Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Koper schreef:F_Orumster, zou je het recept willen plaatsen misschien?
Tinky12 schreef:Ik heb er ook een...heerlijk maar je moet wel geduld hebben om het klaar te maken
Nodig voor 3 personen:
750 gram Spruitjes
375 gram spekblokjes/reepjes
1 of 2 appels
Snijd alle blaadjes van de spruitjes en zet deze even weg (jawel,ik doe ongeveer een uur over 750gram)
Snijd een (of 2)lekker stevige zoete appel(s) in stukjes (bv Jonagold) doe hier een klein beetje citroen of limoensap overheen voor het verkleuren.
Neem spekblokjes en bak dit uit totdat ze lekker knapperig zijn (gebruik zo'n 375gr op750gr spruit) ,giet het vet af maar bewaar wel een deel.Doe de uitgebakken spekjes even appart.
Neem een deel spekvet en ga hier de spruitblaadjes in roerbakken,als het een beetjeslinkt voeg je de appelblokjes toe totdat ze net nog een beetje bite hebben.....vervolgens de spekjes erdoor roeren en smullen maar....hmmmmmmm![]()
Narnia schreef:Wat ik lekker vind zijn aardappels en spruitjes met pindasaus![]()
![]()
met een kaaskroket, saucijsje of gehaktbal!![]()
En nu niet gelijk gaan vragen of ik zwanger benBen ik niet...ik ben een avonturier op het gebied van eten...ik eet alles en probeer ook nieuwe dingen uit met eten