Wie kookt er nog meer zo graag?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Re: Wie kookt er nog meer zo graag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:38

Wij eten zelf gemaakte zalm lasagne. Dat doe ik meestal in het weekend want het heeft nogal wat werk nodig.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:57

Oh, dat klinkt ook wel lekker! Heb je daar een recept van? Dinsdag ga ik drie kazen lasagna maken, ben benieuwd hoe die uitpakt.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 19:04

Heb ik wel want de visboer hier op het plein maakt hem nu ook op deze manier hahaha.
Stuur mij even je mail adres
dan kan ik hem sturen

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 19:21

Die zalmlasagna lijkt mij ook lekker. Mag ik ook het recept? Ik stuur je mijn mailadres.

Niets bijzonders vandaag, maar wel erg lekker gegeten. Stamppot rauwe andijvie met kaas en (zelf) gedroogde tomaatjes.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 19:23

zalmlasagna dat lijkt mij ook wel bijzonder, mag ik ook mijn e-mail sturen?

Hier ook simpel maar lekker gegeten. Groene curry met chinese groentes, extra rode paprika en sperziebonen, kipfilet en rijst.

Morgen staat er heerlijke hachee van moeders op het menu (meegenomen van thuisthuis vanmiddag) met rode kool met appel, en gekookte aardappels

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 19:27

Hahaha tuurlijk! Ik deel graag mijn recepten hoor!

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 19:30

Ik hou ook van koken :D Lekker experimenteren, verschillende kruiden, en het smaakt altijd lekker! Familie is altijd blij als ik weer een keertje kook :P
Broertje vraagt ook altijd, wanneer ga je nou weer eens die risotto maken?! Want die lust hij zo graag :))

Ik zou ook wel graag de zalmlasagna willen! Ik stuur je eventjes een PB :)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:10

Mag ik me hier ook melden? Ik hou enorm van bakken maar ook koken vind ik heerlijk om te doen! Ik ben een fanatieke masterchef Australia kijker en dat is eigenlijk, samen met Jamie en Nigella de enige kookprogrammas die ik kijk. Ik heb een aantal kookboeken in mijn bezit, 'Keuken' van Nigella waar ik al een aantal leuke, lekkere recepten uit heb gemaakt. 'Wat te koken en hoe het te koken' van Jane Hornby is ook echt een aanrader! Heerlijke, simpele gerechten, stap voor stap uitgelegd. Vooral de sheperdspie wil ik binnenkort weer eens maken.

Ik heb er helaas niet altijd even veel tijd voor, maar ik kook zoveel mogelijk vers en zonder pakjes. Ik werk bij de AH en mag vaak daar voor 7.50 een maaltijd uitzoeken, maar ik neem dan toch liever een zelfgemaakt iets van huis mee. Die vieze magnetrondingen, snap niet dat mensen dat oprecht lekker vinden. Zo heb ik dit weekend bij me ouders thuis groene curry gemaakt en ik heb nog wat 'saus' over. Koop morgen zo'n bakje 1 minuutrijst en eet dat als avondeten. :) Mijn ouders zijn ook altijd heel blij als ik weer thuis kom want dan ga ik helemaal los. Vier man om voor te koken, toch een stuk leuker dan voor jezelf. :P Vanavond heb ik pizza gemaakt. Deeg zelfgemaakt en de topping bestond uit, ham, salami, kaas, paprika, ui en champignon, heb zitten smullen weer. :)

En ik kan ook geen genoeg krijgen om kookspulletjes (en bakspullen) te kopen. Mijn huisgenoten kijken me soms wel raar aan als ik met wéér iets nieuws aankom, vooral mijn mannelijke huisgenoot is van mening dat we alles al in huis hebben. Maar ik vind dat je nooit genoeg kan hebben. :') Als het goed is krijg ik nog een echt koksmes van mijn jaarclub. Als we 21 worden mogen we een cadeau voor 120 euro uitkiezen (20 euro pp inleg) en laat zo'n koksmes nou ontiegelijk duur zijn, die ik op het oog heb is zo'n 90 euro. Maar het is echt een levenslange investering. Mijn stiefvader is chefkok en heeft dan ook een hele messenset en als ik dan hier kook en aan de slag ga met zijn messen is dat echt een verademing. Het snijdt zoveel makkelijker, soepeler. :D

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 20:20

Ik ben echt jaloers op al die grote gasfornuizen -O-

Vandaag lekker bloemkoolsoep gemaakt voor 25 personen.. hij was erg lekker al zeg ik het zelf :9

Merken jullie trouwens ook veel verschil tussen een gas fornuis en een elektrische kookplaat? Ik moet zeggen dat ik een gasfornuis toch fijner, en sneller vind.. :j

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:34

Ik heb ook liever gas. Electrisch ken ik niet, maar inductie is zo niet handig, ik kan nooit goed inschatten hoe heet de pan nou is...

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:39

Ik kook liever op gas. Heb jaren op keramisch gekookt maar dat is niet zo prettig. Als je gas laag zet is het gewoon laag. Bij keramisch duurt het een tijd voor hij echt laag is.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:46

Ik hou ook zoveel van koken, maar dan ook echt koken niet uit pakje of zoiets. Dat vind ik op een of andere manier dan weer saai.
Zo straks eigengemaakte kip tandoori. Smaakte ook nog goed.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:50

Ik kook ook wel eens uit een pakje hoor.
Kip siam of roti komen hier in huis gewoon uit een pakje!

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:40

Het specifieke van een AGA is dat je wel twee kookplaten hebt, maar eigenlijk gebruik je die alleen voor heel kort te koken gerechten of om dingen aan de kook te brengen. Je kookt je maaltijden verder in je ovens.

Dat koken uit een pakje begrijp ik eigenlijk niet - je moet volgens mij alle essentieele ingredienten nog toevoegen. Eigenlijk zijn die pakjes alleen de kruiden, de smaakmakers dus?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:43

Dat pakje is voor mij echt gemakzucht hoor. Het zijn gerechten waar ik nog niet de moeite voor heb genomen ze op te zoeken en te kijken of het echt zo arbeidsintensief is als dat ik denk!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 22:30

Ik heb op t moment helemaal géén fornuis, houd me aanbevolen voor lekkere ovengerechten dus :P

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 22:34

Lasagne imd?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 22:36

Gisteren en morgen :P maar ik ga nog wel n hele andere maken, eind van de week ofzo. Altijd lekker iig :9

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 22:43

Ovengerecht: ovenschaal met onderin kabeljauw dan spinazie en daarop aardappelpuree (kant en klaar of uit een pakje met heet water mocht je zonder fornuis zitten) en een laagje kaas. 30 / 45 min in de oven op 180 gr!

Erg lekker en simpel als je even alleen ern oven hebt!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 22:52

spinazie vers of diepvries?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 08:23

Wat je lekker vind maar geen a la creme want dat word erg nat!

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 08:56

Nog een ovenschotel met vis
Witvisfilets - kan kabeljauw zijn, maar Pangasius of Koolvis is ook ok - onderin een ovenschotel tomaten en courgette in plakjes erop. Afdekken met voorgekookte aardappelschijfjes en bestrooien met kaas.
Ca 30- 40 minuten op 200 graden.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 09:17

ponyparadijs schreef:
Dat pakje is voor mij echt gemakzucht hoor. Het zijn gerechten waar ik nog niet de moeite voor heb genomen ze op te zoeken en te kijken of het echt zo arbeidsintensief is als dat ik denk!

Ja dat mag toch.
Ik zeg alleen maar dat IK dat niet zoveel aan vind. Ik veroordeel verder niemand daar mee.
En ook ik pak heus wel eens een pakje of potje voor het gemak maar wil dat niet te vaak doen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 09:23

Maar, hoe kom je dan aan die kruiden als je geen pakje gebruikt? Ik heb echt geen idee wat er in sommige gerechten zit namelijk!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 09:24

zijn vaak basiskruiden waar heel makkelijk aan te komen is. Tandoormix is bijvoorbeeld komijnpoeder, snufje cheyennepoeder, kurkuma en korianderpoeder.