Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ik ben al aan het sparen voor een eigen koelkast.

. Chrissie schreef:Haha, de openingspost komt me erg bekend voor.
Ik probeer elke dag gezond te koken met een vleesje, aardappels en groente en afwisselt met rijst en pasta.
Heb helaas geen vriezer dus invriezen gaat wat moeilijk helaas.
Iemand nog leuke tips voor een eenspersoonsmaaltijd?

al is het óf groente uit blik (mais), pot (rode kool,peentjes) of simpel sperziebonen of bloemkool. K lust niet erg veel groente.
Hier is het meestal gekookte aardappel of gebakken
(krieltjes of schijfjes).
Spaghetti bolognese met 'Bolognese-saus met rundvlees' en dan gehakt erbij, gehakt-kruiden en die gemalen kaas in zown blik erover
Saus maak ik altijd met 300 gr. gehakt, das voor ongeveer 2 keer genoeg
dus of ik vries het in, of ik doe t in de koelkast voor de volgende dag xD.

Vanavond wordt het pasta met tomatenpuree en geraspte kaas, italiaanse wokgroente en groentenballetjes

Juul schreef:Gister lekker pannenkoekjes gebakkenVanavond wordt het pasta met tomatenpuree en geraspte kaas, italiaanse wokgroente en groentenballetjes
![]()
Ik eet ook nooit verse groente, of nouja altijd van die wokpakketten, salade of potjes. Broccoli snijden ofzo ga ik echt niet aan beginnen, dat eet ik wel bij m'n ouders in het weekend...
Bij mij in huis zijn het trouwens vooral de mannen die echt bijna altijd best uitgebreid koken. Mijn australische vrouwelijke huisgenootje flikkert sowieso altijd alles in de magnetron, en de andere meiden koken af en toe.

We stonden dinsdag pannenkoeken te bakken en toen vroeg ie of we ook wat van z'n spaghettiprutje wilden want hij had teveel gemaakt
Maarja, de combinatie van spaghetti en pannenkoeken.... Haha! Ik snij echt nooit iets, hooguit een tomaat
Heb helemaal geen tijd joh om zo lang in de keuken te staan..
Ik woon nu bijna 2 maanden in Amsterdam en ik kan me niet herinneren dat ik 2x dezelfde maaltijd op tafel heb gezet, op pasta bolognese na.
Zo gaat dat helaas ook met douchespul, drinken etc. Vooral balen voor mij omdat ik tegenwoordig een aantal dingen niet meer mag in mijn voeding (suiker en koemelk) en ik haal veel biologische producten, en die zijn toch wel een stukje duurder. Mijn huisgenoten zorgen ook wel dat als zij iets hebben opgemaakt dat ze dan weer nieuwe voor me kopen, maargoed dan wordt dat vaak toch een ham die ik nét niet lekker vind of niet mag ofzo. Wil daar dan ook niet te erg over miepen maar vervelend is het wel.