Hoe verder m.b.t. het testrecept.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Julia

Re: Hoe verder m.b.t. het testrecept.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:51

Erg leuk om te lezen dat hier zo enthousiast wordt gebrainstormd! Er komen zeker goede ideeën voorbij.
Ik denk dat genoemde concepten zeker te realiseren of eventueel te combineren zijn. Brittol: Super dat je bereid bent om deze taak straks op je te nemen! :)

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 11:30

Het is hier weer eventjes stil, dus reageer maar even.
Is het goed dat ik voor de maand november het nieuwe concept van het testrecept post?
Ik weet nog steeds niet zo heel goed wat nou de bedoeling is, maar ik doe het volgende;

Ik verzin een thema, ingrediënt oid en plaats er dan mijn verzonnen recept bij. Andere bokkers kunnen dan ook hun eigen recept plaatsen. Aan het einde van de maand kunnen we dan beslissen wie het lekkerste recept heeft en dat recept wordt dan benoemd als testrecept van de maand (ik reken mijn eigen niet mee, gebruik dat dan gewoon als voorbeeld).
Is dit een idee? Is het niks, dan is het niks, maar we kunnen het wellicht uitproberen.

Edit: Is dit trouwens wat iedereen een beetje in gedachten had? Als ik het verkeerd begrepen heb, corrigeer me dan even! :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 11:35

Ik had het zelf meer begrepen dat er een thema is waar een voorbeeldrecept bij komt (evt in twee moeilijkheidsvarianten), maar waar dus ook naar eigen inzicht mee geexperimenteerd kan worden. Parallel daaraan kun je dan de discussie voor het volgende thema voeren.

Maar volgens mij waren er geen knopen doorgehakt, en hebben we gewoon nog steeds onze eigen ideeen. Persoonlijk heb ik liever de vrijheid rond een thema, echt volgens recept koken ligt me niet zo.

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 11:44

Wat ik suggereer, lijkt je dat wat? Of heb je liever iets anders?

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:51

Lielle schreef:
Ik had het zelf meer begrepen dat er een thema is waar een voorbeeldrecept bij komt (evt in twee moeilijkheidsvarianten), maar waar dus ook naar eigen inzicht mee geexperimenteerd kan worden. Parallel daaraan kun je dan de discussie voor het volgende thema voeren.

Zo zou ik het wel willen, dus niet ook nog een recept aan het einde uitkiezen.
Het is dat het op bokt lastig is berichten later nog te wijzigen, anders zou je wel kunnen toevoegen bij een recept 'is getest door x mensen met een gemiddelde van y'. Dus zonder de verplichting een bepaald recept te testen, maar wel de mogelijkheid om als je andermans recept hebt geprobeerd dat het mooi zichtbaar is. Maar of dat haalbaar is weet ik niet.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 12:53

Julia en ik zijn hierover in overleg.
Zelf neig ik meer naar een thema waar een ieder zijn/ haar invulling aan gaat geven. Als je er recepten bij gaat zoek en daar een gradatie van makkelijk/ moeilijk aan gaat hangen dan levert dat:
a. nog veel werk op
b. is makkelijk/ moeilijk ook relatief natuurlijk

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:55

Dat denk ik ook :j
Ik zou het ook zo doen zoals Lielle en Manou hier voorstellen. Blijkt het na verloop van tijd niet te werken, dan kan er altijd weer een andere draai aan gegeven worden.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:45

Bij een thema is het ook juist leuk om te zien wat anderen ervan gemaakt hebben. Bij een herstthema bijv. zullen er veel recepten met champignons/paddestoelen opduiken, of met pompoenen of zo, op allerlei verrassende, makkelijke of juist ingewikkelder manieren. Of er komen juist recepten uit met ingrediënten waar je zelf niet aan gedacht zou hebben. Dat lijkt mij zo leuk :j .

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:53

Gwen :wave:
Ja, dat vind ik dus ook heel erg leuk :j Zo'n herfstthema lijkt me ook echt wel wat. Je kunt iets knutselen met wild, paddo's en bijv. stoofperen, daar heb ik nu eigenlijk al wel trek in :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:56

eeen voorbeeldrecept zoeken (evt alleen een eenvoudig recept) lijkt me echt niet zo moeilijk, daar wil ik me rustig voor opwerpen. Daarmee kom je wel de beginnende koks tegemoet.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 13:58

En proberen foto's te maken dan, dat maakt het 'lekker' beeldend!

:D

Ik ben ook voor een thema, en daarnaast alles vrijlaten (evt. 1 recept als warmmakertje). Zo kunnen bijv. mensen die alleen (taart)bakken bijv. ook meedoen, of je kan meerdere gangen verdeeld over de maand maken. Levert denk ik veel lekkere recepten op, die iedereen dan weer kan uittesten...*njam*...zeker als de goede koks van bokt weer 'aanschuiven' :D

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:09

Ik vind een thema een goed idee, maar ik zou toch wel graag een recept erbij zien voor de tijden met minder inspiratie :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:20

Ik vind een thema en dan gewoon iedereen z'n eigen ideeën en receptjes erbij ook leuk :j

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:29

Degenen die geen inspiratie hebben zouden er dan toch voor kunnen kiezen om 1 van de recepten die geplaatst worden na te maken? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:30

:j Lijkt mij ook, al dan niet met eigen draai eraan :)

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:34

Goed punt. ;)

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 14:50

Oscar :wave: :D .

Een voorbeeldrecept erbij waarop je evt. verder kunt borduren zou ik zelf ook wel fijn vinden, hoor, mijn inspiratie laat me de laatste tijd wel eens in de steek of ik blijf te veel hangen in het oude vertrouwde. Als er eenmaal wat mensen hun ideeën gespuid hebben gaat het wat makkelijker :j .

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:04

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:08

Wordt het thema voor volgende maand 'herfst'?

Dan ga ik een menuutje rondom stoofpeertjes maken denk ik. Drie gangen met stoofpeertjes :P

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:09

was maar een ideetje, om het even wat tastbaarder te maken. Ik heb twee eenvoudige recepten erbij gezocht die wel met creativiteit aan te passen zijn naar ieders eigen wensen. En je kunt gewoon zelf aan de slag met het thema.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:11

Laatst bijgewerkt door Yucca op 19-10-10 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:31

Met 'herfst' kun je genoeg kanten op om er een heel kwartaal mee te doen als thema :)) . Mijn vriend zal weten dat het herst is :Y) , de nu genoemde recepten doen me al het water in de mond lopen :9 .

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:36

haha inderdaad met herfst valt wel wat af te experimenteren :D

Toch denk ik dat een thema wel een goed idee is. Wellicht wel een optie voor de inspiratieloze mensen een aantal typische ingredienten voor een dergelijk thema erbij te zetten.

Mocht je bijvoorbeeld een keer thema budget hebben, zet er dan een richtlijn bij hoeveel een budgetmaaltijd zou mogen kosten (want wat voor mij budget is, kan voor een ander een riant bedrag zijn natuurlijk)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:16

Ik vind het voortzetten van het testrecept door middel van een thema een enorm leuk idee. Ik probeer vaak nieuwe recepten uit, en om dat in een thema te laten passen is een stuk eenvoudiger dan de testrecepten aan de eters hier aan te passen (waardoor het nu vaak helaas niet te doen was om de testrecepten hier voor te schotelen).
Kan niet wachten om de nieuwe invulling van het testrecept op Bokt te zien verschijnen, hoop in ieder geval dat het nu wel gaat lopen! Maar volgens mij komt dat goed met jullie fantastische ideeën. +:)+

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:40

Wordt mijn hulp nog ingeroepen met de nieuwe testrecepten?
Zo,ja dan moet iemand mij even pb'en met de duidelijke richtlijnen van het nieuwe concept en wat er van mij verwacht wordt. :)