Testrecept van de maand behouden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Voor welke optie zou je kiezen?

- Thema
9 (37%)
- Anders
7 (29%)
- Beiden
8 (33%)

Totaal aantal stemmen: 24

Ir111

Re: Testrecept van de maand behouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 09:37

:)* Helder moment! Kun je het niet mixen? Bv het idee dat je met 3 of 4 ingredienten iets moet koken, de bijna-pro-hobby-kok kan daarmee gaan varieren. Je zet er, met diezelfde ingredienten, dan ook een kant en klaar recept bij, daar kan de ik-kan-nog-geen-ei-bakken-kok mee gaan de gang. De laatste categorie kan dan punten hoe ze het gerecht vinden smaken. Ik weet niet of de andere categorie ook wil punten?

Zo heb je 1 ding voor 2 groepen. :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 09:52

Dat vind ik echt een geweldig plan :j

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 10:38

Ik ga helemaal mee met het voorstel van Manou.

Zidore, ik heb nergens beweerd een bijna-pro kok te zijn, maar het stadium van blikjes open trekken ben ik ook wel voorbij.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 10:45

Ik vind blikjes opentrekken anders meestal best lastig (lipje breekt standaard af bij mij -O- )

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 10:51

Maar het recept van de maand draait toch niet alleen maar om jou Lielle? Wel zo leuk als het voor íedereen leuk is zoals bijvoorbeeld bij het voorstel van Ir111.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 10:54

Die van Ir111 vind ik een leuk idee. :)) (ik moet zeggen dat ik ook geen fan ben van blikjes open trekken)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 10:59

Kiwipitje schreef:
Maar het recept van de maand draait toch niet alleen maar om jou Lielle? Wel zo leuk als het voor íedereen leuk is zoals bijvoorbeeld bij het voorstel van Ir111.

Nee hoor, heb ik dat beweerd? Ik heb alleen wel (heel) duidelijk gemaakt hoe ik erover denk, net als anderen hier. En ik zie niet in waarom het voorstel van Manou niet voor iedereen leuk zou zijn. Op dit moment is het thema iig niet voor iedereen leuk, zie de reacties van oa maya en Sonja.

Maar ik heb al een andere weg gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 11:01

Ik zie dat nu al een beetje is gebeurd wat ik nog bedacht had. Gewoon 2 versies maken van het 'testrecept idee'. Een 'makkelijk', en een 'moeilijk/uitdagend'. Zo wordt het een stuk eenvoudiger te behappen en kan een ieder zelf kiezen waar hij bij aansluit, zonder dat de een heeft van tis te moeilijk, en de ander denkt, hier zie ik geen uitdaging in. :) Ja, goed plan.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 11:02

En volgens mij zegt Sonja ook dat ze gewoon een vastgesteld recept leuker vind, niet een beperking van het thema ;). Ik denk dat een thema gewoon minder leuk is voor de mensen die wat minder goed kunnen koken, vandaar dat ik het idee van Ir111 wel leuk vind. Leuk voor de échte hobbykoks die al wat verder zijn met koken, maar ook leuk voor de mensen die niet zo goed kunnen koken, maar wel eens iets willen uitproberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 11:13

Ik vind een thema ook niet verkeerd, maar dan wel een ECHT thema, en niet een dooddoener als "eenpersoonsgerechten" waar je echt ALLES onder kunt scharen. Ik heb ook een tijd alleen gewoond en at ook gewoon stamppotten, rijsttafelgerechten, soep en weet ik veel wat. Is echt alleen maar kwestie van de ingredienten aanpassen.
Dus een wat duidelijker omlijnd thema is wat mij betreft ook prima :)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 11:19

Eenpersoonsgerechten is wat mij betreft ook geen thema, dat is het afmeten van hoeveelheden. Niet interessant dus (voor mij dan, en ik ben geen waanzinnig fanatieke kok oid).

Wat wss leuk is aan eenpersoonsgerechten is dat je 'opvolgrecepten' krijgt, om de ingredienten die over zijn van andere gerechten te verwerken in een nieuwe maaltijd. Maar dat vind ik lastig uit te leggen omdat wat ik maak echt afhankelijk is van wat er in huis is. Dat zijn geen vastomlijnde recepten. Overigens wordt het dan ook wel ernstig simpel want wat ik door de week sta te koken valt niet onder bijzondere gerechten... :=

Maar goed, wat ik eigenlijk vragen wilde Sonja, kun je wat voorbeelden noemen van wat in jouw ogen een duidelijker omlijnd thema is? Ik heb wat moeite om me een voorstelling te maken bij dit concept namelijk. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 11:21

Zie post op p1 van dit topic ;)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 11:24

Thema lente dus bijvoorbeeld. Is mijns inziens nog véél te wollig als je al voor een thema zou willen gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 11:25

Daar zou nog 1 stapje bij moeten idd. Bv door er "proef de lente, koken met lamsvlees" oid van te maken. Of met een bepaalde lentegroente oid.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 11:26

Oh. :o

Gezien en ik ben het met je eens, vind ik ook leuk (al vind ik het denk ik leuker om met verschillende ingredienten aan de gang te gaan). Maar ook op het themagebeuren kun je het duo principe toepassen (maar dat is ook al gezegd geloof ik?), je geeft een thema waar de gevorderden mee aan de gang gaan en je kunt er voor de minder gevorderden een recept bij plaatsen.

edit: lente vind ik ook te breed gekozen Kiwipitje. :j
edit 2: dat wordt al concreter en makkelijker Sonja. :))

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 12:44

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 12:49

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 12:59

Nee! :')

Misschien moeten we daar anders maar een thema van maken! :+

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 13:29

Ik heb het topic helemaal bijgelezen, net heb ik een poll toegevoegd aan het beginpost om een beter overzicht te krijgen of jullie voor een thema, anders of misschien 2 topics willen gaan. Zouden jullie deze poll willen invullen?

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 14:04

Ik ben voor beiden gegaan. En dan doel ik op het idee van Ir111 :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 14:10

Eefske schreef:
Ik ben voor beiden gegaan. En dan doel ik op het idee van Ir111 :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 14:17

ik kies ook voor en mix: een thema in de zin van bv seizoensgebonden gerechten. Graag een "standaard recept" dat door kan uit geprobeerd worden en de mogelijkheid voor de meer ervaren koks om een variant te verzinnen/aan te raden met de meer "typische" ingrediënten.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 16:35

Ik ga voor het idee van Ir111. Ik heb dus op beiden gestemd.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 15:27

Emytje schreef:
Ik ga voor het idee van Ir111. Ik heb dus op beiden gestemd.

Ik ook :)

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 16:50

Leuk dat er weer over nagedacht wordt om het testrecept nieuw leven in te blazen.
Ik heb nog niet vaak meegedaan (heb het nu over oude stijl) omdat het toch vaak net te specifiek was en daardoor "niet uitkwam" met wat ik al in huis had. Waarmee ik juist niet wil zeggen dat het testrecept geen apart recept zou kunnen zijn, maar meer dat het idee van het flexibel houden mij heel erg aanspreekt.

Dus ik ga ook mee met het idee van Ir111 hierboven, en het zou erg leuk zijn om er een thema aan vast te knopen of het recept passend bij het seizoen te maken.