Speculoos pasta :-)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille

Re: Speculoos pasta :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:06

Cyntje schreef:
Mireille schreef:
Bloos! Bloos! Geweldig Haha!
Is het dan ook net zo lekker als speculaaskoekjes op je brood? Of hebben ze romiger gemaakt om het te kunnen smeren?

Nog niet in de winkels zien staan. Ben zeer benieuwd!

Is gewoon een smeerpasta van speculaassmaak Knipoog

Maar smaakt het dan ook echt precies zo als speculaaskoekjes? Dat bedoelde ik Lachen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:07

Mwah... ik vind niet echt helemaal. Het smaakt wel ongeveer hetzelfde maar omdat het een andere subtantie is, is het toch niet helemaal 'speculaas', als je begrijpt wat ik bedoel Clown

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:09

Kijk, daar was ik dus al bang voor. Dan is het misschien toch niet zo geweldig als ik in eerste instantie dacht. *LOL*
Dan blijf ik gewoon bij de koekjes op mijn brood. Dat is lekker.... Vingers aflikken

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:12

Koekjes vind ik ook lekkerder Ja
Als ik pasta wil op brood pak ik wel DuoPenotti ofzo Clown
Je kunt het proberen, maar na 2 boterhammen vond ik het wel welletjes!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:14

Het smaakt meer naar Bastognekoeken.. en mijn raad is NIET KOPEN!!! Het is veeeeeeel te lekker en het liefst vreet je de pot zo leeg.. Haha! Haha! Haha! Niet aan beginnen dus Haha!

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:17

Ahh het is echt heeeeeeeerlijk Haha!

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:19

Er is ooit van Duo Penotti speculaaspasta geweest om te proberen Ja

De speculoos smaakt iets anders dan gewone speculaas. Meer als die koekjes die je in een caffetaria bij je koffie krijgt (dat zijn vaak geen speculaasjes, maar speculoosjes Knipoog ). Iets zoeter dan gewone speculaas. Idd een beetje bastogne-achtig Ja

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:20

Kimmes schreef:
Er is ooit van Duo Penotti speculaaspasta geweest om te proberen Ja

De speculoos smaakt iets anders dan gewone speculaas. Meer als die koekjes die je in een caffetaria bij je koffie krijgt (dat zijn vaak geen speculaasjes, maar speculoosjes Knipoog ). Iets zoeter dan gewone speculaas. Idd een beetje bastogne-achtig Ja

Tegenwoordig ook wel bekend als Koffieleutje van Peijnenburg Knipoog

Dorus

Ik ben een hele tijd terug hier op Bokt een topic hierover tegen gekomen, kan het nu alleen niet meer terug vinden Clown
Maar dat was de aanleiding voor mij om de potten speculoos in Luxemburg te signaleren. Manlief moest dat natuurlijk meteen uitproberen en is er meteen veslaafd aan geraakt. We hebben nog geen verkoopadressen in Nederland gevonden dus nu krijgen mijn ouders iedere keer een bestelling voor speculoos mee als ze naar luxemburg gaan.

Tempus

bestaan die bananenfrietjes eig nog? Die zijn in hetzelfde programma ontwikkelt als de speculoospasta

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:22

Falona schreef:
Ik ben een hele tijd terug hier op Bokt een topic hierover tegen gekomen, kan het nu alleen niet meer terug vinden Clown
Maar dat was de aanleiding voor mij om de potten speculoos in Luxemburg te signaleren. Manlief moest dat natuurlijk meteen uitproberen en is er meteen veslaafd aan geraakt. We hebben nog geen verkoopadressen in Nederland gevonden dus nu krijgen mijn ouders iedere keer een bestelling voor speculoos mee als ze naar luxemburg gaan.

Ik denk dat ze in Best ook te verkrijgen zijn, ik kom helaas niet héél vaak in Best maar anders wil ik best een keer een vrachtje leveren hoor Tong uitsteken
Bij ons ( tussen Tiel en Nijmegen ) is het gewoon verkrijgbaar. Gewoon even vragen in de super of ze het kunnen bestellen of op kunnen nemen in hun bestand Knipoog

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:23

Sowieso verkoopt de Jumbo het, en sommige AH`s ook..

xxGermaXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:26

deze vind ik echt niet lekker
word er gewoon misselijk van mijn moeder vind het wel weer heerlijk
maar echt smaken naar speculaas vind ik het niet
maar ieder zijn smaak Tong uitsteken

de c1000 verkoopt het ook Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:26

crossmonster schreef:
Ik kan me herinneren dat vroeger er ook al zoiets was, alleen dat was uit productie gehaald omdat het niet goed genoeg verkocht werd.

Ik weet niet meer hoe die heette, maar "speculoos" (wat een vreselijke naam ) was niet de eerste en is zeker niet de enige.

http://www.productsfromhome.com/specull ... -2034.html

http://www.mouseover.be/2007/11/04/de-j ... bedenkers/

http://nl.nntp2http.com/culinair/2003/1 ... 0fcf1.html

Klopt, zo'n 20 jaar geleden, ik was een jaar of 14 toen ik dat op mijn brood kreeg. Dat zijn de producten waar de dame in de laatstgenoemde link het over heeft. Ik herinner me in ieder geval de kokospasta uit dezelfde serie die in een 'getailleerd' felblauw potje zat. Heb nog jaren zo'n potje als pennenhouder op mijn bureau gehad, jammer dat-ie op een gegeven moment kapot is gevallen, anders had ik er zo een foto van kunnen maken. Uit mijn hoofd zeg ik idd dat-ie van Calvé was, maar het kan heel goed een ander merk zijn geweest.

Kort door de bocht is speculoos trouwens speculaas zonder de typische speculaaskruiden. Zie ook http://taal.vrt.be/taaldatabanken_maste ... 0065.shtml

[Edit] Vind net met de zoekfunctie bijna dezelfde reactie van mij in een topic uit februari 2006: Karin @ [VT] heimwee naar producten van "vroeger" Haha!
Laatst bijgewerkt door Karin op 18-11-08 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:30

Mariska_28 schreef:
Sowieso verkoopt de Jumbo het, en sommige AH`s ook..

Helaas geen Jumbo in Best en ik ga altijd naar de kleine AH (=onlangs omgebouwde C1000 dus die hebben we ook niet meer), die heeft niet eens Lessini in het assortiment dus die speculoos zullen ze ook wel niet hebben. En om nou voor die speculoos naar de andere kant van Best te rijden... Dan moet hij zelf maar een keer boodschappen gaan doen Tong uitsteken

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:52

Kimmes schreef:
Wij hadden hem ook in Belgïe gekocht. En ineens kwam hij hier ook in de winkels.
Vandaag hebben we een pot bij AH gekocht Ja Vingers aflikken

issie voortaan bij de AH!!!? Go jij! Go jij!

heb hem nog niet kunnen vinden bij de reguliere zaken.
Was pas geleden met een vriend bij de Jumbo, waar ze hem dus wel hebben en gelijk 6 potten ingeslagen Bloos
heb sindsdien alleen nog maar moeten horen dat ik speculoosverslaafd ben..... maar hé, als het voor mij zo moeilijk is om aan te komen... jumbo zit gewoon niet bij mij in de buurt... aldi, c1000, lidl, Ah, super de boer, nergens vond ik hem

edit: de plus verkoopt het volgens mij ook, maar die zit ook niet bij mij in de buurt

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 15:57

Bij AH verkopen ze de potten inderdaad.
Voordat ze bij de AH verkocht werden, verkocht hier een groentenwinkel met allerlei wereldgroenten/fruit/specerijen/produkten het ook al.

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:41

ik zag het heel toevallig staan toen ik afgelopen week bij deen even boodschappen ging halen bij me moeder, ik zag marsepijn staan in allerlei soorten en moest dat meenemen voor me oma, daarnaast stond dus de speculaas paste, het lijkt me opzich wel lekker, even proberen dus Haha!

NicoleKelos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:47

Ik zag het ook in het nieuwe Makro krantje staan, ik kan niet wachten om het te proberen Tong uitsteken

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:22

NicoleKelos schreef:
Ik zag het ook in het nieuwe Makro krantje staan, ik kan niet wachten om het te proberen Tong uitsteken

Dat heb ik dan weer gemist in het krantje, en we zijn gisteren nog geweest om een nieuwe jas voor mij te halen Tong uitsteken
Ach, weet ik iig dat ze hem daar hebben.
Het schijnt dat de plus bij ons in best hem ook heeft, bij een vriendin thuis hebben ze hem ook en die gaan altijd bij de plus shoppen. Moet ik alleen nog de weg in die doolhof wijk zien te vinden om bij de plus te komen...

lisje90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 22:36

ik vind speculaasjes op brood lekkerder, we hebben een pot staan maar ik ben er nog niet over uit of dit nu lekker vind of niet Clown

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 23:36

Nagelbijten / Gniffelen ik mag van mn vriend geen potje bij hem thuis neerzetten
"mag wel, maar dan kan ik niet garanderen dat je nog wat hebt als je weer hier bent"

ben er toch zeker 3 dagen in de week Huilen van het lachen

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 00:01

is het erg zoet? lijkt me wel leuk als sinterklaasgrapje Clown

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 11:36

net als chocopasta zeg maar..

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:48

ik vind het zo uit de pot lepelen lekkerder dan op brood Haha!