Ik heb het gisteren gemaakt met nasi en vond het zelf een hit! Had alleen wat weinig kip (350 gram), dus het duurde ff voordat de cola verdampt was. Heb er net als Paula chilisaus aan toegevoegd en de suiker weggelaten. Volgende keer doe ik er wat chiliflakes door, dat geeft net een wat pittigere bite. Maar was een succes! vriendje vond het ook lekker! (mijn moeder keek me overigens wel heeeeeel erg vreemd aan toen ik met een blikje cola boven de wok stond )
Oe jaaaa kip cola jummie. Klinkt idd erg raar, dat cola een ingredient is. Het is idd lekker bij gebakken aardappeltjes en sla bijvoorbeeld.
Wat leuk is, is als je een gast krijgt voor het eten, om die mee de keuken in te sleuren en de saus voor de kip cola te laten maken en ook werkelijk bij de kip te laten gooien. De gezichten die er getrokken worden en de opmerkingen die er gemaakt worden. Hilarisch gewoon!
Kip kan inderdaad ook gewoon vervangen worden door varkenslapjes ofzo.
Keet
Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-11 12:00
Met wokgroenten kan het ook heel goed hoor Wij hebben er meestal frisse salade bij om te blussen maak de marinade vrij pittig. En ja, wij eten dit als hoofdgerecht, dus met 2 personen 500gr kip (maar met het netjes snijden van de kip gaat er wel een hoop richting de hond, spiertjes en rare randjes)
Ik gebruik meestal 1 blikje cola op 500/750 gram kip. Maar giet ook wel eens op gevoel cola uit een fles in een maatbeker om het te mixen. Dus tussen de 300 en 500 ml cola.
Als je het bijvoorbeeld met noodles of zo erbij maakt, wat doen jullie daar dan op ? of gooien jullie de kip in de pan, de noodles koken, en dan alles bij elkaar ? Trekt de marinade van cola dan ook in de noodles ? (Ben ook niet zo'n keukenprinses, hoop dat jullie snappen waar ik heen wil.