Ricotta is trouwens ook echt heerlijk en verslavend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Benfan schreef:En smeerkaas met sambalMaar wel eens hoor met Margrathea, wees dan gewoon consuquent. De aantal vega's die gewoon vis eten, alsof dat dier niet een verschrikkelijke dood sterft, de zeeen overbevist worden en dan maar te zwijgen. Maar ik snap Judith ook, vega's hebben nogal snel dat vingertje
Maar vergeten dat de Soja producten die zei eten afkomstig komen van planten die plaats hebben gemaakt voor aardig wat stukken oerwoud.
Dus hel, maakt niet uit wat je doet.. fout is het toch.
Lielle schreef:consequent is niet relatief en hangt ook niet van principes af; alleen de gevolgen van consequent gedrag kunnen enorm verschillen, zoals margrathea aangeeft.
maar een lekker hartig belegde boterham bestaat in heel wat oplossingen. Ik ben ook dol op hummus, babaghanooghe en allerlei tapenades op brood, of gewoon wat olijfolie op een boterhammetje en wat verse peper.
Magrathea schreef:Lielle schreef:consequent is niet relatief en hangt ook niet van principes af; alleen de gevolgen van consequent gedrag kunnen enorm verschillen, zoals margrathea aangeeft.
maar een lekker hartig belegde boterham bestaat in heel wat oplossingen. Ik ben ook dol op hummus, babaghanooghe en allerlei tapenades op brood, of gewoon wat olijfolie op een boterhammetje en wat verse peper.
Ik bedoelde meer dat je consequent kan zijn op het gebied van dierenwelzijn, milieu, mensenwelzijn, etc.En de uitingen daarvan verschillen inderdaad sterk.
Lielle schreef:Baba ghannooge
3 aubergines
3 eetlepels tahin
2 teentjes knolook, uitgeperst
sap van 1 citroen
1 dl water
Prik de aubergines in met een vork en leg ze met steel en al 25/30 minuten onder de hete grill (af en toe keren) tot ze tot de helft gekrompen zijn en de schil blaren vertoont. Pel de aubergines en gooi de schil en steel weg, laat het vruchtvlees uitlekken. Pureer dan na het afkoelen het vruchtvlees, maar laat het niet te vloeibaar worden. Roer de tahin en zout erdoor, samen met het citroensap en de knoflook. Proef een paar keer tot het naar je zin smaakt. Een eetlepel yoghurt erdoor is ook erg lekker.
karuna schreef:Magrathea schreef:Ben ik nou dom? Ik dacht altijd dat huzaren standaard met gehakt was
Huzarensalade met gehakt? Hooguit met een soort boterhamworst ham achtig iets of knakworstjes. Maar de standaard variant mogen we niet en zonder vlees is het net zo lekker en veel gezonder voor mens en dier.