem.

Ts, moet jij/je moeder niet gewoon een kookcursus volgen? Ik ben gek op eten, maar 6 dagen gekookte aardappels en de 7e dag patat zou ik ook snel zat raken...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 13:09

Raponsje, waarom laten recentere onderzoeken dan zien dat het geen fluit uit maakt?

Ik kan ook niet eten smorgen voor een activiteit, dan is mijn bloeddruk nog te laag.
Of ik moet kokhalsen, of ik val flauw. Beide niet handig.
Meestal eet ik om half 10 een banaan of zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 13:12

Ik hou van eten, en van koken

Mijn vriend vind het ook zonde van de tijd. Die zou het liefst een summerfitkoek voor mensen zien :D

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 13:22

Er zijn dus meer mensen zoals ik! Ik heb geen hekel aan eten en eet dan ook gewoon gezond, incl ontbijt. Maar ik geef er niks om. Vrienden van mij kunnen er echt naar uit kijken om weet ik wat allemaal te gaan maken of daar en daar uit eten te gaan. Ik geef er niks om!
Kan het ook goed vergeten als ik een drukke dag heb en van paard naar paard aan het racen ben.
Edit: ben wel gek op chocola en andere zoete troep..

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 13:28

Hier idem dito.
Ontbijten heb ik telkens geprobeerd, kansloos.
Lunch dwing ik mezelf ook toe, dat gaat dan wel.
Avond eten gaat het beste, dat vind ik ook het lekkerst.

Ben normaal van postuur.
Snaaien doe ik ook niet aan, ben afgekickt van al die suikers (tenzij ik ongesteld moet worden).

In het weekend vergeet ik het vaak, en dan zijn we 's avonds aan het eten, en dan bedenk ik me dat ik de hele dag nog niets gehad heb.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 13:36

Ik ontbijt wel altijd heel goed. 200ml kwark 1 appel en een halve banaan erin. Ik heb s morgens echt honger. In de avond heb ik ook altijd honger als ik thuis kom, maar vind het niet superlekker ofzo... Hou wel mijn calorie inname in de gaten anders vliegen de kilo's eraf en dat is niet de bedoeling

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 15:52

Sizzle schreef:
Raponsje, waarom laten recentere onderzoeken dan zien dat het geen fluit uit maakt?

Ik kan ook niet eten smorgen voor een activiteit, dan is mijn bloeddruk nog te laag.
Of ik moet kokhalsen, of ik val flauw. Beide niet handig.
Meestal eet ik om half 10 een banaan of zo.

Je leest mijn reactie niet.

Van niet ontbijten wordt je niet dik.
Van een trage verbranding wordt je wel dik wanneer je niet voor de juiste voeding of verkeerde hoeveelheden kiest.
Als je vaak te veel en de verkeerde dingen eet kun je aankomen beperken door s'ochtends te ontbijten.

Er is namelijk wél bewezen dat s'ochtends eten de verbranding een flinke boost geeft.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:05

Wat bijzonder zeg, het haten om te eten.. Ik eet echt om de paar uur, ben een echte broodeter.

Maar wanneer ik geen trek heb, dan kan ik echt niets naar binnen krijgen en haat ik het ook echt dat ik moet eten.. Dan vind ik het ineens erg vies en krijg kotsneigingen := Zelfde geldt voor 's ochtends vroeg. Of ik ben de rest van de ochtend en middag harstikke misselijk.