Gezond(er) eten deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:51

MrUlbe schreef:
Loose: dankje voor je reactie, het klopt dat ik vandaag weinig groente eet, het komt omdat ik om 5 uur thuis kom van school en om half 6 alweer aan moet rijden voor het werk. dus het is even snel alles thuis af droppen en eten klaar maken. vandaar geen normaal avond eten

Ik probeer 3 x per dag groente te eten en verstop dat o.a. in mijn smoothies, pannenkoeken (courgette door het beslag), op brood (tomaatje, hand sla)... Er is voor mij nooit en excuus om geen groenten te eten :P

Primavera

Re: Gezond(er) eten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:53

ja dat is ook zo :+ ik mag eigenlijk geen excuus verzinnen, maar het is vandaag echt niet anders :P ik heb het ook niet bij me op het moment dus kan het overdag al niet eten, en vanavond ben ik al blij als ik op mijn gemak even kan zitten voordat ik weer ga :P

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:55

Feanyth: M'n man heeft allerlei allergietjes en houdt ook niet van pittig eten. Ik vind alle groenten waar hij allergisch voor is heerlijk en hou van pittig eten. Eens in de zoveel tijd kook ik dus apart, zodat ik ook nog aan m'n trekken kom :)) Misschien dat je het zo een beetje kunt doen wb het avondeten? :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:59

Welkom Feanyth...Wat sportte jij veel per dag vroeger dan! Deed jij dat vanwege werk/opleiding?

Ik zou als ik jou was wat minder brood eten op de dag en meer salades/groentes

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:59

Citaat:
Ik probeer 3 x per dag groente te eten en verstop dat o.a. in mijn smoothies, pannenkoeken (courgette door het beslag), op brood (tomaatje, hand sla)... Er is voor mij nooit en excuus om geen groenten te eten

Hier idem, probeer dagelijks 400gr te halen, waarvan (minimaal) de helft rauw

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:05

Ik meld me ook! Lees al een tijdje mee :D Lekker al dat gezonde eten dat voorbij komt. Zal me even voorstellen, ben 38 jaar, getrouwd, 2 kinderen van 5 en 7, werk als projectassistent bij een gemeente. Heb een Tinker waar ik lekker recreatief mee rij: dressuur, springen, cross, bosritje..... alles is leuk!

Heb sinds mijn 2e levensjaar eczeem, bronchitis en allergiën. Hiervoor heb ik jaaaaaren geslikt en gesmeerd met ontstekingsremmers en hormoonzalven. Imuunsysteem en weerstand zijn hierdoor flink aangetast en inmiddels loop ik bij een natuurarts om daar wat aan te doen. Van haar heb ik ook goede adviezen gekregen over eten en drinken. En ik voel me intussen een stuk energieker, huid wordt ook wat beter, erg fijn :j

Voor de zieken, beterschap!

O: volle geitenkwark met Speltmuesli, 1 appel in stukjes en 1 eetlepel hennepzaad
T: 1 banaan
M: 2 speltboterhammen met biologische geitenkaas en 2 rijstewafels met bio jam
T: appel, komkommer
A: gekookte aardappels, wortels, vegaburger, heel klein beetje Himalaya zout

D: 3 liter water minimaal

In het zout zitten mineralen, die zorgen ervoor dat water beter in de cellen worden opgenomen. Verder heeft het een ontstekingsremmende werking voor mijn eczeem.
Ik drink heel veel water, mijn huid is heel droog en heeft echt water nodig, maar dan wel van binnen uit. Volgens de arts is het rekensommetje: 3,3% van je gewicht wat je dagelijks aan water moet drinken. Ik weeg 70 kilo, dus zit ongeveer op de 2,3 maar vanwege mijn huid doe ik er ongeveer 1 liter bij.

Ik hou het drinken bij met de Android app Drink Water Beta, ideaal. Als ik achterloop krijg ik een reminder.

Verder eet ik veel puur natuur, dus niets wat uit pakjes/blikjes etc. komt. Saus maak ik vaak zelf.
Daarnaast nog veel geiten producten, daar ik het lactose gehalte minder van, ben ik allergisch voor.
Hennepzaad is voor de stoelgang, voroheen gebruikte ik daarvoor koffie maar dat ontneemt vocht uit je lijf en dat is net iets wat ik niet kan gebruiken. Wel een paar dagen koppijn gehad met afkicken maar nu al een tijd zonder :D

Sporten wil ik graag doen, liep voor heen altijd hard maar zit met een slijmbeursontsteking in mijn knie. Even afwachten hoe dat verder gaat. Paardrijden doe ik zo'n 4x per week, waarvan 1x in de week een lange buitenrit van een uur of 3.

Heel verhaal geworden :o

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:05

@ phormicola: Haha. Dat werkt ook. Hij was tot nu toe op donderdag regelmatig naar school in de avond. Dus dan viel ik aan. Maar nu even niet. Wel een idee om iets apart te zetten. En soms heb ik een pot sambal naast m'n bord staan. ^_^

@colway: Nope. Was hobby. Heb naast paardensport (toen had ik er 6 staan) en school altijd gezwommen en een tweetal vechtsporten beoefend. 's Ochtends vroeg voor school lag ik in het zwembad, daarna school om gelijk door te hobbelen op de fiets naar stal (later met de auto. Tijdswinst) en nadat ik klaar was op stal deed ik gauw wat eten en stond ik de rest van de dag ik de zaal om te trainen voor de vechtsporten. Deed internationaal wedstrijden. Vandaar.

Heb geprobeerd met minder brood. Maar door mijn sport verleden eindig dan met honger en hier op mijn huidige werk hebben ze zo'n 'energy box' of te wel veel snoep en chips waar ik dan niet vanaf kan blijven. >.< Kijken of ik het stapje voor stapje om kan gooien naar groente zonder honger >.<

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:08

Feanyth, ik heb gemerkt dat speltbrood het honger gevoel meer stilt dan bv volkorenbrood. Evenals de speltmuesli, daar zit ik nu nog vol van.

En hier ook een man die vaak een sambalpot naast z'n bord heeft staan. Ik kan daar niet tegen, heb dan 's avonds erg last van jeuk.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:10

Hoi bommeke, erg goed bezig zo te horen! En idd bij eczeemklachten helpt gezond eten heel erg (heb er ook jaren lang last van gehad en heb nu nog milde vorm van psoriases)

Vervelend van de slijmbeursontsteking....Kan je ook niet wandelen?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:11

hetbommeke schreef:
Feanyth, ik heb gemerkt dat speltbrood het honger gevoel meer stilt dan bv volkorenbrood. Evenals de speltmuesli, daar zit ik nu nog vol van.

En hier ook een man die vaak een sambalpot naast z'n bord heeft staan. Ik kan daar niet tegen, heb dan 's avonds erg last van jeuk.

idd speltbrood is sowieso beter, ook voor de trek erna

Ik eet door de week helemaal geen brood en mis het niet, van een goede salade ben ik denk ik nog wel meer gevuld dan van een paar boterhammen

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:13

Hmmm. Kan ik misschien apart kopen dan. Vriendlief kan geen zwaar granen hebben met zijn darmen. Dus heb meestal alleen witbrood of heel licht bruin brood liggen. Zwaarder niet.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:18

Ik heb in het andere topic al wel eens een keertje gereageert maar me nog niet echt voorgestelt.
Om even wat informatie te geven:
ik ben 1.74 m lang en ik weeg momenteel 68 kilo.
Vorig jaar woog ik nog 71 kilo, rond november ben ik in een keer heel hard afgevallen waardoor ik in
januarie nog maar 65 kilo woog. Nu zit ik er mooi tussen in met 68 kilo :)
Ik blijf wel gewoon gezond eten en loopt nu 3x hard in de week, dans anderhalf uur en rij een uurtje paard.

Vanmorgen ben ik goed begonnen met 2plakjes waltkorn brood en daar tusen een heerlijke omelet van
2 eieren, ui en tomaat :) Nog steeds geen honger dus is een aan rader! ;) ik eet nu trouwens ei omdat ik
door het hardlopen spier opbouw krijg en ik anders niet echt strak ga worden :P

Mijn plan is om weer 65 kilo te gaan wegen maar dan dat ik het wel zelf in de hand heb en het niet zomaar gebeurt :)

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:21

@feanyth: gewoon je eigen brood in de vriezer doen. je hoeft toch niet hetzelfde te eten als je vriend?

ik eet nu 2 speltboterhammen met lurpak boter en biologische cervelaat. hmmmmmmmm :9
Laatst bijgewerkt door Toad op 27-03-12 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:22

Feanyth schreef:
Hmmm. Kan ik misschien apart kopen dan. Vriendlief kan geen zwaar granen hebben met zijn darmen. Dus heb meestal alleen witbrood of heel licht bruin brood liggen. Zwaarder niet.

Is inderdaad goed te doen toch om dat voor jezelf te kopen?

@ loveidefix, wat ook goed is voor spieropbouw is kwark en daarin ongebrande noten. Is een bron van eiwitten en de combinatie maakt dat de eitwitten goed opneembaar zijn

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:25

Colway schreef:
Feanyth schreef:

Is inderdaad goed te doen toch om dat voor jezelf te kopen?

@ loveidefix, wat ook goed is voor spieropbouw is kwark en daarin ongebrande noten. Is een bron van eiwitten en de combinatie maakt dat de eitwitten goed opneembaar zijn

Ik hou niet zo van zuivel producten :o haha. En ik heb het wel eens geprobeerd maar ik krijg altijd zo snel weer honger na een bak kwark of yoghurt :+

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:26

snap ik, maar door de noten blijft die honger wel langere tijd weg ;-)

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:27

Mag ik me hier ook melden :wave:

Ik ben Kiki, studeer voeding en gezondheid, dus vind gezond eten gewoon leuk :+

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:27

Colway schreef:

Extra eiwit inname zorgt niet voor een betere spieropbouw, dat is een fabeltje waar mensen heel veel geld mee verdienen met alle poedertjes en shakejes ;)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:28

Ik hou ook niet van kwark en eet het de laatste tijd ook steeds minder :') wat dan wel frappant is is dat ik m'n trainingen achteruit zie gaan. Dus als deze misselijkheid over is ga ik weer braaf aan de kwark :)

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:28

@loveidefix: honger na kwark? probeer eens volle kwark, zit je geheid vol van...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:30

Ik zit van de smaak van kwark al vol, vind het echt smerig :P

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:31

Kan ook wel apart kopen. Moet alleen de ruimte in de gaten houden. We hebben echt een hele kleine vriezer. >.< Past niet alles in. Helaas.

Primavera

ik vind kwark juist wel erg lekker! heerlijk 's ochtends bij het ontbijt :)

Toad

ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf volle kwark niet zo lekker vind, magere wel.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:33

Volle is idd al helemaal :r