Ik heb vanmiddag zaadjes gehaald en net nog even de cherrytomaatjes ingezaaid, die staan nu in een kasje voor het raam, ik hoop snel de eerste plantjes te mogen begroeten. En dan maar smullen van die heerlijke tomaatjes natuurlijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kavama schreef:ga ik eens uitproberen, ligt nog een knoflook in de kast en dan wacht ik tot er wat uit groeit.
En dan 1 teentje in de grond ??
_Noraly schreef:ik zou daar echt vrolijk van worden, als iets groeit zoals je het verwacht.
Maar ook als je iets probeert, en dat lukt. (Zoals mijn knoflook plant)
Iemand die ik ken had gewoon paprika zaadjes (uit zijn paprika) in de grond gedrukt, en daar kwam een plantje uit met hele kleine schattige paprika'tjes![]()
En ik geloof ook dat hij dat had gedaan met pepers en komkommers..
Ik vind het misschien wel interessanter om te zien hoe die dingen groeien, dan om ze op te eten
annepanne schreef:Mijn tomaatjes zien er net zo uit als op de fotoHeb zo'n plastic kasje. Verder heb ik andijvie plantjes gepoot in een grote vaas, nou ja zaadjes
Die zijn ook al 4cm groot! Verder alfalfa op een heel leuk glazen bakje
Buiten groeit al mijn peterselie en mijn aardbeienplanten. Ook heb ik een Elstar staan!
Hier gaat vrijwel alles naar mijn beesten.. Maar de tomaten eet ik zelf op!!
frisiangirl schreef:Hebben jullie ook het idee dat groente uit de tuin lekkerder smaakt?
Had gisteren overigens sla klaar gemaakt en we hadden bezoek...kruipt er niet een slak over mijn bord?! Heb die heelsnel gepakt en weggegooid, het bezoek heeft niks gemerkt..
hermlein1989 schreef:aangezien ik nu heel erg groetnen/fruit eter ben geworden ben ik ook maar aan de plantjes gegaan
dit hebben we:
- rode besjes(johannesbeeren)
- pruimen
- kiwi:P
- aardbeien
- olijf( zaadjes in potje)
- basilicum ( zaadjes in potje)
bij de basilicum en de olijf zat zo'n aardetablet die je in 2en moest breken en hem in water op moest lossen.
Dat heb ik gedaan, maar ik vond dat er wat weinig aarde in zat( helft potje). Dus heb ik de zaadjes op de aarde gelegd die er al in zat en nog wat gewone aarde (uit zak en stukjes eruit) erop gedaan. Ik hoop dat dat een beetje goed is:P
ik hebb trouwens nog een vraagje: kun je je fruitplantjes/groenten etc, ook met compost of paardenmest bemesten?
Zoja, dan neem ik namelijk binnenkort wat bij mijn schoonouders mee.