Colaverslaving.... Wie nog meer??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 12:52

Ik had het ook eerst heel erg zeg maar. Maar op me vorige stage vertelde een collega me een verhaal (die ik nu niet meer weet) waardoor ik het minder ben gaan drinken. Max 1x per dag. Maar zelfs daar kom ik vaak niet eens meer aan. Drink nu meer vruchtendrankjes/ijsthee.

kissielover

Re: Colaverslaving.... Wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 12:55

Ik dronk eerst ook liters cola op een dag, maar het is echt zo slecht voor je gebit!!

Nu drink ik heel af en toe nog een glas cola op een verjaardag ofzo, maar verder niet.

Ik ben gewoon minder cola gaan drinken, aan het einde van de dag wilde ik echt een glas en die nam ik dan, en voor ik t wist had ik al een paar dagen geen cola meer op :D En nu kan ik makkelijk zonder....

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 12:57

Min of meer. Ik krijg geen afkickverschijnselen als ik het niet drink en als het er niet is heb ik er ook geen enkele behoefte aan, maar vaak kopen we zo'n 4-pack Pepsi Max en dat is dan ook binnen een week op.
Heb wel een periode gehad dat er opeens gaten in m'n gebit vielen, maar eigenlijk was dat juist de periode dat ik supergezond at en weinig cola dronk.

Ach, iemand anders drinkt een liter koffie weg, ik cola light ;) En als ik er nou eens alerter van werd... helaas werkt cafeïne niet bij mij, ik kan ook zó een aantal blikjes energydrank achter elkaar wegklokken en dan rustig gaan slapen. Ik drink het gewoon omdat ik het lekker vind, water en thee wordt ook zo saai (zelfs met smaakjes).

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:29

Ik woon samen met een colaverslaafde en moet bekennen da'k af en toe een glaasje jat. :+ Overigens komt hier alleen maar Coca-Cola de drempel over, de rest vindt verslaafde in kwestie niet te zupen. :Y)

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 14:07

Hier nog een....

Liters cola per avond, maar als ik een avondje uit ga dan vind ik het niet meer te zuipen. Dan drink ik alleen maar iets waar alcohol in zit en af en toe is een glaasje water...

Met chips... Oh, dan kan ik echt niet meer zonder! :+

Edit; Ik drink trouwens al jaren cola en ik heb nog nooit een gaatje gehad!

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 17:58

Ik ben dus ook een cola junk...
Echt om moe van te worden...
Op een 1 of andere manier kan ik geen dag zonder koffie & cola :P. Zit gewoon allemaal tussen mn oren...
Maar kmoet eerlijk bekennen, t zijn veel suikers, maar ik eet wel écht gezond! Bijna nooit chips of wat ook..

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 18:02

Colajunk meld zich!

Ik ben echt té erg met cola, drink het de hele dag door. Vind eigenlijk sap of iets anders totaal niet lekker. Alleen cola! En dan ook niet cola light ofzo, nee meteen de enige echt cola O:) Veel suikers, maar ik houd verder wel in de gaten dat ik niet teveel snoep enzo, ben gewoon netjes op gewicht O:)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 18:05

2 liter? :=

Oei! :')

Ik drink niet extreem veel cola volgens mij.. Koud is 't het lekkerst en er moet véél prik opzitten! :j

Floortje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 22:14

oja, denk trouwens dat als ik ooit nog een paard koop deze een naam Cola krijgt of 1 er errug op lijkt. uhm, heb een rode golf, die is ook "cola-rood".......en als ik dit topic lees, krijg ik water in mn mond, dus ik ga mn laptop dicht klappen, klein glaasie drinken en slapen want morgen weer werken (natuurlijk neem ik dan ook cola mee :D )

gr leonie

goldy007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 22:26

Hier ook een oud-colajunk! Ik ben 7weken geleden gestopt met cola drinken. Ik dronk ook zo 2 a 3 liter weg
op een dag. Ik was het ineens beu! Ik heb ook echt 3 weken af moeten kicken! Voelde me niet lekker en kon de hele dag aan niks anders denken dan COLA! En soms ga ik nog wel eens de fout in zoals op een feestje. Ze zetten dan gewoon een glas cola voor mij neer want ja Cindy drinkt alleen cola. En die drink ik dan wel op,maar t smaakt me eigenlijk niet meer! Ben nu aan de chrystal clear citroen en dat smaakt gewoon als 7up. En ik ben al bijna 7 kilo kwijt!!! Dat is super!!

gillianJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 22:56

Nog een cola junky :D
Drink denk ik een anderhalve literfles in anderhalve dag. Valt nog wel mee dacht ik zo :D Drink ook wel thee.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:30

Cola is mijn zuurstof *drinkt een slok cola

Ik sta op en ga naar bed naar cola, ook de eigenaresse
van Pieter heeft een gigantishe cola verslaving. Als ik daar
blijf slapen, dan staan we 'sochtends op met een sigarettje
en een koud glas cola!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:32

Ik dronk ook echt supersupersuper veel cola en ik ben er nu toch ook wel heel erg achter gekomen dat dat superslecht is.
Vervang het nu in de avond voor thee, in de ochtend meestal water, 's middags ook meestal water of sap ofzo en dan als ik een film of leuke serie kijk drink ik nog weleens een glas cola.
Meestal pepsi max, de smaak is wel eventjes wennen als je de lekkere suikervolle cola gewend bent maar nu ik er aan gewend ben is het ook superlekker.

Eerst lustte ik ook geen thee, ben begonnen met lipton forest fruits, en nu lust ik volgens mij alles wel.
Pickwick aardbei is ook superlekker :9

Wat ik deed was kleine flesjes cola kopen, en dan een maximum van 1 flesje per dag stellen..
Anders heb je zo snel 'ach toch nog 1 glaasje'.
Laatst bijgewerkt door Pikeur op 18-10-09 11:36, in het totaal 2 keer bewerkt

farmershill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:34

Ik heb de colaverslaving overwonnen, gelukkig.
Ik dronk ook gemiddeld 1 fles op een dag op. tot ik begin van het jaar te horen kreeg dat ik een spastische darm heb.
Ik moest toen in 1 keer afkicken, het was moeilijk maar het is me wel gelukt.
En nu ben ik zover dat ik het gewoon vies vind :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:36

goldy007 schreef:
Hier ook een oud-colajunk! Ik ben 7weken geleden gestopt met cola drinken. Ik dronk ook zo 2 a 3 liter weg
op een dag. Ik was het ineens beu! Ik heb ook echt 3 weken af moeten kicken! Voelde me niet lekker en kon de hele dag aan niks anders denken dan COLA! En soms ga ik nog wel eens de fout in zoals op een feestje. Ze zetten dan gewoon een glas cola voor mij neer want ja Cindy drinkt alleen cola. En die drink ik dan wel op,maar t smaakt me eigenlijk niet meer! Ben nu aan de chrystal clear citroen en dat smaakt gewoon als 7up. En ik ben al bijna 7 kilo kwijt!!! Dat is super!!

Oké, extra motivatie voor mij om morgen te beginnen met afkicken..
Ik eet redelijk gezond O:) maar ben toch redelijk 'dik', dus heb wel een idee dat dat een beetje door de cola komt.. :')

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:36

I heb hem niet overwonnen, ook drink ik veel (nep) redbull, als ik opsta drink 2 blikjes redbull en ga dan over na de cola , als ik het niet drink krijg ik zo'n opgelaten gevoel en heb het idee dat ik iets mis

dirtchick

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:37

Vroeger dronk ik veel cola maar ben bewust geen cola meer gaan kopen en drink nu al bijna 2 jaar geen cola meer en mis het eigenlijk ook niet, vind fruitsapjes ook veel lekkerder nu.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 11:38

Nog zo'n colajunk meld zich. Het wordt bij mij wel steeds minder maar kan er nog niet echt zonder. Als ik geen cola in huis heb drink ik ook echt niks en de afkickverschijnselen beginnen dan ook aardig een rol te spelen.

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 13:05

Nou ben wel blij om te lezen dat ik niet de enige ben met dit ''probleem''..
Toch heb ik besloten om vanaf morgen tegaan minderen met cola drinken..
Wil hooguit 2 glazen per dag drinken dan en de bedoeling is om dit dan uit te breiden na 2 per maand..;)
Merk aan mezelf dat het nodig is aangezien ik in een half jaar bijna 7kg ben aangekomen..
En denk dat dat hoofdzakelijk komt door de cola omdat ik sinds die tijd giga veel ben gaan drinken!!!
Dus vanaf morgen ga ik minderen!!!!

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 19:45

Vandaag eerste dag afkicken en heb maar 1 glas cola gedronken ipv een 2 liter fles..;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 19:47

Ik ben gék op cola :+: Maar dan wel Coca Cola.

Zeker in het begin van mijn zwangerschap dronk ik veel cola, kon er zo lekker van boeren, was het enige dat een beetje hielp tegen de misselijkheid.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 19:50

ps tip: ;)

als je al zoveel cola drink dan beter door een rietje, komt het niet zo in aanraking met je tanden... aar het blijft slech :+ t

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 19:57

Hier ook jaren cola gedronken, 33 jaar en mijn eerste gaatje in mijn tanden, dus dat valt wel mee. Wat ik dan weer niet eerlijk vind: Ts, je blijft zo slank? Ik kwam er dik 15 kilo mee aan.
Inmiddels kan ik het 's avonds niet meer drinken, cafeïne werkt erg goed bij mij. Doe geen oog meer dicht. En ik drink nu hooguit 3 glazen per dag. Meestal drink ik ranja, water vind ik zo smakeloos, of sinaasappelsap.

Een vriend van mij heeft de fles naast zijn bed staan.... :+

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 20:00

ik ben een coal-addict :j
Geef het toe, maar ben er niet trots op.

Ook ik haal de 2 liter per dag , en als ik geen cola drink krijg ik serieus koppijn.
Heb al meerdere keren geprobeerd de cola te laten staan, maar het lukt me eenvoudigweg niet.
Stoppen met roken lukte me wel, maar stoppen met cola... :n

En die fles naast het bed die hierboven genoemd werd... guilty.
Inmiddels dát gelukkig niet meer, maar ja, ben wel echt verslaafd

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 20:02

idefix4 schreef:
Hier ook jaren cola gedronken, 33 jaar en mijn eerste gaatje in mijn tanden, dus dat valt wel mee. Wat ik dan weer niet eerlijk vind: Ts, je blijft zo slank? Ik kwam er dik 15 kilo mee aan.
Inmiddels kan ik het 's avonds niet meer drinken, cafeïne werkt erg goed bij mij. Doe geen oog meer dicht. En ik drink nu hooguit 3 glazen per dag. Meestal drink ik ranja, water vind ik zo smakeloos, of sinaasappelsap.

Een vriend van mij heeft de fles naast zijn bed staan.... :+

Ik slank???
Nou ben 7kg aangekomen en dat zit me goed in de weg hoor.. ;)
Maar ben begonnen met "afkicken"..