Gezond(er) eten deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Re: Gezond(er) eten deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:32

Ik ook hoor. Maar gister was ik ook al zielugh..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:34

Haha, Ik schrok eerlijk gezegd wel van die foto :o

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:45

Tis nu nog erger.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:56

Pfff best wel slecht weekend weer gehad :o

Had wel een lekkere variant gevonden op knoflookboter (waar ik zo gek op ben met stokbrood)

Had Griekse yoghurt gedaan met fijn gehakte bieslook en 2 teentjes knoflook, zout en beter. Hier je broodjes in dippen. Erg lekker als borrelhapje!

Vanmorgen de dag weer goed begonnen

Had smoothie van boerenkool, sinaasappel, banaan en kwark, was inderdaad prima te doen zo met die kwark en weer meer vullend!

Rest van de dag even kijken, heb geen eten mee, dus ga zo effe snel naar de appie, heb nog wel een cracker liggen en een appel, maar lunch nog even bedenken dus. Vanavond sporten

Heb zaterdag trouwens gelest bij een trainingsstal, ging zo goed! Helemaal trots, echt goede tips gekregen en hele fijne stukjes gereden, Heb alleen binnenkant van mn knie goed kapot gereden, nieuwe rijbroek. Heb echt brandwonden nu (groen/geel, beetje ontstoken geraakt dus) bah. Ga dus vandaag maar niet rijden.

Heb zaterdag ook voor het eerst zelf met de trailer gereden (had nog nooit met iets achter de auto gereden en nu meteen trailer en paard :o ) ging erg goed

deze week mega drukke week, weinig sporten, heb vrijdag een bruiloft die ik ga fotograferen, spannend.
Heb echt geen tijd om het huis te doen o.i.d., ben blij als het zaterdag is :')

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:57

Ik had zaterdag nog een Japanse pizza gemaakt, had het nu gepureerd met elkaar (boekweit, ei, witte kool, prijs, sjalotjes) maar dat was niet echt een succes, werd erg kleverig en kreeg het niet echt dun uitgestreken, daardoor binnenkant wat slap. Had er gebakken champignons en bieslook op gedaan, dat was wel erg lekker!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:07

Ik heb me opgegeven voor een Vitatas. Dat is een abonnement op bio groenten :D Voor een tientje per week hoop ik dat die tas goedgevuld is.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:13

@Mootje: nee, ik schrijf zalm nog niet helemaal af, zekers niet. Aangezien dat wel een standaard vis is die mensen echt heel lekker vinden. Maar eens door me stiefvader die chef kok is laten maken.

@Noor: awww, arme jij! Balen van je fruitsalade alleen. :')

@Colway: op een trainingsstal getraind en met een trailer gereden, toe maar weer. :) je variant op knoflookboter klinkt goed!

@Phor: ik had laatst iets gezien over Odin ofzo, waarbij je ook een tas kan krijgen. Heb er wel over zitten nadenken maar je zit er dan wele cht aan vast.. dan koop ik liever op de markt misschien lukraak wat groenten en moet ik er achteraf maar iets van zien te maken. Bedenk me nu dat ik dat best wel eens kan doen. :D

Heb net een boterham achter de kiezen, alles even laten zakken en dan maar weer eens een rondje hardlopen. Is ook alweer een week geleden.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:36

Goedemorgen allemaal!

Iedereen heeft het over asperges, hmmmmm lekker, ik zag ze toevallig in een foldertje voor niet al te duur, maar nu weet ik niet meer van welke winkel dat nou was :Y)

Noor, doet het nog zeer? Sterkte!

Colway heeft voor het eerst met de trailer gereden, cool! ik wil die Japanse pizza binnenkort ook maken, het klinkt toch wel lekker!

Phormicola: leuk zo'n abbo! laat je ons weten of het iets is? lijkt me ook wel leuk.

Ik heb vrijdag paardrijles gehad in Oosterhuizen en dat ging zo goed! mijn paardje liep zo goed, echt fijn. Heb zaterdag (ijslander) wedstrijd en ben heel benieuwd hoe hij dat gaat doen :)

Ik ga zo trouwens de frambozen-kokos smoothie maken, kan iemand me helpen wat daar ook al weer allemaal doorheen ging? Ik heb onthouden:

banaan
kokos
kwark?
frambozen

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:43

@ Phylos Lekker zeg een weekend SPA . Lekker ontspannen lijf nu?
@ Mara Mooi dat de asperges zo goed gelukt zijn. En de zalm bij de visboer is echt niet te vergelijken met die uit de supermarkt (die hoef ik echt niet).
@ Appelmoes Als je 's morgens liever iets vloeibaars eet is een smoothie een goede keus. Ik heb er ook een aantal weken over gedaan om hem echt groen te maken maar nu gaat er behoorlijk wat groen in. Als je net als mij twijfels hebt hier een receptje voor een smoothie waar je het groen niet in proeft:
@ sinasappels ,1 banaan, klein handje verse gewassen spinazie . Je kunt er ook nog ananas of mango in doen die 2 vruchten zijn ook zeer overheersen van smaak zodat je het groen niet proeft.
@ Noor balen zeg ,vallen is 1 maar er blauwe plekken aan over houden is minder.

Gister echt een luie dag gehad na het feestje van zaterdag en dat terwijl ik alleen spa rood gedronken had. Maar goed ook niet zo veel gegeten gister.

Lijstje vandaag:
O: smoothie van andijvie , 2 sinasappels , avocado en 1 banaan (2 glazen opgedronken)
t: Nog een glas Smoothie
L:2 speltcrackers met huttekase
t:1 rode puntpaprika
D: spruitjes en een sausijzenworstje

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 11:21

Mooie lijstjes zie ik weer voorbij komen! :)

Toad: ik doe er magere kwark, frambozen, banaan, een sinaasappel, kokos en 86% pure chocola doorheen. :D Verhoudingen moet je net doen hoe jij het lekker vindt! Ik doe denk ik ongeveer 150 ml magere kwark en twee handen frambozen, en dan 1 banaan, 1 sinaasappel en 4 eetlepels kokos (maar ik ben een kokosaddict). En chocola naar smaak, maar niet teveel :D

Ik zag nog mango's liggen in de winkel, maar die waren 2 euro per stuk. Vond ik iets te duur... :oo

Mijn lijstje vandaag:
Ontbijt: 2 speltcrackers met suikervrije jam
T: /
Lunch: (vroeg) 3/4 bak aardbeien, klein handje noten
T: worteltjes en watermeloen ( :D :D :D heb een goedkope gescoord)
Avondeten: volkoren wraps met wokgroenten en een zelfgemaakt knoflooksausje

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:47

Mm zalm ben er gek op. Moet zeggen dat het me weinig uit maakt of het van de visboer of supermarkt komt. Wij doen hem altijd als pakketje en ij proefde weinig verschil.

hestereve. Mijn lijf was ontspannen ja, mijn hoofd is nu alleen weer helemaal gestresst door alle studie en andere verplichtingen deze week. Hier dus nog iemand die blij is als het weekend is.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 11:52

Over zalm gesproken: ga ik morgen weer maken, de zalm was bij ons 1+1 gratis :) Heb samen met mn moeder gedaan, dus nu voor 4 euro echt 3 grote stukken! :D

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:54

Hmmmm die volkoren wraps is ook wel een idee om als avond eten te doen, lekker met dat dipsausje die ik gemaakt had en dan groentes, goed idee!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:22

Mijn lunch is zooo lekker, of nouja, de meloen is heerlijk! Zaterdag op de markt 2 galiameloenen voor 1 euro gehaald en ze zijn zoo zoet, sappig en vol! Nomnomnom, zeker een goeie aanwinst. Voor de rest 2 volkorenboterhammen met yorkham (welke ik ook nooit meer koop, 83% vlees en wel 3 soorten suikers; dextrose, glucosefructose en 'gewone' suiker) en een bakje met bio kwark, bio cruesli en een banaan. En oja, een glas melk. Daar kom ik hopelijk de komende 4 uur mee door, heb 3 uur college namelijk. Neem nog een appel mee voor de zekerheid. Ga weer lekker op het gezonde pad, had even anderhalve week een dip met toch handjes chips, wat cola, paaseitjes, negerzoenen. Maar merk dat ik me er alleen maar slechter van voel, dus ik haal het gewoon niet meer in huis en ga experimenteren met gezonde, lekkere dingen. :)

Net ook weer hardgelopen, denk bijna een kwartier met 2 minuutjes lopen tussendoor en het ging echt lekker! Ben echt verbaasd hoe fit me lichaam is en ben er ook heel blij mee. :)

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:34

Hier nog één in de meelesmodus!

Wat een verhalen als je een weekend weg bent... Ik heb een slechte week+weekend gehad, veel onregelmatigheid, drank en fastfood. Nu weer in het gareel... merk het meteen aan mn fitheid en aan mn kleren.

Lijstjes komen weer als ik op het goede pad ben! Jullie lijstjes zien er allemaal weer goed uit!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:35

Ik moet ook echt met lijstjes gaan werken, want ik merk dat mijn kleding wat strakker gaat zitten.
Dat is natuurlijk niet de bedoeling...

Jullie nog tips om te beginnen ?

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:58

Misschien eerst gewoon eens een dagboekje bij gaan houden en gaan opschrijven achteraf wat je hebt gegeten, met de tijd erbij?
En dan kan je dat langzaam gaan omzetten naar bedenken wat je de volgende maaltijd gaat eten en dat van tevoren opschrijven, en zo opschuiven naar een dag van tevoren?

Ik heb een sapcentrifuge gekocht, alleen nog niet uitgeprobeerd. Straks na het werk een supermarkt op zoeken, of de biologische winkel, en wat groeten en fruit halen.
Zo'n groentetas heb ik ook aan zitten denken. Dat hebben ze hier ook, maar het is een abbonement inderdaad. Je kan wel van tevoren vakantieweken opgeven. Het lijkt me wel heel erg leuk, omdat je dan ook groenten in huis haalt die je normaal niet eet. Ze hebben hier ook 1 persoonstassen, met minimaal 3 groentes en 2 fruit voor 8 euro. Wel aan de prijs, maar ik denk dat ik wel een proefabbonement ga nemen als ik terug kom van vakantie.

Ik zie trouwens best een beetje op tegen de vakantie (qua dieet dan) aangezien ik een maand in ijsland ga werken. En in ijsland hebben ze afgezien van de occasional appel of sinaasappel niet echt heel veel verse groenten en fruit :+
Ik begin net een beetje af te kicken van suiker maar ik ben bang dat ik na de vakantie weer overnieuw kan beginnen :+

Ik ben trouwens ook gestopt met roken, ik moet zeggen dat ik de eerste dagen meer moeite had met suiker dan met roken! Haha, echt heel erg hoe suiker verslaafd wij zijn. En dan is het echt niet zo dat ik de hele dag zat te snoepen!

Oooh en ik ga ijs missen van de zomer! :oo

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 14:01

Miek, Ik ga in Augustus naar Ijsland :)
Lees net in het bezuinigen op boodschappen-topic dat de vitatas niet met een abbo werkt, maar van week tot week wordt besteld!

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 14:07

Vet Mootje, wat ga je daar doen? Waar ga je heen?

Bij ons hebben ze een Odin abbonement en er staat op de site dit:
- het Odinabonnement staat op een vaste afhaaldag voor u klaar bij een vast afhaalpunt
- u bestelt elke week de tas voor de week daarop en betaalt het bedrag daarbij vooruit
- u kunt 'vakantieweken' opnemen; opgave hiervan uiterlijk een week tevoren bij uw afhaalpunt
- het abonnement geldt in principe voor onbepaalde tijd
- opzeggen kan altijd. Odin werkt met een teeltplan, daarom stellen we een opzegtermijn van twee weken op prijs
- eerst op proef? U begint altijd met een proefabonnement van vier weken, zonder opzegtermijn

Dus dat is een beetje tegenstrijdig. Bij puntje 2 staat dat je hem besteld per week, maar ze hebben het wel over een opzegtermijn enzo, en een abbonement.
Maar ik zal binnenkort wel eens informeren in de winkel :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 14:14

Miek, Een rondje Ijsland in twee weken met tentjes :+
Dat is inderdaad een beetje tegenstrijdig. Ben benieuwd wat ze zeggen in de winkel :)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 14:15

Een vitatas... Is dat voordelig? Ik kom er net achter dat de ekoplaza die ook heeft! Lijk me wel leuk! Ga me erin verdiepen :P

WinSel: bedoel je tips om te eten qua voeding? Of qua zelfdiscipline? :) Qua voeding staat er een heleboel in de opening van het gezonde receptentopic!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 14:18

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 14:23

Ik zie dat er maar 4 groenten in zitten per keer bij een tweepersoonstas van 7.50.. Ik vraag me dan af of het wel voordelig is.. :) Ik kom in ieder geval de week niet door met 4 groentes! :P

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 14:43

Zo'n tas is ook voor 3 dagen toch?

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 14:48

Oh ik dacht per week.. :+