studenten: wat eten jullie nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

imd

Re: studenten: wat eten jullie nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:27

Ik snap ook echt niet hoe mensen daar dan op komen, als het nou gewone kaas is zou je het eventueel nog kunnen verwisselen ofzo, in de war raken.. Beetje jammer dat soort dingen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:32

Ik zet nooit mn naam op dingen in de koelkast... Heb mn eigen plankje.. En als er een keer wat weg is jat ik gewoon wel wat terug.. zo gaan die dingen :')

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 22:00

Ja, nou is het natuurlijk heel l*llig van die kaas, maar ik erger nog veel meer aan feit dat iemand het blijkbaar normaal vindt om zomaar iets te pakken wat hem wel lekker lijkt.
Misschien heb ik wel teveel vertrouwen in de mens, maar naar mijn mening doe je dit gewoon niet?

Het vervelende vind ik ook dat ik met al mijn huisgenoten goed kennis heb gemaakt, heb ze allemaal op de thee gehad. Ik zie de meesten niet heel vaak, maar we zijn zeker geen onbekenden van elkaar.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 08:20

Bah Red_Savage, daar zou ik ook echt boos om worden! Wij hebben hier 2 koelkasten (appartement met 6 personen) en iedereen heeft zijn eigen plankje. Moet er ook niet aan denken om zomaar iets uit iemand anders zijn spullen te nemen zonder het te vragen. Kaas is hier bv. ontzettend duur, heb laatst een stuk brie voor $10 gekocht, dus daar moeten ze echt niet aankomen, hoor :oo

Ik probeer wel iedere dag netjes te koken. Vaak maak ik grote hoeveelheden in één keer, bv. een grote kom pasta met saus en groenten, en dan vries ik die in in individuele porties zodat ik op andere dagen een snelle maaltijd heb die toch zelf is klaargemaakt. Probeer ook om zo veel mogelijk groenten te eten. Vlees ietsje minder omdat het hier verschrikkelijk duur is. Maar meestal eet ik ofwel een pasta die ik zelf heb gemaakt (bv. met paprika, spinazie en kaas) ofwel echt een bord met vlees, groenten en rijst/pasta/aardappelen. Ik heb op m'n microgolf gelukkig een stand "baked potato" en dan heb je met 3 minuten een gebakken aardappel :D

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 08:38

Zo dat is chill zeg, aardappelen bakken in de magnetron!! :oo

WonderWanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 08:46

ik lees hier ook even mee om wat tips op te doen, haha :o
Ik moet zeggen dat ik bijna elke avond wel kook, maar het moet niet te lang duren voor mij.
Wat ik vaak doe is wokken. Flesje oestersaus, wat vlees en zo'n zak kant en klare groente van de Deen voor 70 cent ( soepgroente/wokgroente o.i.d. ) Zak gebakken uitjes van de Action ( zijn heel lekker! ) en klaar :D
Gisteravond at ik Zuurkool, ook heel makkelijk :j

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 09:19

Ben dan wel geen student, maar soms weinig tijd om te koken en doe hier wel leuke ideetjes op :D
Blijf dit even volgen en misschien vanavond wel zo'n pasta met spinazie en spekjes maken.. Hebben verjaardag en laat thuis van werk ;)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 09:42

Yasmine, gelukkig gaat iedereen er bij jou wel goed mee om! :) Ik ben al aan het sparen voor een eigen koelkast.

Als student is het natuurlijk ook een goede tip om bij de aanbiedingen te kijken. Laatst nog 2 kipschnitzels gekocht voor 1,75. heerlijk! :D
En wat ik een echte aanrader vind: de blikjes van het merk Struik. Die voor door de rijst zijn echt heerlijk. Voor Indonesische kip en Vlaams Stoofvlees. Is ook erg goedkoop, maar je hebt er wel een heerlijke maaltlijd van.

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:31

Ik kom toch wel regelmatig terug op wat wokgroente en rijst. Zo lekker makkelijk met wat kikkomanssaus en dan krijg ik tóch nog wat groenten binnen!
Verder vind ik soep echt heel lekker, deze maak ik dan wel zelf en vries ik een deel in.
Gister heb ik nog een ovenschotel gemaakt met een huisgenootje, daarvan eet ik vandaag de restjes.

Soms heb ik geen zin om te koken en dan kook ik water voor een pakje noodles.
Of pak ik soep uit de vriezer met een boterham. Of eet ik een ei.

Een pizza doe ik echt zelden en patat haal ik al helemaal niet. :n

Pasta en Aardappels kook ik niet omdat ik dat zo stom vind om te maken voor 1 persoon :').

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:14

Pasta is toch juist heel makkelijk te maken voor 1 persoon?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:15

Chrissie schreef:
Haha, de openingspost komt me erg bekend voor.

Ik probeer elke dag gezond te koken met een vleesje, aardappels en groente en afwisselt met rijst en pasta.
Heb helaas geen vriezer dus invriezen gaat wat moeilijk helaas.

Iemand nog leuke tips voor een eenspersoonsmaaltijd? :)

meer maken en de helft invriezen.
ideaal als je geen zin hebt in koken. :D

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:57

RoseK schreef:
Pasta is toch juist heel makkelijk te maken voor 1 persoon?

Jawel.. Maar toch. Zit gewoon niet in mijn systeem.
Dan denk ik; ik ga lekker pasta maken voor 3x (dus 2x invriezen). Maar dan vind ik het zo lekker, en dan houd ik maar een half portie over. -O-

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 16:31

Ik kook meestal wel groente, vlees en aardappel O:) al is het óf groente uit blik (mais), pot (rode kool,peentjes) of simpel sperziebonen of bloemkool. K lust niet erg veel groente.
Ben nog aant bedenken wat ik ipv aardappel kan doen :') Hier is het meestal gekookte aardappel of gebakken :') (krieltjes of schijfjes).
Spaghetti vind ik ook super lekker om te maken, kan k als k wil wel iedere dag eten :9 Spaghetti bolognese met 'Bolognese-saus met rundvlees' en dan gehakt erbij, gehakt-kruiden en die gemalen kaas in zown blik erover :9 Saus maak ik altijd met 300 gr. gehakt, das voor ongeveer 2 keer genoeg :j dus of ik vries het in, of ik doe t in de koelkast voor de volgende dag xD.
Heb afgelopen vrijdag voor t eerst 2 kleine pizzaatjes in de oven gegooid, sinds 5 september O:)
Mjaah k hoef ook niet zovaak pizza te eten xD Tis lekker, maar daar blijft t ook bij.
Misschien doe k nog ideeën op uit dit topic.

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 16:33

Hier nog een student.
Heb één huisgenoot die nooit kookt. Altijd kant en klaar.
Één huisgenoot wisselt kant en klaar en koken af.
Ik zelf kook als ik thuis eet meestal, behalve op vrijdag, want dan wil ik zo snel mogelijk naar huis. Dus dan eet ik óf thuisthuis óf kant-en-klaar. En als het in de aanbieding is een keertje extra. Ik maak meestal iets met pasta of gebakken aardappeltjes als ik kook. Heel soms rijst. Vlees eet ik niet heel veel. Straks pasta met broccoli en kaas/roomsaus eten. A la AH. Heb trouwens een combi-magnetron en vriezer tot mijn beschikking, dus mogelijkheden genoeg. Maar de oven snap ik nog niet helemaal, dus daar heb ik nog maar één keer gebruik van gemaakt.
Eet ook vrijwel elke week wel een keer bij de studentenvereniging.
Als ik haast heb maak ik simpelweg pasta, roerbakgroenten en pastasaus met wat geraspte kaas erover klaar.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 16:39

100 en 1 recepten met macaronie :')
Groenten let ik meestal ook op, maar dat mag ook uit een potje of diepvries (spinazie ala creme :o ).
Ik hou niet zo van vlees dus dat doe ik meestal niet tenzij het door de macaronie gaat :+

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 16:43

Tot vorig jaar kookte ik nog gewoon normaal, alleen liet ik altijd gewoon het vlees weg terwijl ik bij mijn ouders altijd vleesvervangers krijg.
Verse groente eet ik eigenlijk ook niet, wel veel diepvries/ potje of salade. Nu zit ik 's avonds rond etenstijd op school dus is het wat vaker makkelijk (magnetron of pastasalade).

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 18:01

Ik heb een quiche gemaakt met pesto, paprika, tomaat, walnoten en champingons. en dan voor twee dagen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 13:48

Gister lekker pannenkoekjes gebakken :D Vanavond wordt het pasta met tomatenpuree en geraspte kaas, italiaanse wokgroente en groentenballetjes :j

Ik eet ook nooit verse groente, of nouja altijd van die wokpakketten, salade of potjes. Broccoli snijden ofzo ga ik echt niet aan beginnen, dat eet ik wel bij m'n ouders in het weekend...

Bij mij in huis zijn het trouwens vooral de mannen die echt bijna altijd best uitgebreid koken. Mijn australische vrouwelijke huisgenootje flikkert sowieso altijd alles in de magnetron, en de andere meiden koken af en toe.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 21:13

ik, inmiddels al lang geen student meer, maak(te) nog wel eens macaroni met spinazie, roomkaas en uitgebakken spekjes.
Erg goedkoop en erg lekker. :j

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 22:18

Juul schreef:
Gister lekker pannenkoekjes gebakken :D Vanavond wordt het pasta met tomatenpuree en geraspte kaas, italiaanse wokgroente en groentenballetjes :j

Ik eet ook nooit verse groente, of nouja altijd van die wokpakketten, salade of potjes. Broccoli snijden ofzo ga ik echt niet aan beginnen, dat eet ik wel bij m'n ouders in het weekend...

Bij mij in huis zijn het trouwens vooral de mannen die echt bijna altijd best uitgebreid koken. Mijn australische vrouwelijke huisgenootje flikkert sowieso altijd alles in de magnetron, en de andere meiden koken af en toe.

haha mijn huisgenoot (jongen) kookt ook uitgebreid :j
Die staat vaak om half 4 of eerder al in de keuken alles te snijden en te bereiden ofzow :wow:
Vaak is het een prut (ui,paprika, tomaat en weet ik veel wat) met rijst of bami ofzo :+
Ik doe het nooit zo uitgebreid. (k houd van simpel zonder veel rimram erdoorheen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 00:14

Ja haha idd 1234, een mannelijke huisgenoot van mij snijdt ook champignons enzo, en maakt idd ook vaak een prutje! :)) We stonden dinsdag pannenkoeken te bakken en toen vroeg ie of we ook wat van z'n spaghettiprutje wilden want hij had teveel gemaakt :') Maarja, de combinatie van spaghetti en pannenkoeken.... Haha! Ik snij echt nooit iets, hooguit een tomaat := Heb helemaal geen tijd joh om zo lang in de keuken te staan..

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 13:07

Ik meld me ook! Sinds september woon ik samen met nog 2 meiden in Amsterdam, en daarvoor heb ik een tijd bij mijn vriend ingewoond waar ik ook altijd het koken voor mijn rekening nam. Ik ben in Amsterdam meestal degene die kookt, ben vaak het vroegst klaar met college, en ik probeer zo gevarieerd en goedkoop mogelijk te eten. We zijn alledrie geen fan van aardappelen-groente-vlees, maar probeer dat in ieder geval 1x in de week toch te maken. Verder 1x in de week pasta, 1x rijst, 1x wokken en 1x Mexicaans/ovenschotel/maaltijdpakket. We hebben helaas geen vriezer dus we doen eigenlijk elke dag boodschappen voor het eten.

Mijn maaltijden zien er meestal als volgt uit:
- Aardappelen/groente/vlees: Aardappelschijfjes van de Aldi (vooral die waar al spekjes en ui in zitten zijn erg lekker, kieper je zo in de pan en bakken maar. Dan vaak een pak vlees wat op dat moment in de aanbieding is, vaak worstjes of een hamburger en dan broccoli of bloemkool erbij, makkelijk zat.

- Rijst: Vaak een simpele Nasi Goreng, pandan rijst met maïs en doperwtjes (of gewoon een groentepakket), ei, ham en spekreepjes of kipfilet en ketjap manis. Ook gooi ik regelmatig gele rijst in de wok met een groentepakket en hollandse garnaaltjes.

- Pasta: Meestal een simpele spaghetti bolognese, ik maak dan de saus gewoon van een pakje sugo pikant en voeg zelf gehakt, paprika, tomaat en ui toe. Ook maak ik graag pasta met gerookte kip (kant en klaar bij de AH) en wokgroenten, of pasta pesto, met een kant-en-klaar potje pesto, geroosterde pijnboompitjes en kipfilet (en wij doen er nog wel eens kookroom doorheen, echter mag ik dat nu niet meer ivm lactose-intolerantie). Pasta carbonara doet het ook altijd goed. Oh en ovenpasta van Knorr, gooi je zo alles rauw in de ovenschotel, drie kwartier in de oven en klaar!

- Wat betreft maaltijdpakketten ben ik gek op ovenschotels van Knorr, de aardappelgratin met tomaat is héérlijk, en ook de ovenschotel met bloemkool-room is erg goed. Verder zijn ook de burrito-pakketten, kip dürum, kip jambalaya etc echt heel lekker. Als ik zelf geen inspiratie heb haal ik een pakket en dan heb je toch altijd wel een bijzondere maaltijd op tafel staan.

Ohja en mijn goedkoopste variant tot nu toe, aardappelschijfjes van de Aldi (50ct), soepballetjes - pure luiheid, je kan ze ook zelf maken natuurlijk - van de AH en een zak wokgroenten van de Aldi. Ik geloof dat ik hier in totaal nog geen 3 euro voor kwijt was en daar hebben we makkelijk met 3 personen van gegeten!

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 14:39

Het valt mij toch wel op dat veel mensen niet echt moeite doen voor hun avondmaaltijd, of zie ik dat verkeerd? Wij gebruiken eigenlijk altijd verse groenten en het is verder een volledige, complete maaltijd, waar wel wat moeite voor is gedaan. Dus niet rijst=nasi, maar bijv. paëlla, babi pangang/ketjap, ajam paniki, kip tandoori enz.
Ik vind dat eigenlijk ook wel erg prettig!

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 15:29

Ik wel hoor, inderdaad altijd alles vers en zelf snijden, gebruik eigenlijk nooit pakjes. Met rijst maak ik vaak curry's, anders risotto met geroosterde groenten en een visje ofzo. Vaak begin ik ook rond een uur of 5 met koken. Ben ook wel opgevoed met gezond, uitgebreid en gevarieerd eten, weinig hollandse pot en dat blijf ik zeker doen want ik vind koken en eten heerlijk!

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 15:43

Ik maak inderdaad het meeste ook wel zelf, alleen af en toe met wokken of door pasta vind ik het wel erg makkelijk (en goedkoop) om er gewoon een zak groenten doorheen te gooien. Het enige wat ik altijd kant-en-klaar koop zijn aardappelschijfjes, aardappelen schillen of snijden vind ik echt zo vervelend. :') Ik woon nu bijna 2 maanden in Amsterdam en ik kan me niet herinneren dat ik 2x dezelfde maaltijd op tafel heb gezet, op pasta bolognese na.

Oh en dat probleem heb ik hier helaas ook met de huisgenoten, vooral als er iemand een vriendin heeft die een nacht blijft slapen, dan is de volgende dag ineens mijn ham weg ofzo, onder het mom van 'oh ja ik zei pak maar wat uit de koelkast' - ja erg slim, vooral als 2/3 van wat er in de koelkast staat niet van jou is. >;) Zo gaat dat helaas ook met douchespul, drinken etc. Vooral balen voor mij omdat ik tegenwoordig een aantal dingen niet meer mag in mijn voeding (suiker en koemelk) en ik haal veel biologische producten, en die zijn toch wel een stukje duurder. Mijn huisgenoten zorgen ook wel dat als zij iets hebben opgemaakt dat ze dan weer nieuwe voor me kopen, maargoed dan wordt dat vaak toch een ham die ik nét niet lekker vind of niet mag ofzo. Wil daar dan ook niet te erg over miepen maar vervelend is het wel.