Stoppen met snoepen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Luxorvalkje

Re: Stoppen met snoepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:33

Dit klinkt allemaal zooooo bekend....
Ik ga ook maar eens proberen om te stoppen.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:44

Stoppen met snoepen is moeilijk want je lichaam is verslaafd aan suiker.
Stop dus ook met het drinken van bewerkte appelsap - sinaasappelsap en dergelijke.

Zorg dat je 3 maaltijden per dag hebt en dat je tijdens deze maaltijden genoeg eet en de juiste voedingsstoffen binnen krijgt.
Drink genoeg bij je maaltijden, je lichaam krijgt hierdoor sneller het signaal vol te zitten zodat je na het avond eten niet ineens snakt naar een zoet toetje.
Neem in plaats daarvan een grote kop thee een stuk fruit bijvoorbeeld.

Daarnaast moet je nog 3 tussendoortjes eten.
Neem een stuk fruit - een handje ongezoute/gesuikerde nootjes - rijstwafel etc.

Op die manier eet je al 6 keer per dag en is het ook niet zo dat je gaat snoepen omdat je honger hebt.

Nu komt het aan op je wilskracht.
Als je uit verveling eet maak dan een snaai pot vol met briefjes met alternatieve bezigheden.

- Ga je nagels lakken
- Neem een lekkere warme douche
- Ga een blokje om met de hond
- Ga stofzuigen
etc
Elke keer als je wilt snoepen pak je gewoon een briefje uit de pot.

Eet je om het eten?
Gooi dan een schaal vol met druiven die je naar binnen kunt werken tijdens een film.
Net zo effectief als je alleen eet om het eten zelf en je eet iets gezonds wat geen kwaad kan.

Het word na 2 a 3 weken veel makkelijker.
Je lichaam snakt niet meer naar suiker en je bent gewend aan je gezonde eetpatroon waar je kiest voor een gezonde snack in plaats van een stuk chocola of gaat iets anders doen dan eten uit verveling.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:06

_/-\o_ Raponsje!
Die pot is een goed idee!
Alleen zou ik echt niet weten wat er in moet bij mij..
Nagels lakken doe ik niet aan, douche kan niet warm...
Wél een hond gelukkig. En een stofzuiger :Y)
Misschien is het leuk om met z'n allen ideeën te verzinnen?

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:11

zou wel leuk zijn ja,
nagels lakken doe ik ook niet aan,
en douhen mag ik niet zo lang.
geen hond,
en ik haat stofzuiger :')

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:12

Ga hier meelezen! :)
Ik wil erg graag gezonder eten en nog iets strakker worden.
Zelf heb ik inderdaad erg veel moeite met het stoppen met eten, ook al zit ik vol, ik blijf toch gewoon doorgaan.

Het leuke is dat ik dan op een gegeven moment denk; Ik eet de hele verpakking nu maar leeg, dan heb ik morgen geen verleiding meer om te gaan snacken.
Waarna ik de volgende dag weer naar de winkel ga en een nieuwe verpakking koop. :Y)

Voor deze week wel veel fruit gekocht en geen koek of snoep. *trots!! *\o/*
Alleen jammer dat ik één minuut lopen van de winkel zit, wat het allemaal weer moeilijker maak.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:48

LoveBodin schreef:
_/-\o_ Raponsje!
Die pot is een goed idee!
Alleen zou ik echt niet weten wat er in moet bij mij..
Nagels lakken doe ik niet aan, douche kan niet warm...
Wél een hond gelukkig. En een stofzuiger :Y)
Misschien is het leuk om met z'n allen ideeën te verzinnen?

- Een gezichtsmaskertje doen
- Lekker kopje thee zetten (zonder suiker :') )
- Rondje (hard)lopen
- Een vriendin bellen
- Stukje fietsen

etc, etc :D

Vind het een super goed idee Raponsje!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 19:17

__Leonie schreef:
Het leuke is dat ik dan op een gegeven moment denk; Ik eet de hele verpakking nu maar leeg, dan heb ik morgen geen verleiding meer om te gaan snacken.

Dit dus.

Maar het is gelukt, ik ben wedergekeerd uit den winkel :+ zonder snoep *\o/* En wel met rijstwafels, bananen en zoute stokjes voor de snaai.

Zo'n pot met ideeën is ook leuk. M'n nagels zijn meestal wel gelakt, ik heb geen hond en stofzuigen is niet m'n hóbby maar ik snap het idee :j

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 19:59

Hahah zo vervelend, en na het eten voel je je ook altijd weer zo stom.

Goed gedaan! :D

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:02

Sowieso nooit denken dat als je 1 koekje of chocolaatje op hebt dat de dag dan toch al verpest is.

Dat is hetzelfde als zeggen "ik heb mijn iphone op de grond laten vallen, hij is nog helemaal heel maar ik ga hem net zo lang op de grond smijten tot hij wel kapot is".

1 koekje - chocolaatje - handje chips is niet erg, maar stop dan ook en ga weer verder met netjes eten.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:03

En wat dacht je van een blog schrijven, fotolijstjes zelf maken, knutselen, random dancing, foto's uitzoeken, een lijstje met dingen maken die je gaat doen als je wilt eten :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:05

TS, ik ga met je mee. Ik pak nu eerder fruit of een broodje dan snoep :)

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:09

Raponsje schreef:
Sowieso nooit denken dat als je 1 koekje of chocolaatje op hebt dat de dag dan toch al verpest is.

Dat is hetzelfde als zeggen "ik heb mijn iphone op de grond laten vallen, hij is nog helemaal heel maar ik ga hem net zo lang op de grond smijten tot hij wel kapot is".

1 koekje - chocolaatje - handje chips is niet erg, maar stop dan ook en ga weer verder met netjes eten.

Oh das bij mij alleen na een vreetbui ;).
Ik wou dat ik kon houden bij 1 van iets.

* Trouwens, bij ons in de lidl was nu 500g aardbeien voor maar 1 euro.
Misschien voor meer mensen een lekker snoep alternatief?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 20:18

Nu aardbeien? Waar komen die dan wel niet vandaan :\

Één chocolaatje of snoepje of koekje eten kan ik inderdaad niet. Het pak moet dan leeg. Dus ik weet van mezelf dat ik ook die ene niet moet eten. Dat gaat nog zwaar worden :')

Maar goed ik ga de spinazie maar eens op zetten. Gezonde leafy greens :Y)

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:23

Ja dacht ik ook, maar ze komen uit spanje.
Wel iets minder lekker dan de nederlandse, maar goed te eten.

Smakelijk :)

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 09:03

Als ik een hele week hier, op het werk, van de chocolade eitjes kan blijven dan beloon ik mezelf vrijdag om 3 uur (dan ga ik naar huis) met 1 eitje. En ik weet gegarandeert dat ik dan zo'n zure nasmaak ga krijgen en ga denken "zie je wel, beter geen eitje genomen" :D
Het wordt nu steeds makkelijker om er af te blijven. Juist in mijn thee doe ik nog een half klontje suiker (moet nog even wennen aan de bittere smaak zonder suiker) en 's morgens drink ik een glas fruitsap uit het pak. Als ik thuis ben maak ik altijd een glas vers fruitsap voor de vitamientjes. Verder drink ik geen frisdrank (lust het ook niet), ik drink dan alleen water.
Gisteren had ik een kleine honger en dan heb ik een mini-toastje met een mini-stukje kaas erop. En helemaal geen honger meer erna! Moest ik chips of chocola in huis hebben zou ik vrolijk eten tot ik barst.
Ben trots op mezelf :D en ik voel me ook steeds beter. Ik voel me slanker al gaan er amper een paar 100 grammetjes per week af (ben op korte tijd 4 kilo bijgekomen door een ongelukje waarbij ik 4 maand thuis zat en die moeten er echt wel weer af, goede stimulans om te stoppen met snoepen).

Maken ze weer reclame over chocotoffs op de radio, da's toch echt erg. Alleen maar over snoep hoor en zie je constant reclame.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 09:19

Goed zo Dana +:)+

Van reclames en sap en frisdrank heb ik niet zo'n last, het is bij mij echt koek, chocola, snoep en citroenyoghurt :+ Oh en karamelpudding :9 :~

Mijn collega, die hier 2 of 3 dagen in de week werkt, heeft voorgesteld dat ik een reep chocola haal en die aan haar in bewaring geef en dan krijg ik 3 keer in de week 2 blokjes van haar :D Op zich wel een idee maar ik wil eerst afkicken :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 09:20

Als ik nu iets te snoepen pak, of een koekje, leg ik hem eerst op tafel neer en hou ik een wedstrijdje wie het het langst volhoudt. Het snoepje dat roept: eet me, of ik die denkt: heb ik nou echt een snoepje nodig of ga ik hem eten uit verveling. Klinkt echt heel stom, maar ik merk dat ik normaal gewoon gedachtenloos door zit te eten en als het lekkers me op de tafel aan ligt te kijken lukt het me steeds beter om het te laten liggen.
Uiteindelijk eet ik dan op de hele avond 1 of 2 snoepjes of een koekje. Terwijl ik er anders gerust een stuk of 6 at plús een aantal koekjes.

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 09:28

Ik volg ook ff mee :)
Ik heb ook de grootste moeite van lekkere dingen af te blijven. Doordeweeks gaat het best goed, kan ik het aardig beperken tot 1 à 2 koekjes voor school. Alleen als ik vrij ben slaat de verleiding toe :+
En in het weekend, als ik dan thuis ben, zijn er weer allerlei lekkere dingen in huis waar ik dan weer niet van af kan blijven.
Eigenlijk moet ik dan eerst denken, "heb ik echt honger?" en vaak is het antwoord dan nee, maar dan denk ik toch weer van "1 koekje maakt niet zoveel uit". Maarja, zo lukt het natuurlijk ook niet...
Dus ik ga ook maar proberen volledig af te kicken. Er worden hier iig al hele goede tips gegeven! :)

leentje13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 09:32

Echt een goed idee Raponsje! Hier ga ik wat mee doen :)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 09:35

leentje13 schreef:
Echt een goed idee Raponsje! Hier ga ik wat mee doen :)

Of als je zin hebt om te snoepen gewoon even je tanden poetsen of spoelen met mondwater.

Er is een reden dat er geen mentol met sinaasappels smaak snoepjes te koop zijn.
Alles smaakt vreselijk nadat je je tanden hebt gepoetst.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 09:36

Wat misschien ook een idee is, om zelf dingen te gaan bakken. En dan niet vol boter en suiker natuurlijk. Maar juist iets met volkorenmeel, appelmoes ipv boter (ja dat kan), minder suiker gebruiken dan er in 't recept staat. Bv hier op bokt heeft iemand een topic gemaakt over een bananenbrood: [VT] Superlekker en voedzaam: bewust bananenbrood! Meestal zijn dat dingen waarvan je dan na 1 plakje ook gewoon vol zit.

Die tanden poets tip is ook een goede inderdaad. Wel opletten dat je dat niet direct na het eten doet en ook niet te vaak op een dag je tanden poetsen, dat doet eerder kwaad dan goed weer voor je tanden :P

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 15:26

Mag ik degene met de tip over gedroogd fruit even bedanken... ik heb vanmiddag vijgen gehaald en hoewel ze het niet halen bij chocola is het best te hachelen :)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:31

Ik ben nu ongeveer anderhalve maand gestopt met snoepen en begonnen met gezond eten!
Natuurlijk af en toe wel eens wat lekkers, zo ben ik 1x bij de McDonalds geweest :o en 1x een gebakje gegeten. Neem elke dag een broodje pindakaas als beloning voor het goede eten :P
naast het goede eten ook 3x per week fitness/zumba.
Iig 2 weken geleden dat ik ging wegen was ik 2 kilo lichter en 3cm slanker.

Heb niet eens trek meer in snoep eigenlijk! Hier op het werk snoepen ze veel en mijn vriend zit thuis ook vaak met koekjes en een zak chips op de bank. Ik heb dan lekker een bakje perzik yohurt of rijstenwafels.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:47

Ik heb het gelukt dat mijn vriend niet echt een zoetebek is. Wat ik wel eens meebreng is een pak chips. Dan eten we die wel met twee op maar ach , 1 x in de week moet dat kunnen.
Moest die ook graag koekjes eten, dan zou het geen werk zijn voor mij om daar af te bljiven.
Daarjuist weer even echt moeilijk gehad maar dat momentje is weeral voorbij, mag zo meteen mijn yoghurtje eten. Soms is het echt niet makkelijk!

@ Jenkins: om af te vallen is sporten idd wel extra nodig maar ik hou dat nooit vol. Dus ik moet echt het met mijn eten doen want als ik intensief ga sporten, kilo's afval en dan stop... nu ja, hoef er geen tekeningtje bij te maken. Ik ga wel iedere dag minstens een half uur wandelen met de hond en dan natuurlijk 3 keer per week rijden met m'n paard en da's toch beter dan lui in de zetel hangen met een pak koeken :D .

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 15:50

Wat drinken jullie dan eigenlijk? Heel de dag water moet ik echt niet aan denken, maar het klinkt alsof dat eigenlijk de enige optie is? :=