Weet wat je eet..en nu ik het weet, eet ik het tocc

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:57

Judith94 schreef:
Weetje wat er in Energydrank zit?
Taurine..
Zoek dat maar eens op (voor degene die het niet weten)!
xD

Bedoel je dit?

Het meest gekende is heel zeker het gerucht dat de één van de hoofdbestanddelen, taurine, uit de testikels van een stier gewonnen wordt. Dit klopt echter niet. Het aminozuur taurine wordt industrieel uit etheen, ammoniak en natriumsulfiet gesynthetiseerd.

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:58

xMarloes schreef:
Neee :+ ik kijk nooit. want ik moet eigenlijk eerder aankomen dan afvallen :P

Haha ik hetzelfde, alleen ik kom niet aan, soms wel handig.

Maar ik kijk echt nooit, maakt me ook niet zoveel uit wat erin zit. M&M's blijven lekker.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:59

Ik zal eerlijk zijn, ik associeer eten niet met dieren oid.
Als ik worst eet, denk ik nou nooit 'oh dit was en koe' ofzo.
Als ik het lekker vind, boeit het me geen drol waar het van gemaakt word :))

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 20:58

Ik ben nog erger dan jullie.

Inplaats van snoeppen pak ik soms een stuk Gekookte worst of Gegrilde Worst de smaak bederft bij mij nooit.

Daarnaast laatste tijd weer veel verschillende chips.
Chocolade of iets anders snoeppen doe ik weinig.

Weet iemand waar je trouwens de Belgische Truffels kan krijgen?
Ik mis ze al een tijd bij onze Deka :( .

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 21:00

Oh heerlijk, heb vandaag een heel zakje gelatine gekocht :Y) Winegums :=
Een collega die geen varken mag eten had eens heel mijn zakje opgevreten :Y) die blijft er nu mooi vanaf }>

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 21:18

Mmm lekkere luizen m&m's :9 eerlijk gezegd boeit het me ook niet zo wat ik aan het eten ben zolang het er lekker uit ziet, ruikt en smaakt ben ik tevreden

_Tara_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 21:20

Sabinee__ schreef:
Ik zal eerlijk zijn, ik associeer eten niet met dieren oid.
Als ik worst eet, denk ik nou nooit 'oh dit was en koe' ofzo.
Als ik het lekker vind, boeit het me geen drol waar het van gemaakt word :))

Denk je niet dat 't toch wel goed zou zijn om jezelf daarvan bewust te zijn? Dat stuk vlees heeft wel ooit geleefd enz. Vind dat dat wel belangrijk is eigenlijk. Dan kun je ook kiezen of je gewoon vlees of bio neemt of misschien wel vegetarier wordt.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 21:22

gelatine zit anders echt in alles, appelsap. verschillende soorten stroop en pastas enzo..... dat gepiep enzo.... "weet je wel wat daarin zit" zucht heel vermoeiend

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 21:22

Joolien schreef:
Ik word gestoord van mensen die de hele dag calorieen aan het checken en tellen zijn en overal panisch op de verpakking opnoemen wat voor kankerverwekkende-al dan niet levensgevaarlijke stoffen er in iets zitten. Ik weet vaak niet wat er in zit en als ik het lekker vind boeit het me geen zak, dood gaan we toch wel :+

Ja daar ben ik het helemaal mee eens, om de haverklap word er geroepen waar je wel niet ziek van kan worden!
Mij maakt het ook niet uit, lust zult en balkenbrij, lekker hoor varkenshersenen en buikorganen! :Y)
Het smaakt mij er niet minder om!

@ Pluizebolpum, denk dat je dan ook niet veel overhoud om te eten. Wat dacht je dan van appelmoes? Daarin gaan alle rotte appels ook als er een worm of rups inzit. En dan wil je niet weten wat er allemaal in je blik met erwten zit... Mijn vriend is loonwerker en met erwten dorsen gaat er van alles in, kikkers, allerlei insecten, jonge ree'tjes etc.

_Tara_

Re: Weet wat je eet..en nu ik het weet, eet ik het tocc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 21:30

@ Mjay: Vind je dat niet juist belangrijk, dat je weet wat je eet? Dat je weet wat je in je lichaam stopt? Ik wil dat wel graag weten altijd.
Zelfde als melk bv dat dat toch echt uit een koe komt en niet uit een fabriek.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 21:32

@ fjordjes: Jonge reetjes komen in onze doperwten terecht? Dat lijkt me sterk... Zijn die niet al lang en breed gevlucht dan? En sowieso, een insect ok, maar een ree vis je toch wel makkelijk tussen de doperwtjes vandaan lijkt me :P

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 22:29

Ik kijk altijd op elke verpakking van alles wat ik eet. Maar voor mij is het meer een soort van zelfstudie, aangezien ik de opleiding Voeding en Diëtetiek doe.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 22:33

Ik kijk er ook nooit op, op de categorie calorieën na (ik ben bezig om af te vallen :) ) . Eerlijk gezegd boeit het me niet zo veel, als ik het maar lekker vind en ja, ik weet ook wel wat er allemaal in leverworst zit, maar boeiend :') .

Bij vlees denk ik er ook niet over na. Ja, het komt van een koe en nee, het is niet biologisch. Maar ik koop het vlees niet in, dat doen mijn ouders, en ik vind vlees te lekker om niet meer te eten.

Jollyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 22:38

Ik probeer wel te letten op wat ik binnen krijg. Zo eet ik niet zo vaak vlees en als ik vlees eet, dan biologisch. Ik probeer mijn suikerinname te beperken. En als het kan koop ik fairtrade of biologisch. Dat betekent niet dat ik niet erg kan genieten van M&M's of een zakje chips. Er zijn wat eten betreft zoveel dingen waar je op kunt letten en die mogelijk schadelijk zijn. Ik vind het nogal veel om me in te verdiepen, maar probeer voor het milieu en mijn eigen gezondheid wel op enkele dingen te letten.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 22:39

_Tara_ schreef:
@ Mjay: Vind je dat niet juist belangrijk, dat je weet wat je eet? Dat je weet wat je in je lichaam stopt? Ik wil dat wel graag weten altijd.
Zelfde als melk bv dat dat toch echt uit een koe komt en niet uit een fabriek.

(Ik ben Mjay niet maar reageer toch even op je post. :D)
Ik weet wat ik in mijn lichaam stop, en weet over het algemeen ook wel waar het vandaan komt. Oké, ik weet niet wat de E-nummers zijn, maar over het algemeen heb ik een aardig helder beeld of een product gezond of ongezond is en wat erin zit. Zoals rookworst bijvoorbeeld, weinig worst aan, maar wel heel erg lekker bij de hutspot. Voor mij dus geen reden om het te laten staan!
Alleen leverworst eet ik niet, vind het echt heel lekker maar ik wil geen orgaanvlees eten. Ik kwam er echter na jaren pas achter dat het daadwerkelijk van lever wordt gemaakt. Dacht altijd dat het in de categorie negerzoenen en jodenkoeken viel, gewoon een maffe naam voor een lekker plakje worst. :o Daarna werd ik ook wel wat alerter trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 22:58

Ik lees wel altijd alles na, zo eet ik bijvoorbeeld absoluut geen varkensvlees. Mosterdsoep met spekjes gaan er bij mij dus echt niet in. Een gehaktballetje bij een snackbar, no way.
Wel eet ik gelatine, gewoon puur omdat dat geen vlees is.
Ook drink ik melk, ik zie niet echt in was er mis is aan melk namelijk :+

Wat betreft M&M's eet ik ze ook allemaal en zou dat ook gewoon lekker blijven doen, rood of niet.
Die E-nummers zeggen me echt niks en ik ben niet van plan me er in te gaan verdiepen.
Calorieën en vet-waardes boeien me geen drol, of ergens ui of groentes inzit dan weer wel.
Ik eet gewoon absoluut geen groentes, en de zeef is dus mijn beste vriend :D

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 23:03

Zolang je lekker leren schoenen aantrekt, op je leren bankstelletje gaat zitten en meer van dat soort spul
Vind ik dat je niet mag zeuren. (als je je hond vega voer geeft wel hoor)
De speklapjes zijn van het varken gehaald dus laat ze lekker de gelatine van de botten gebruiken....

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 23:15

Shanna mag ik vragen waarom je geen groente eet? Waar bestaat jouw avondeten dan uit? Puur interesse. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 23:17

aerdenhout1 schreef:
Ik geloof daar niet zo in. Of ik wil er niet in geloven natuurlijk!

keurings dienst van waarde had er een hele aflevering over! :)

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 23:20

Google anders eens op E120, karmijn(zuur) of cochenille.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 23:20

Wat een geweldig programma is dat he!!!
Echt het beste van de afgelopen jaren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 23:21

Ik vind groentes gewoon walgelijk vies. De structuur, de smaak, de geur..
Heb regelmatig kotsend aan tafel gezeten en mezelf uitgehongerd tot flauwvallen aan toe omdat groentes er bij mij gewoon echt niet ingaan.

Mijn avondeten bestaat vooral uit aardappelen en pasta's, rijst met gezeefde saus en eventueel vlees/ ei/ kaas, of aardappelen (gekookt, niet gebakken) met appelmoes en vlees. Ook lust ik graag brood, dus als het een keertje eten is met groentes (zoals pasta gemengt met saus, stampot e.d.) dan eet ik gewoon een broodje ;) Ik ben ook geen fan van gefrituurde dingen of dingen met een dikke vetlaag erop (patat, gebakken aardappels, pizza, kip uit jus..) dus dat eet ik ook niet/ amper.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-12-10 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 23:21

De "Cheddar Cheese" op veel pizza's en kant en klare hamburgers wordt ook verdikt met versnipperd vast tapijt. Was ook bij De Keuringsdienst Van Waarde....

En in Kellog's Ontbijtgranen met extra ijzer zitten oude fietsen :') Ze schaven oud ijzer van de schroothoop en doen dat gewoon bij de ontbijtgranen. Op Youtube staan zelfs filmpjes om te laten zien hoe magnetisch de cornflakes zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 23:25

ik hou van dat programma! :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 23:28

Kijk voor de grap eens hoe Bloedworst gemaakt wordt, nou dan vergaat je ook de eetlust :')