Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Colway schreef:Ja dat snap ik, maar qua structuur bedoel ik, ik vind smoothies niet echt smakelijk als er bijvoorbeeld appel in zit omdat je dan snel een iets 'melige' structuur krijgt, kan me voorstellen dat je met broccoli ook meer structuur krijgt
Judith_ schreef:Die gene die smooties met bleekselderij en appel e.d. maken, gebruiken jullie een sapcentrifuge of alleen de blender/staafmixer. Ben altijd bang appelmoes te krijgen als ik appel met de staafmixer tot smootie maak.
Mars schreef:Toevallig gaan vriendlief en ik ookl experimenteren met groene smoothies, we hebben een nieuwe blender en dit lijkt ons wel een verantwoorde manier om wat extra vitamines etc binnen te krijgen. Is het ook een lekkere opkikker na bvb werk/sport of is het daar wat te zwaar voor? Binnenkort maar eens wat combinaties uitproberen
Judith_ schreef:Die gene die smooties met bleekselderij en appel e.d. maken, gebruiken jullie een sapcentrifuge of alleen de blender/staafmixer. Ben altijd bang appelmoes te krijgen als ik appel met de staafmixer tot smootie maak.
karazilver schreef:Jeej, nog meer groenfreaksIk maakte al langer smoothies, maar sinds een dik half jaar begin ik er elke dag mee. Ik maak dan gelijk 1,5 liter (500-700ml lauw water erbij). Mijn favourites: spinazie, winterpostelein, andijvie, veldsla, venkel, selderij. Dat is altijd mijn basis, afwisselen tussen de verschillende bladgroenten. Qua fruit ben ik over tijd aardig sober geworden, meestal een peer en banaan. Is ook afhankelijk van het seizoen. Bananen vries ik ook wel eens in stukken in en gooi er dan eentje per keer erin. Qua superfoods doe ik er bijna altijd spirulina door. Vaak ook wat rauwe cacaobonen, maca of tarwegraspoeder. Kokosmeel voor vezels en lijnzaadolie voor de goede vetten. Een hele exercitie lijkt het, maar als je eraan gewend bent valt het wel mee
Ik vind ze superlekker en ik mis het ook echt als ik een dag echt geen tijd heb. Ik drink twee of drie glazen (330ml gok ik). De rest bewaar ik afgesloten in de koelkast.