Testrecept april; voorjaarssoep, roulade en cheesecake

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 21:15

Bedankt voor de complimenten. Een horeca-opleiding kan zo z'n voordeel hebben qua snelheid en handigheidje zo op z'n tijd. En Gwen, iemand moest toch terug naar de groenteboer om de kastanjechampignons te 'ruilen'. Mèn, wat kunnen die dingen stinken als ze niet meer goed zijn :r . Daarbij kan je de mixer prima bedienen!

De tomatensaus en salade zijn idd hard nodig om de hoeveelheid groenten op te krikken, die vitamientjes zijn niet onbelangrijk. En de combi van saus met roulade is ook wel heel erg lekker hoor. Pasta oid er bij vonden wij ook niet nodig, hebben we wel nog even over getwijfeld, maar de rol is zo stevig van zichzelf, dat er verder niks bij hoeft.

Met een kleine oven kun je zoiets (bijna) niet maken, dan wordt de omelet te klein en waarschijnlijk aan de buietenkant te droog en aan de binnenkant nog vrij vochtig. Nou ja, eenmaal in je maag zie je er toch niks meer van :P .

Zijn we in ons verslagje toch nog wat vergeten en wijzigen gaat niet meer:

De Gruyèrekaas smelt prima, maar voegt qua smaak eigenlijk weinig toe. Bij een volgende poging, die er vast nog wel eens komt, zouden we dus gaan voor een combi van een smeltkaas en een pittigere kaas.

En platte peterselie was er niet meer bij de super, dus had Gwen maar gewone peterselie meegenomen, ook lekker.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 21:24

Die kastanjechampignons waren echt :r toen ze uit de verpakking kwamen. Ik mocht ze ruilen van de groenteboer, maar ik heb vriendelijk bedankt, heb geld teruggevraagd en ben recht naar de naastgelegen supermarkt gerend. Die meurende stinkzooi mochten ze houden >;) .

Emytje

Re: Testrecept april; voorjaarssoep, roulade en cheesecake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 21:41

Hahaha, dat kan ik me wel voorstellen. Kastanje champignons ruiken over het algemeen al meer dan 'gewone' paddo's.

Hiero vonden wij de hoeveelheid groentes ook aan de magere kant als je alleen de roullade neemt. Ik heb er dus ook groentjes bij gegeven.

Voor iemand die zei vanwaar de tomatensaus erbij? Zonder de saus is best wel droog. Ik vond het namelijk een rare combi met tomatensaus, bovendien lust mijn vriend geen tomaten, dus ik heb er een soort van roomsausje bij gegeven.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 22:30

Haha precies Gwen :)) in je maag zie je er niks meer van :P de smaak was nl ook echt best prima! Het was alleen geen roullade meer maar een vouwlade haha. vriezer

Ik vind kastanjechampignons in dit soort gerechten ook echt een stuk meer smaak geven. Maar als ze niet meer goed zijn zullen ze ongetwijfeld behoorlijk meuren :+

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 09:29

Da's een understatement Sizzy :D . Gelukkig was de super nog open en hadden we ook nog cantharellen en hoe heten die andere dingen nou ook alweer...o ja, oesterzwammen, en dan nog wat gewone en kastanjechampies. Mooi mix dus.

Tomatensausje maakte het geheel net wat lichter dan een roomsausje denk ik, maar al er iemand bij is die geen tomaten lust, dan moet je flexibel zijn hè ;) .

De roulade was bij ons niet droog trouwen, het ei was echt precies goed gaar. Stevig genoeg om te rollen en toch nog wel smeïg, zeker met de kruidenkaas er nog in. Was wel even geklieder trouwens om de kruidenkaas mooi verdeeld te krijgen.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:01

Zal er ook wel aan gelegen hebben dat ik niet alle champignons heb gebruikt in de rol. Ik was namelijk bang dat ik anders niet meer kon rollen. :P

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 11:19

Wij waren ook even bang dat het lastig zou worden en eigenlijk zou het wel handig zijn om aan de rand waar je eindigt een wat bredere strook paddo-vrj te houden, want met rollen druk je de vulling ook wat naar het eind. Wij hadden al besloten dat als er paddo's over zouden blijven, we die er los bij zouden doen, maar het paste goed. Zal ook wel verschillen per formaat 'omelet' misschien.

Heb ze trouwens wel langer dan de aangegeven tijd in de pan gehad, want na 4-5 minuten komt er net een hoop vocht uit en ik was bang dat het een kliederzooitje zou gaan worden, dus dat hebben we lekker laten inkoken.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 10:10