Wij hebben op t werk ( horeca ) ook smoothies! ( zijn wel aardig aan de prijs overigens ). Die zijn idd erg lekker!!!!!! Haha helaas mag ik geen recepten door geven ( worden zel zelf gemaakt )
Ik maakte ze zelf altijd met: -aardbei -appel -mango -passievrucht -yoghurt en soms wat suiker, maar eigenlijk was dat niet echt nodig, maar ik hou heel erg van zoet.
Wij maken ze ook altijd zelf... eindeloos varieren met fruit, en daardoor ook nog eens je portie fruit die je nodig hebt binnen krijgen!!! En vooral met dit mooie weer zijn ze erg welkom!
Ingevroren fruit wordt een smoothie dikker en kouder van.
Springruit06
Geplaatst: 05-04-09 08:29
Mn nicht zei dat bij de la place van de v&d, nu ook een foldertje ligt met smoothies, die ga ik denk ik ook even halen.
Springruit06
Geplaatst: 05-04-09 08:31
Trouwens, als je bevroren fruit neemt.. dat ontdooit na een tijdje toch, in je shake, word je shake dan niet waterig?
Grobegni
Geplaatst: 05-04-09 18:00
Ow, leuk topic! Ik heb een tijdje bij een juicebar gewerkt, heb een hele lading recepten. Ik ga ze even opzoeken!(zitten ergens in een verhuisdoos...)
nixx schreef:
Iemand een idee hoe je zelf appelsap kan maken?
Met een sapcentrifuge! Zo'n geval! http://www.neck.nl/produkt/produkte.mb1 ... w%3Ddetail Zelf appelsap maken doe je het beste van Granny smith appels. Die bevatten het meeste sap, gebruikten wij in de bar altijd. En wat ook errug lekker is, peren door de centrifuge. Niets zo lekker als vers perensap door je sap of smoothie! Wortels kunnen er ook door trouwens.
Heel lekker receptje: (geen smoothie, wel een echt sappie) Wortel appel klein stukje verse gember Allemaal door de centrifuge, heerlijk sapje, lekker pittig! Weet de verhoudingen niet meer precies, volgens mij 2/3 wortel en 1/3 appel en dan het gembertje door het apparaat heen!
Pff ik ga zo maar eens een smootje maken met Yoghurt , appeltje , peerjte , sinaasappeltje ..
F_Orumster
Geplaatst: 06-04-09 08:41
voor mijn lunch heb ik gemaakt; appeltje laten stoven in de magnetron (net als appeltaartvulling wordt t dan) rozijntjes een nachtje laten wellen in rum aroma Dit in de blender met vanilleyoghurt, bruine basterdsuiker, kaneel, snufje nootmuskaat.
ik mik altijd fruit in de blender wat ik in huis heb en dan een scheut melk erbij en dan voor de smaak nog wat limonade siroop even heb je wat herrie en dan een lekker drankje
Ik heb vandaag; 1 banaan, aarbeien, scheutje sinaasappel sap en een paar scheppen yoghurt Het was echt super lekker!
F_Orumster
Geplaatst: 28-04-09 22:44
Laatst met een verjaardag had ik hetvolgende fruit over: paar aardbeien, handje druifjes 1.5 hand frambozen, 1 kiwi, restje griekse yoghurt en wat gewone yoghurt en wat zoetstof. Kliekjesshake en de lekkerste tot nu toe!
Hey meiden, Bij deze mijn favoriete jamie (oliver ja) recept voor 2 glazen - 1 glas diepvriesvruchten - 1 glas sojamelk (moest ook even wennen aan het idee) - 2 eetlepels biologische magere yoghurt - 1 banaan - klein handje havervlokken
door de bioyoghurt en de sojamelk is deze smoothie niet zo zuur, aanrader voor de zoetekouwen hier!!