mc donalds hamburger

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: mc donalds hamburger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 09:46

Wat ik me afvraag: zal er een verschil in zitten per land? Ze hebben natuurlijk allemaal andere leveranciers, en hoe controleer je of die het allemaal goed produceren.

Zelf vind ik het heel lekker, maar mijn maag/darmen ed. kunnen het echt niet hebben. Ik hou het altijd maar op een ijsje. :=

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:54

Ik weet niet of iemand het hier nog meer heeft gezien maar er was een stukje bij Radar over McDonalds.

In Amerika gaat het slachtafval (wat normaal voor hondenvoer wordt gebruikt) gewassen met ammoniak (zodat ecoli, salmonella etc. gedood worden) en daarna wordt het helemaal fijngemaakt tot het een dikke roze mousse is. En dat gaat in Amerika in de hamburgers van McDonalds.
In Nederland mag dit niet maar er kon niet zeker worden gesteld of het ook niet gedaan wordt omdat er geen controle is.

http://www.trosradar.nl/uitzending_home/

Beeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:58

Toch lekker voor een broodje troep :P .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 11:19

Beeker schreef:
Toch lekker voor een broodje troep :P .

En duur. :Y)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:23

Focussed, ik kan mij niet voorstellen dat zo een dingen er stiekem tussendoor zouden glippen hoor.
Ik geloof wel dat de Mac in NL het prima voor elkaar heeft - voor zover je daar van kan spreken.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:30

Had maandag een uitzending van Radar gezien over de Amerikaanse Mc hamburgers.
Werd er niet zo vrolijk van, maar ze blijven wel lekker :+.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:38

TurdusMerula schreef:
Focussed, ik kan mij niet voorstellen dat zo een dingen er stiekem tussendoor zouden glippen hoor.
Ik geloof wel dat de Mac in NL het prima voor elkaar heeft - voor zover je daar van kan spreken.

Mac NL heeft t idd prima voor elkaar! Daar gebeurt dit toch echt niet gelukkig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:45

Gereinigd met ammoniak? Hmmm... wel eens aan ammoniak gesnuffeld? Want dat zou je toch moeten merken?

Ik denk niet dat de koe zo'n fijn leven heeft gehad en dat de hamburger persvlees bevat maar gereinigd met ammoniak? Lijkt me sterk..

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:46

http://www.spitsnieuws.nl/archives/buit ... pink-slime

Citaat:
De Amerikaanse McDonalds stopt met het gebruik van het zogenaamde pink slime in hun vlees. Pink slime is vleesafval dat in ammonia wordt gedoopt om de bacteriën te doden en vervolgens weer wordt bewerkt zodat het ook eetbaar wordt.

Het verwerkte vlees is goedgekeurd door de Amerikaanse autoriteiten en hamburgers mogen voor vijftien procent uit dit bewerkte slachtafval bestaan. Pink slime ligt ondanks dat onder vuur en steeds meer klanten zijn op de hoogte van de bereidingswijze. Zeker sinds Jamie Olivier het uitlegde in zijn televisieshow.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:14

"gelukkig" eet ik mijn MC hamburger in Nederland en niet in Amerika. Maar ook hier hoef ik niet persé te weten wat er allemaal in mijn hamburger verwerkt is. :r

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:22

Nicolletje schreef:
http://www.spitsnieuws.nl/archives/buit ... pink-slime

Citaat:
De Amerikaanse McDonalds stopt met het gebruik van het zogenaamde pink slime in hun vlees. Pink slime is vleesafval dat in ammonia wordt gedoopt om de bacteriën te doden en vervolgens weer wordt bewerkt zodat het ook eetbaar wordt.

Het verwerkte vlees is goedgekeurd door de Amerikaanse autoriteiten en hamburgers mogen voor vijftien procent uit dit bewerkte slachtafval bestaan. Pink slime ligt ondanks dat onder vuur en steeds meer klanten zijn op de hoogte van de bereidingswijze. Zeker sinds Jamie Olivier het uitlegde in zijn televisieshow.

En nog kan ik het me niet voorstellen -ik geloof het wel- maar ammoniak is super goor! Dan smaakt dat 'vlees' toch niet meer naar 'vlees'? Of wordt dat weer goedgemaakt door aroma's er aan toe te voegen?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:24

daar wordt vast weer vanalles bij toegevoegd.
Je moet eens weten wat er allemaal gebruikt wordt bij de bereiding van ons eten ;) Ooit gezien hoe mandarijntjes in sap zo zacht worden?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 21:44

Die pink slime wordt (werd) gemengd met het 'gewone' vlees waardoor het niet meer opviel.
Soortgelijk spul wordt in Nederland ook gebruikt, voor bijvoorbeeld hamka's chips en dat soort dingen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 21:50

De meeste chips zijn toch vegetarisch, waaronder de Hamka's? Omdat alle smaakaroma's synthetisch zijn. Dus weet je zeker dat het daar in zit?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 21:59

Er was een tijd geleden een uitzending van keuringsdienst van waarden die dus ging uitzoeken waar de 'hamsmaak' op chips nou vandaan kwam.
Ik kan me ook vergissen met een andere uitzending, ook over vlees. Dat ze bij goedkope vleessoorten gewoon de naam 'steak' gaven en het op elkaar geperst vlees was in plaats van een 'echte' biefstuk.
Maar de aanblik van die rollen roze stukken vlees....brrr.

http://www.keuringsdienst.nl/page/759/nl
Gevonden...13e minuut... separatorvlees.

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:58

De hamburger van de mac is 100% rundvlees. dit betekend dus dat er alleen rundvlees inzit en geen varken,kip, garnaal enz. dit betekend echter niet dat je alleen vlees op je bord krijgt!

als voorbeeld even schouderham: de goedkope schouderham van de C1000 bevat 67% vlees..... en is toch 100% varkensvlees... die andere 33% zijn toevoegingen om het een beter kleurtje te geven, suikers, zout en nog meer rommel!

je moet je dus eigenlijk gaan afvragen hoeveel Vlees die hamburger van de mac bevat ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:02

McDonalds Nederland gebruikt alleen Nederlandse producten.. de frietjes komen heel eerlijk van het platteland rond Steenderen. Ofwel, Aviko.

McDonalds Nederland is in zijn geheel neit te vergelijken met andere landen. Zeker niet met Amerika waar onder andere supersize me vandaan komt.

Je merkt alleen het verschil al als je in Nederland en Duitsland bij de Mc eet..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:03

Nope. Is echt 100% rundvlees. :)

Als je echt wil weten of het waar is kan ik wel een foto maken van een doos waar de patty's in verpakt zijn, daar staan de ingrediënten op. :)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:04

Hoe ben je zo zeker dat ze alleen NL producten gebruiken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:08

Dat heb ik even gepbt :)

Ik eet hier in Nederland ook, wegens alle toevoegingen, het liefste bij de Mc. Die hebben veel strengere eisen dan de bijna amerikaanse taferelen bij de BK en KFC :+

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:19

KFC kom ik alleen onder dwang :=
Er zijn mensen die beweren dat het bij de BK beter is maar dat gevoel heb ik niet :n

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:25

TurdusMerula schreef:
Hoe ben je zo zeker dat ze alleen NL producten gebruiken?

Ik weet ook dat er hier een kweker van sla is die alleen voor de mc word geproduceert, die akker ligt 500 m van m'n huis af.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:33

[quote="shantal"]Sorry voor de andere die het niet geloven.
Maar helaas heeft TS gelijk.

En zo zijn er nog veel meer filmpjes op youtube.
En er is zelf een documentaire over gemaakt dat iemand 6 maanden lang elke dag mac at,en die is net gered voor zijn dood.[/quote]

"Super size me" heet die documentaire. Maar die man heeft maar 30 dagen (dus geen 6 maanden) alleen maar mc donalds gegeten en was ruim 11 kilo aangenomen in 1 maand! :')

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:32

Laat het duidelijk zijn dat je niet naar de Mac gaat omdat je voor kwaliteit gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:34

Kattenbak schreef:
Laat het duidelijk zijn dat je niet naar de Mac gaat omdat je voor kwaliteit gaat.

Waar ga je dan eigenlijk wel voor? Voor de goedkope prijzen? :=