Groene smoothies! Wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Heleen_B

Re: Groene smoothies! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 13:31

Die hebben wij niet :')

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:10

Ik heb het vandaag voor het eerst geprobeert
2 sinasappelen 2 appels en 1 stengel bleekselderij

Bleekselderij proefte je wel dus voortaan wat minder indoen maar het was best lekker

arosafreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:27

een handige tip wellicht... als het niet zoet genoeg is er 1 of 2 dadels doorheen blenden, dan wel van te voren even de pit verwijderen :)

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:27

arosafreek schreef:
een handige tip wellicht... als het niet zoet genoeg is er 1 of 2 dadels doorheen blenden, dan wel van te voren even de pit verwijderen :)

anders kan je je blender weggooien

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 18:05

Hmm... ik zal eens onze blender opzoeken := Morgen is er weer markt dus dan lekker inkopen doen :))

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 08:43

De sapcentrifuge schoonmaken gaat best snel: ik doe een plastic zakje in de afval-opvangbak en de rest onder de kraan. Pas daarna mag ik van mijn sapje genieten. Tip: van de dvd geleerd. Is echt een goeie. :j

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 14:57

Spinazie met appel is ook lekker!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 16:55

Toevallig gaan vriendlief en ik ookl experimenteren met groene smoothies, we hebben een nieuwe blender en dit lijkt ons wel een verantwoorde manier om wat extra vitamines etc binnen te krijgen. Is het ook een lekkere opkikker na bvb werk/sport of is het daar wat te zwaar voor? Binnenkort maar eens wat combinaties uitproberen :j

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 16:56

Anke98 schreef:
Ik heb het vandaag voor het eerst geprobeert
2 sinasappelen 2 appels en 1 stengel bleekselderij

Bleekselderij proefte je wel dus voortaan wat minder indoen maar het was best lekker

Bleekselderij overheerst inderdaad heel snel, vind het niet lekker als je er hier te veel van bij doet

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 17:07

Colway schreef:
Ja dat snap ik, maar qua structuur bedoel ik, ik vind smoothies niet echt smakelijk als er bijvoorbeeld appel in zit omdat je dan snel een iets 'melige' structuur krijgt, kan me voorstellen dat je met broccoli ook meer structuur krijgt

Ik vind een smoothie met appel juist lekker. Appel/peer/kaneel/chia/hennepzaad/maca/lijnzaad/havermout met een scheut Optimel gecarameliseerde peer erdoor. :9 Ik maak mijn smoothies met een staafmixer.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 17:08

Ik heb vanmorgen aardbei-banaan-lijnzaaf en magere yoghurt gehad.
Vanavond heb ik de combinatie mango/banaan/spinazie. :9

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 17:18

Ik maak vaak groene smoothie van spinazie, appel, sinasappel en ik doe er vaak ook mango en honing bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 18:54

Die gene die smooties met bleekselderij en appel e.d. maken, gebruiken jullie een sapcentrifuge of alleen de blender/staafmixer. Ben altijd bang appelmoes te krijgen als ik appel met de staafmixer tot smootie maak.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 18:57

Ik gebruik een staafmixer.

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 19:03

Judith_ schreef:
Die gene die smooties met bleekselderij en appel e.d. maken, gebruiken jullie een sapcentrifuge of alleen de blender/staafmixer. Ben altijd bang appelmoes te krijgen als ik appel met de staafmixer tot smootie maak.

Ik gebruik altijd de blender. Eerst doe ik een gepelde sinasappel in de blender en wat water. Dan ingevroren stukjes banaan erin. Dan een geschilde appel (klok huis verwijderen). Dan evt mango of avocado erin en dan de spinazie. Tot slot gooi er er een eetlepel honing bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 19:04

En dan wordt het dus een smootie en geen fruitpapje? :')

karazilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 19:30

Jeej, nog meer groenfreaks :D Ik maakte al langer smoothies, maar sinds een dik half jaar begin ik er elke dag mee. Ik maak dan gelijk 1,5 liter (500-700ml lauw water erbij). Mijn favourites: spinazie, winterpostelein, andijvie, veldsla, venkel, selderij. Dat is altijd mijn basis, afwisselen tussen de verschillende bladgroenten. Qua fruit ben ik over tijd aardig sober geworden, meestal een peer en banaan. Is ook afhankelijk van het seizoen. Bananen vries ik ook wel eens in stukken in en gooi er dan eentje per keer erin. Qua superfoods doe ik er bijna altijd spirulina door. Vaak ook wat rauwe cacaobonen, maca of tarwegraspoeder. Kokosmeel voor vezels en lijnzaadolie voor de goede vetten. Een hele exercitie lijkt het, maar als je eraan gewend bent valt het wel mee ;)

Ik vind ze superlekker en ik mis het ook echt als ik een dag echt geen tijd heb. Ik drink twee of drie glazen (330ml gok ik). De rest bewaar ik afgesloten in de koelkast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 21:42

Judith_ schreef:

Daarom moet er water bij

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 22:37

Ik heb vandaag mijn smoothie (spinazie, banaan, stukje bleekselderij) gemaakt met amandelmelk ipv water !!! Aanrader, beetje zoetig en heerlijk romig !!!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 23:13

Mars schreef:
Toevallig gaan vriendlief en ik ookl experimenteren met groene smoothies, we hebben een nieuwe blender en dit lijkt ons wel een verantwoorde manier om wat extra vitamines etc binnen te krijgen. Is het ook een lekkere opkikker na bvb werk/sport of is het daar wat te zwaar voor? Binnenkort maar eens wat combinaties uitproberen :j

Ik drink liever een smoothie voor het sporten, omdat fruit goed energie geeft :) Het verteerd snel als je het bij fruit, bladgroenten en eventueel wat yoghurt houd!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 06:04

Judith_ schreef:

Ik heb een sapcentrifuge.

Alleen appels is ook erg lekker. Verschillende soorten combineren.

karazilver schreef:
Jeej, nog meer groenfreaks :D Ik maakte al langer smoothies, maar sinds een dik half jaar begin ik er elke dag mee. Ik maak dan gelijk 1,5 liter (500-700ml lauw water erbij). Mijn favourites: spinazie, winterpostelein, andijvie, veldsla, venkel, selderij. Dat is altijd mijn basis, afwisselen tussen de verschillende bladgroenten. Qua fruit ben ik over tijd aardig sober geworden, meestal een peer en banaan. Is ook afhankelijk van het seizoen. Bananen vries ik ook wel eens in stukken in en gooi er dan eentje per keer erin. Qua superfoods doe ik er bijna altijd spirulina door. Vaak ook wat rauwe cacaobonen, maca of tarwegraspoeder. Kokosmeel voor vezels en lijnzaadolie voor de goede vetten. Een hele exercitie lijkt het, maar als je eraan gewend bent valt het wel mee ;)

Ik vind ze superlekker en ik mis het ook echt als ik een dag echt geen tijd heb. Ik drink twee of drie glazen (330ml gok ik). De rest bewaar ik afgesloten in de koelkast.

Wat een lekkere tips. Ik ga eens kijken naar kokosmeel. Soms doe ik een schepje pulp terug. Meestal doe ik ook yoghurt erbij want anders vind ik een sapje met fruit te zoet. Smaak verandert wel in de loop der tijd. Ik gebruik nu ook meer groentes en ik vind wortels ook beter smaken. Ik gebruik vaak ook een stukje gemberwortel in mijn smoothie.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 11:35

Door dit topic zijn vriendlief en ik helemaal enthousiast over de groene smoothies, erg leuke tips komen er voorbij! Wij hebben nu ook het e-book '50 groene smoothies in een handomdraai'. Erg leuk en bruikbaar boekje, er staan veel lekkere recepten in en de schrijfster houdt rekening met degenen die nog nooit groene smoothies gemaakt/gedronken hebben. :)
Gisteren hebben we groene smoothie gemaakt met een flinke hand spinazie, 2 kiwi's, een banaan en wat vers sinaasappelsap :9

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:52

Staan er in dat boekje ook echt recepten waar je zelf niet zo snel opkomt? Waar heb je het gekocht en wat kostte het als ik vragen mag?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 15:35

Het ebook is hier te koop en kost tijdelijk 19,95: http://www.groenesmoothies.nl/index2.php
Voor mij als absolute beginner staat er weel heel veel handige informatie in over waar te starten en ook recepten voor 'groentjes'. Dat is voor mij wel erg praktisch, maar ik kan me voorstellen dat als je al een tijdje bezig bent met het maken van deze smoothies er niet zo heel veel vernieuwends in staat. Op de website staat een beschrijving van wat er zoal in staat en hoe het boek is opgebouwd.

Gisteravond hebben we trouwens een flinke hoeveelheid gemaakt, mijn vriend heeft nu lekker een flinke beker groene smoothie mee naar zijn werk. Hij heeft nogal moeite met ontbijten en op deze manier begint hij toch zijn dag erg gezond. En ik heb net ook twee glazen op bij de lunch, tot nu toe ben ik heel enthousiast :j
Zonet dus een lekkere voorraad groente/fruit ingeslagen zodat we lekker aan de gang kunnen ermee.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:30

Ik zet het overschot van mijn smoothy in de koelkast. Heb ook ge-experimenteerd met een thermoskan (moet je er veel ijsblokjes bij in doen) want anders gaat het gisten.... :')