Antheman schreef:Of ik lees hoeveel vlees iemand klaarmaakt, gewoon in kiloos. Dat zijn dingen waar ik moeite mee heb
Ik heb net op mijn vrije middag een kilo draadjesvlees (biologisch) gemaakt, maar daar eten we wel meerdere dagen van.. En we eten ook regelmatig vis of vegetarisch.
Verder probeer ik zeker dagelijks gezond te koken. Vaak deden wij op zondag wat gemakkelijks (afhaal, soepje) maar dat vind ik nu juist een dag waarop je wat meer de tijd kunt nemen voor het koken, heerlijk!
Een voorbeeld van een 'snel' recept:
Tonijn-pasta salade (van de AH-site):
Pasta koken, laatste minuutje stukje courgette meekoken.
Ondertussen gedroogde tomaatjes, uitje en olijfjes snijden en pijnboompitjes roosteren.
Pasta/courgette mengsel afspoelen. Alles bij elkaar gooien en een blikje tonijn erdoor (ik kies dan meestal voor de tonijn in light mayo).
Gezond en zo klaar.
Verder kook ik vaak voor meerdere dagen. toen ik net samenwoonde vond ik het wel lastig inschatten hoeveel je moest koken, maar dat gaat nu steeds beter. Wij gooien bijna nooit meer iets weg.
Verder heb ik geen beschikking over een frituurpan of magnetron, we werken allebei fulltime en het lukt toch om (bijna) dagelijks een verantwoorde maaltijd op tafel te zetten.
-edit- als wij een keer echt geen tijd hebben 'zondigen' wij ook wel eens door een maaltijdsalade bij de AH te halen. Ik vind ze erg lekker. Wel prijzig, maar volgens mij ben je bij de snackbar evenveel kwijt.