En dan krijg je dus courgettefrites. En lékker dat die zijn
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ibbel schreef:mirim schreef:De bloemen groeien op steeltjes zonder vrucht te vormen en breken dan gewoon af. Ik snap er niets van...
Bloemen op steeltjes zijn mannetjes. Vrouwelijke bloemen hebben een bolletje als basis.
Nou ja, ik zal maar extra genieten van die paar vrouwtjes die dan hopelijk nog wel wat worden. berdien85 schreef:Wat een leuk topic!
Ik heb maar een ienieminie tuintje, maar ben er wel fanatiek mee. Alleen heb ik een serieus slakken probleem. Ik heb nu van die biologische slakkenkorrels, maar dat lijkt ook niet te werken. Heeft iemand de oplossing? Ik durf nu niets meer te planten, alles wordt opgegeten! Of zijn er misschien eetbare planten die niet echt door slakken opgegeten worden?
Ibbel schreef:Je kunt courgettes ook in dunne plakjes schaven en dan frituren, net als aardappels. Na het schaven even met zout bestrooien om het water er uit te trekken/persen, anders zit het frituurvet tot aan het plafond![]()

Rider01 schreef:Leuk topic!
Ik heb meteen een vraag voor jullie, is er een biologische manier om de wormpjes uit de pruimen te houden?
Ik heb van alles in de tuin, sla, wortels, speciebonen, appels, peren, kersen en nog veel meer
Alles gaat goed op enkele slakjes na maar die pruimen..poeh daar zitten altijd wel beestjes in, beetje jammer dus als iemand een idee heeft om die weg te houden (zonder schadelijk gif) dan veel dank!
Maar bij ons zitten er wel vrij veel mussen en andere vogeltjes en de boom heeft geen last van wormpjes. 

Ibbel schreef:Je kunt courgettes ook in dunne plakjes schaven en dan frituren, net als aardappels. Na het schaven even met zout bestrooien om het water er uit te trekken/persen, anders zit het frituurvet tot aan het plafond![]()
mirim schreef:berdien85 schreef:Wat een leuk topic!
Ik heb maar een ienieminie tuintje, maar ben er wel fanatiek mee. Alleen heb ik een serieus slakken probleem. Ik heb nu van die biologische slakkenkorrels, maar dat lijkt ook niet te werken. Heeft iemand de oplossing? Ik durf nu niets meer te planten, alles wordt opgegeten! Of zijn er misschien eetbare planten die niet echt door slakken opgegeten worden?
Mijn schoonouders doen het zo: je zet iedere avond een vers bordje met havermout neer, niet gekookt maar 'rauw'. Het hele bordje zit de volgende ochtend vol met slakken. Dit bordje gooi je leeg. Mijn schoonouders gooien het leeg in de sloot, maar er is al eens een bordje mee te water gelaten.....het bordje is natuurlijk glad van het slijm van de slakken en gleed uit de handen
Er zit nu een nieuw blad aan, maar of het ooit meer dan dat piepkleine struikje wordt betwijfel ik, de tijd zal het leren.
En stukjes aan de spies op de barbecue. Hopelijk kan ik deze week de eerste eten. Het is echt laat dit jaar, volgend jaar ga ik denk ik maar voorkweken binnen of in een kleine kas als het weer zo koud is... 
. Heb alleen wel erg veel plantjes, ik dacht namelijk dat er weinig zaadjes zouden opkomen in mijn mini vensterbank kasje... Alles kwam uit! 
)