Voeding zonder geraffineerde suiker - tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Re: Voeding zonder geraffineerde suiker - tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:25

Er zit wel in veel prodicten van Zonnatura suiker trouwens heb ik gemerkt!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:51

In de jam niet hoor, en ook niet in de biscuits die zijn gezoet met tarwestroop. Maar veel van de andere producten wel, oa de stroopwafels. Had iemand eens voor mij gekocht zo van: dan heb jij ook een koekje bij de koffie. Voelde me wel l*llig toen ik dus moest zeggen dat ik die niet mocht hebben. Je moet toch echt alle etiketjes lezen, ook in de natuurvoedingswinkel, soms zit er toch stiekem rietsuiker in. Dat is dan wel biologisch, maar dat verschil merkt mijn lichaam niet.

BBreedveld: koekjes die jij noemt koop ik ook vaak, zijn idd erg lekker! De stroopwafels van Billy's farm zijn trouwens ooit getest als lekkerste stroopwafel in een uitgebreide test waarin ook stroopwafels met suiker getest werden (ook van bekende merken!). Hoezo suikervrij is niet lekker?

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 11:50

Het heden ik kookboek :j ---> http://www.bol.com/nl/p/boeken/het-hede ... index.html
Ik heb zelf een maag/darm infectie (Candidadieet) waardoor ik geen suiker, koolydraten, melkproducten en gistproducten mag.
Eigenlijk mag je helemaal niets en moet je zon 10 pillen per dag slikken. :(:)
In dit kookboek staan heerlijke en gezonde recepten zonder suiker!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:55

In het kader van mijn dikke kont, lijnpoging, een beetje minder suiker kan geen kwaad en aangezien ik toch in de natuurwinkel stond voor mijn shampoo, heb ik de Billy Farm's haverkoekjes meegenomen maar wàt vies zeg, zit een hele vieze extra smaak bij...... Gember ofzo iets, ik herkende het wel maar kon het geen naam geven.
Wat is dan een betere variant?

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 08:02

Volkoren amandel of kardemom - heerlijk!

Die grote volkorenkoeken zijn ook erg lekker.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 10:16

Ik had de amandel volgens mij in mijn hand maar even advies gevraagd en de verkoopster vond de haverkoekjes lekkerder... Nou gedverderrie.......
Die amandel zijn wat kleiner dan de haverkoekjes toch?

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 21:09

Eh, ik weet even niet hoe groot de haverkoekjes zijn, maar de amandelkoekjes bij ons zijn ongeveer zo groot als een 2euromuntstuk.

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 21:25

Speculoosjes!! Heerlijk, moet ook wel zeggen dat ik die andere genoemde koekjes lekker vind. Is een kwestie van wennen...

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 09:39

Soophia schreef:
Speculoosjes!! Heerlijk, moet ook wel zeggen dat ik die andere genoemde koekjes lekker vind. Is een kwestie van wennen...

Wat ik het vieze vond van de haverkoekjes, is dat er iets bij door zit wat het héél vies maakte, ik kende het wel maar kan de smaak even niet benoemen, iets van gember, sinaasappel oid. De koekjes zijn an sich best te eten maar dat smaakje... brrrrrrrr

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 09:39

BBreedveld schreef:
Eh, ik weet even niet hoe groot de haverkoekjes zijn, maar de amandelkoekjes bij ons zijn ongeveer zo groot als een 2euromuntstuk.

Jup en de haverkoekjes zijn net een slag groter...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:01

Dat zijn nou net koekjes die ik errug lekker vind, juist doordat er een ander smaakje doorheen zit. Speculoosjes mag ik helaas een tijdje niet eten, want er zit kaneel in en dat schijnt niet zo goed te zijn als je zwanger bent (ivm de coumarine die in kaneel zit). Helaas want ik heb altijd graag de pepernoten van Molenaartje, of de taai taai rond 5 december maar moet een jaartje overslaan. Zag trouwens dat er ook kaneel zit in de stroopwafels van Billy's farm dus die komen er voorlopig ook niet in bij mij.

Sadora: er zit dan wel geen suiker in de koekjes, maar volgens mij wel ongeveer net zoveel calorien als in gewone koekjes? Ik wil je niet ontmoedigen maar volgens mij scheelt het niet erg veel, niet voor de lijn in ieder geval. Maar geen suiker eten is natuurlijk ook goed voor de gezondheid.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 13:06

Nouja het ging vooral ook om de variatie en het scheelt toch nog wel wat hoor :j!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 09:54

Nou ja, er is flink wat keus in verschillende smaken, dus ik zou zeggen koop gewoon een paar verschillende en kijk welke je het lekkerst vind. Ik vind zelf van Billy's farm de kokoskoekjes, rozijnenkoekjes en mueslikoeken ook erg lekker en daar zitten geen bijsmaakjes aan zover ik weet. Verder heeft Molenaartje lekkere biscuits met chocola, gezoet met tarwestroop, en diezelfde biscuits verkopen ze ook zonder chocola erop. Ook de pepernoten en taai taai van Molenaartje zijn erg lekker.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:57

Ik heb me aangemeld voor het dokter frank dieet. er hoeft bij opzich bij mij maar een kilootje of 6 af.