Eigenlijk is het raar dat wij, Nederlands, er zo moeilijk over doen, want beter scharrelvlees bestaat er niet!
Toch zou ik het zelf niet kunnen... Ik ben daarvoor te visueel ingesteld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
[***] schreef:Dat klinkt idd super, maar ik ben bang dat het door al deze aandacht geen jaren gaat duren voordat de eerste paardenflats uit de grond gestampt gaan worden. En dat paarden net zo voor de consumptie gefokt gaan worden als varkens, kippen en koeien.
Het schijnt dat in de UK de vraag naar paardenvlees ver-tienvoudigd is.
hahahanneke schreef:Ik zal nooit bewust paardenvlees eten. En dat komt omdat men mij niet kan garanderen dat het paard wat bij de slacht is aangeleverd daadwerkelijk door de rechtmatige eigenaar is aangeboden.
Mijn paard is ooit gestolen en naar de slacht gebracht, en ik wilde heel duidelijk niet dat mijn paard opgegeten zou worden. Dit heeft mij heel veel verdriet opgeleverd en ik zou dat nooit een ander aan kunnen doen.
Dat het lekker is, kan best en misschien zou ik er wel dol op kunnen zijn maar nee, sorry, geen vlees waar een traan voor gelaten is.
Petpa schreef:Bijzonder leuk verslag! Het prijs verschil tussen paard- en rundvlees is inderdaad schrikbarend.
Weet iemand waarom paardenvlees zoveel goedkoper is???
Via google kom ik op het antwoord dat dit te maken heeft met vraag - aanbod. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit de enige reden is...
Magrathea schreef:Ik ben vegetariër, maar heb nog het minste problemen met paardenvlees. Paardeneigenaren doen er alles aan om te zorgen dat hun dier tot het moment van het schieten geen seconde doorheeft wat hem staat te gebeuren, en met zo'n masker merkt hij daar ook helemaal niets van. Dat icm een goed leven... waar wordt het dier dan precies slechter van? Nergens toch? Wie zijn wij dan om er problemen mee te hebben?![]()
Leuk geschreven, en fijn dat je zo lekker hebt gegeten!
[***] schreef:Magrathea schreef:Ik ben vegetariër, maar heb nog het minste problemen met paardenvlees. Paardeneigenaren doen er alles aan om te zorgen dat hun dier tot het moment van het schieten geen seconde doorheeft wat hem staat te gebeuren, en met zo'n masker merkt hij daar ook helemaal niets van. Dat icm een goed leven... waar wordt het dier dan precies slechter van? Nergens toch? Wie zijn wij dan om er problemen mee te hebben?![]()
Leuk geschreven, en fijn dat je zo lekker hebt gegeten!
Ik geloof niet dat de paarden die nu in de "kant en klaar menuutjes" zitten zo'n geweldig leven hebben gehad. Komen uit Roemenie. Verder ben ik het helemaal met je eens, als het paard idd zo'n leven heeft gehad als dat jij omschrijft. Dan maakt het idd niet uit en het smaakt ook nog eens ontzettend lekker.
Joolien schreef:Knakker schreef:oh ja, was ook nog op tv dat paardenvlees het meest zuivere vlees was wat er bestaand.
Geen groeibevorders, geen anti-biotica en het dier heeft een mooi fantastisch, meestal lang leven gehad.
Dus lang leve dierenwelzijn liefhebbers!
Nog beter, paarden zijn compleet biologisch en scharrelEn dan zo goedkoop :d