Intolerantie voor gluten, melk en ei

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Freya6

Re: Intolerantie voor gluten, melk en ei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 18:06

Nee sorry, ik ken het niet Maris.

Maar ik heb vandaag uitslag gehad... allergisch voor knoflook en uien, spinazie, zuurkool, sojabonen, havelmelk, suiker en tarwe. Intolerant gluten en lactose.
Tja en toen. Moet nu 4 maanden heel streng aan dit dieet houden, daarna kijken wat er verbeterd en wat niet. Ws komt het omdat mijn darm door de gluten verzwakt is, ik een eenzijdig dieet erop na houdt en ik daarom overgevoelig ben voor de dingen. Dit zijn nl. de dingen die ik vrijwel alleen eet....
(havermout, honing, spinazie, knoflook en uien, sojamelk en brood)

Creatief worden met koken dus!
Vanavond tomatensalade met cappucijners, brandnetels, heel klein scheutje balsamico en een halve avocado gegeten. Prima te doen.

Morgen boekweitmeel halen om zelf brood te gaan bakken.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 18:29

Freya, vervelend dat je precies niet tegen de dingen kunt die je vaak eet. Waar heb je je laten testen?

Ik eet alweer een aantal weken glutenvrij. Tijdje terug opnieuw getest en daar kwam een flinke gluten-intolerantie uit, terwijl die 3 jaar geleden nog wel mee viel. Zeker in vergelijking met kippeneieren en melkproducten.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 18:50

Ik eet al sinds mijn 3 jaar een eiwitarm dieet. Geen allergie maar een stofwisselingsziekte, ik ga in coma van te veel eiwitten. 20 jaar geleden was dat hopeloos, maar nu is internet mijn grootste vriend.

Mijn probleem is nog net iets moeilijker, want eiwitten(proteinen) zitten in alles behalve dingen die je kunt drinken.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:24

Seltje schreef:
Ik eet al sinds mijn 3 jaar een eiwitarm dieet. Geen allergie maar een stofwisselingsziekte, ik ga in coma van te veel eiwitten. 20 jaar geleden was dat hopeloos, maar nu is internet mijn grootste vriend.

Mijn probleem is nog net iets moeilijker, want eiwitten(proteinen) zitten in alles behalve dingen die je kunt drinken.

Jeetje lijkt me heel lastig!

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:27

Meert schreef:
Freya, vervelend dat je precies niet tegen de dingen kunt die je vaak eet. Waar heb je je laten testen?

Ik eet alweer een aantal weken glutenvrij. Tijdje terug opnieuw getest en daar kwam een flinke gluten-intolerantie uit, terwijl die 3 jaar geleden nog wel mee viel. Zeker in vergelijking met kippeneieren en melkproducten.

Ja zeker, ook wel een soort van gek!
Maar denk dat mijn darm gewoon alles waar teveel van komt niet wil ;)
Deels omdat de darm zelf niet goed is, en deels omdat het te eenzijdig is, het dat het enige is waar het zich tegen kan verzetten, of iets tegen op te bouwen om aan te geven dat ie zich niet goed voelt.
Tarwe was voor mij overduidelijk, enorme dips in mijn energie. Sojamelk laatste tijd ook meteen niet goed, maar die andere dingen...tjeempie ben gek op knoflook!

Over test wil ik in pb wel wat schrijven.