Studenten voer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ENOMIS

Re: Studenten voer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:43

Is de lasagne van de aldi ook nog goed als je eerst een deel opwarmt en de volgende dag de andere helft op eet? :')
Zoon bak is wel veel voor 1x.

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:52

Je hebt ook kleine porties (de helft) die kan je zo in 1x opeten. Maar volgens mij kan je idd gewoon eerst de ene helft opwarmen en de volgende dag de andere helft.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 07:07

Berdien schreef:
Wij hebben wel een vriezer, maar de rubbertjes zijn kapot en het is dus ijsijsijsijsijsijs, laden die niet open willen en dan nog een ietjespietsje ruimte voor je hapjes en ditjes en datjes.
Dus je moet voor je de vriezer opent eerst al het ijs letterlijk wegtrappen, dan de la openrukken, ijs eruit bikken en dan je spul erin wringen.
Het werkt :j :') _O-

Hahahahahah dat is pas handig :Y)

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 09:59

Wij kopen meestal geen voorgesneden groenten :n is idd wel echt veel duurder, behalve als we in tijdnood zitten :D haha

Ons avondeten varieert meestal in kosten tussen de 2 en 4 euro per persoon met soms een uitschieter naar boven, maar dan eten we echt heul lekker (of met weinig mensen) :D

Maar goed, we hebben ook wel eens voor 75 cent per persoon gegeten, macaroni met tomatensaus, groenten & gehakt in de aanbieding met een man of 10 :D

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 10:32

Wij kopen ook niet standaard de voorgesneden groenten hoor, het is inderdaad wel echt duurder (of nouja kochten, ik woon er sinds kort niet meer, maar het zal vast niet veranderd zijn, vooral omdat ik meestal kookte :+).
Het lag ook zeker aan de tijd die we hadden, maar meestal namen we wel de tijd voor koken. Dingen als uien, champignons, broccoli, bloemkool, etc. kochten we echt niet voorgesneden. Prei, aubergine en courgette ook niet trouwens. Eigenlijk alleen als we een groentemix wilden en we met alle losse producten te veel zouden hebben, kochten we het voorgesneden. Extra nadeel van die groentemixen is trouwens ook wel dat er vaak best slechte stukken in zitten.
Sinds een tijdje heb je ook kookaardappelen die al geschild zijn en dus kochten we die ook als we bijvoorbeeld stamppot maakten (puree uit een pakje ging zelfs ons studenten te ver :D). Daarvoor schilden we eigenlijk wel altijd zelf.
Hmm, het valt eigenlijk best mee als ik het allemaal zo teruglees. :D

En verder sluit ik me helemaal aan bij Sizzy. Volgens mij gaat het in onze studentenhuizen vrijwel hetzelfde, ook qua kosten. :j

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 10:40

Puree uit een pakje kunnen we hier thuis ook niet mee aankomen haha, zelf schillen :j

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 10:45

Sinds ze die geschilde aardappelen verkopen, hebben we het zelf schillen een beetje opgegeven. Komt ook wel omdat we gewoon echt weinig (gekookte) aardappelen aten en we dan na een tijdje een hele groentetuin in de aardappelzak hadden. :Y)

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:28

Haha hier wordt nog braaf geschild :D

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 11:29

Zo erg zijn die studenten dus helemaal niet! :D

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 12:42

helemaal niet ;) maar ik vind makkelijke recepten wel fijn, aangezien ik soms pas om 6uur thuis ben, na een hele dag school of als ik bij mn paard vandaan kom is het zelfs 7uur, en om dan nog helemaal te gaan koken := ..

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:56

FireScorpion schreef:
helemaal niet ;) maar ik vind makkelijke recepten wel fijn, aangezien ik soms pas om 6uur thuis ben, na een hele dag school of als ik bij mn paard vandaan kom is het zelfs 7uur, en om dan nog helemaal te gaan koken := ..

7 uur valt toch nog wel mee? Dan kun je om half 8 eten, zelfs als je niet iets heel makkelijks maakt. (Moet je even Lielles topic bekijken, die is pas om 9 uur thuis :P)

Maar je hebt gelijk hoor, makkelijke recepten zijn ook zeker handig. ;)

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 16:32

Barbiietut schreef:
Is de lasagne van de aldi ook nog goed als je eerst een deel opwarmt en de volgende dag de andere helft op eet? :')
Zoon bak is wel veel voor 1x.

Samen delen met iemand? :P Scheelt weer :))

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 00:16

Ik hou wel van ovenschotels - prei met gehakt en aardappelpuree bijvoorbeeld, en daarnaast ben ik helemaal verzot op rijst met kip en satésaus :D

Edit: En ik zweer bij aardappelpuree! Ben te lui om te schillen, en krieltjes of gebakken lust ik niet :P

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 09:44

Hahahah :P nou das wel mooi dan, vind alleen het maken van zo'n gedoe *lui*

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:21

Spaghetti met pesto & geraspte kaas en een salade van tomaat/komkommer/feta, of iets in die geest :+ Makkelijk, snel en goedkoop ;)