Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Nann__ schreef:Ik vind varkenshaas ook op z'n lekkerst als het nog roze is. Natuurlijk moet je met varkensvlees en kip uitkijken en kan je het beter niet echt rauw eten maar net aan gaar kan wel.
Ik las iets over kip koken. Wat voor stukje van de kip? Ik kook nooit kip maar vind het wel lekker als het zacht blijft!
Christiene schreef:nou ik eet echt geen rauw vlees.. zelfs biefstuk wil ik doorbakken als het rood is eet ik het niet.
pmarena schreef:Kip wil ik absoluut niet rauw inderdaad. Varkensvlees zeggen ze ook ja...maarja wil toch wel een goed roze varkenshaasje hoor, moet wel nog lekker sappig zijn, niet zo'n bruin ding...
Eieren wil ik ook altijd graag een gebakken spiegelei of zachtgekookt...dat is in principe dan ook nog steeds gevaarlijk...?
Vind het wel apart hoor dat het gevaarlijk zou zijn. Wel interessante reactie trouwens, dat ze er in Dld op testen bij zwangere vrouwen, dat heb ik nog nooit gehoord, doen ze dat in Nederland nooit?
Trouwens wel fraai, dan mag je als je zwanger bent dus geen rauwe melk meer (haal ik hier altijd bij de koeienboer met winkeltje), geen lekker (niet helemaal gaar) vlees meer, geen lekker eitje meer, ook geen pakje zalmplakjes van de Lidl, niet de kattenbak schoonmaken..... pfffft.
Dus dan moet je eigenlijk ineens allemaal ongezonde dingen gaan doen juist: fabrieksmelk en fabrieksbeleg met allerlei E's, doodgebakken vlees..... zou het nou nog uitmaken waar je vlees vandaan komt, dat bvb. anders verwerkt of biologisch of vers-van-de-boer vlees wel gewoon veilig is ofzo? Of juist niet?