Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 22:12

Spetterlover schreef:
Oeps zit nu wel aan een cornetto
Nou goed, 1 dag per week moet kunnen toch heb het deze week best goed volgehouden verder.

Achja, ik heb gisteren een bezoekje aan de Pizza Hut gebracht, en 's middags aan de Mac.. (heb alleen maar 3 stukjes kipnuggets gehad en wat 'afvalfriet' )

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 22:22

Vanaf morgen ga ik samen met mijn vader een speciaal dieet doen!
Met een soort soep ofzo. En daar hoor je heel veel van af te vallen Gaat in combi met veel groenten, fruit, zuivel etc.
En absoluut geen brood enzo.. En dan mag je die soep eten zoveel als je maar wilt, ben benieuwd hoe dat gaat!

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 22:25

Nou succe! Hopelijk werkt het wat!
Ik kan echt niet zonder brood, is veel te lekker
Toen eerste dagenv an SB ook pff helemaal draaierig was ik! Voelde me zo gek. Normaal was ik gek op groente en sla maar nu kon ik het niet meer zien.
Maar van wat voor merk is dat soep ofzo dan? Maar ben benieuwd!

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 09:26

Ja dat moet je zelf maken, even opzoeken hoor Ooh zie nu je mag wel een keer aardappel Maar dat hoef ik toch niet.
En in plaats van vlees en eet ik dus vegetarische dingen. Dus beetje aangepast, maar hoop dat het alsnog werkt

Verboden zijn: brood, alcohol, koolzuurhoudende dranken (dit geldt ook voor dieetdranken). Brood en gebakken eten zijn eveneens niet toegestaan.
Blijf bij plat water, ongezoete thee, ongezoete slappe zwarte koffie, ongezoet fruitsap, bessensap, magere melk.
De vetverbrandingssoep kunt u eten op elk moment wanneer u honger heeft. U mag deze eten zoveel u wilt. Onthoudt: hoe meer soep u eet, des te meer vet u zult verbranden.
Ter vervanging van steak kunt u gegrilde magere vis of kip (zonder vel) nemen.
U mag de steak weliswaar door vis vervangen, maar dit slechts op één van de vleesdagen. U hebt de proteïne van het vlees namelijk werkelijk nodig op deze vleesdagen.
Ga met dit dieet zolang door als u maar wenst en bemerk het verschil, zowel lichamelijk als mentaal.
Deze soep mag ook op elk ogenblik tussendoor gegeten worden, als een opkomend hongergevoel hier aanleiding toe geeft. U mag de soep dus eten wanneer en zoveel als u maar wilt. De soep brengt geen calorieën bij. Hoe meer soep u eet, des te meer gewicht u zult verliezen.
Indien u gedurende de dag weg moet, neem dan een met soep gevulde thermoskan mee.
Let op! Volg het dieet stipt. Indien u alléén soep eet, zult u snel aan ondervoeding lijden.
Vetverbrandingssoep
6 grote verse uien
2 blikken tomaten, in stukken gesneden en gepeld (eventueel gekruid)
1 grote witte kool
2 groene paprika's
1 bos soepselderij
1 pakje lipton soepmix (eventueel vetarme bouillonblokjes, groente- en/of tuinkruiden)
kruiden met peper, zout, peterselie en/of tabasco, naar smaak knoflook of chilipepers.
De groenten in stukjes snijden, in een kookpan doen en verder aanvullen met water. Snel aan de kook brengen en gedurende 10 minuten verder laten koken. Vuur lager zetten en verder laten sudderen tot de groenten gaar zijn.

DIEETPROGRAMMA
DAG 1:
Alle fruit behalve bananen. Meloenen en watermeloenen hebben minder calorieën dan de meeste fruitsoorten. Eet enkel de soep en fruit. Als dranken: ongezoete thee, bessensap of plat water.
DAG 2:
Alle groenten. Eet tot u niet meer kunt verse of blikgroenten. Probeer zo veel mogelijk bladgroenten te eten en vermijd U gedroogde bonen, erwten en maïs. Samen met de soep. Bij het avondeten mag u zichg belonen met een gekookte aardappel (in de schil) of uit de oven met wat boter. Eet geen fruit!
DAG 3:
Eet zoveel soep, fruit en groenten als u wilt. Geen aardappel!
Als u dit zonder vals te spelen gedurende drie dagen hebt gevolgd, hebt u reeds 2,5 tot 3,5 kg verloren!
DAG 4:
Bananen en afgeroomde (magere) melk. Gedurende deze dag eet u de soep en 3 of 4 bananen. U drinkt vandaag buiten de magere melk tevens zo veel mogelijk plat water.
Zowel de melk als de bananen bevatten veel koolhydraten en calorieën, maar op deze dag heeft uw lichaam dat nodig, vooral de potassium uit de bananen, maar ook de koolhydraten en het calcium. Hierdoor hebt u minder zin in zoetigheden.
DAG 5:
Rundvlees, kip of vis, met tomaten. U mag 300 à 450 gram vlees of vis hebben, samen met een blik tomaten of 6 verse tomaten. Probeer minstens 6 tot 8 glazen plat water te drinken om de zuren weg te spoelen uit uw lichaam. Eet minstens éénmaal soep.
DAG 6:
Rundvlees en groenten. Zoveel u maar wilt. U mag zelfs twee of drie steaks hebben met groene bladgroenten, maar géén aardappel. Eet minstens éénmaal soep.
DAG 7:
Bruine rijst, ongezoet fruitsap en groenten. Zoveel u mar wilt. Eet minstens éénmaal soep.
Op het einde van de zevende dag, als u alles stipt hebt opgevolgd en dat zonder vals te spelen, zult u 4 tot 8 kg minder wegen.
Indien u meer dan 8 kg bent vermagerd, wacht dan twee dagen met het dieet alvorens opnieuw te starten vanaf dag één.

Kayla

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 14:46

Ik heb dat dieet ook een keer gedaan, maar mijn lichaam trok dat niet echt. Ik werd vreselijk slap, totaal geen energie, duizelig, etc.
Het heeft imo ook weinig zin, je raakt veel vocht kwijt, maar komt daarna snel weer aan (ook als je niet echt rare dingen doet).
Ik wil je niet helemaal demotiveren hoor, maar er zijn gezondere en beter werkende dieeten lijkt me.

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 19:15

Nou ik hield het dus niet eens een dag vol
Wat een slecht dieet is dat, die soep komt na een paar kommen je neus uit en ik heb 5 appels gegeten als lunch vandaag omdat ik geen soep meer moest
Heb net bij het avondeten gewoon lekker meegegeten, ik verzin wel iets anders maar als ik dit volhou ben ik bang dat ik dood neer val

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 19:58

Nou je hebt het iig een beetje geprobeerd

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 20:47

Nou mn broodjes met ei en kaas smaakten in elk geval prima vanavond!!

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 20:59

haha ja dat ga je weer waarderen dan he
Maar ik kan me goed voorstellen dat je je slap gaat voelen van al die soep enzo

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 21:21

Bah na 3 bekers kon ik het al niet meer zien.
Kun je nagaan als ik dat 7 dagen had moeten eten
Ik heb de afgelopen week in elk geval wel steeds kleinere porties genomen en dat werkt voor mij denk ik veel beter dan een vies soepdieet.
En max 4 boterhammen per dag, geen aardappel, niet te veel pasta..

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 14:30

Ja idd. Ik zag een goede tip op internet. Schep voortaan eerst de helft van je eten op. En als je dat op hebt bedenk je je van is het echt nodig dat ik de andere helft nog opeet? Want ik eet altijd mn bord leeg dat doe ik standaard ik vind het moeilijk om iets te laten liggen, dus dat vond ik wel een goede. Of ik doe 3/4 ofzo ipv de helft.

Loutjelou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 21:33

Ben vorige week dinsdag samen met m'n vriend aan SB begonnen, helemaal super! We eten echt heerlijk en hij is nu 4,5e kilo kwijt en ik 3,5! Dit houden we nog wel even vol want het eten is echt zalig!

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 21:54

Wat knap zeg! Dat is wel handig dat je het niet alleen hoeft te doen

Girley_

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 14:43

Vandaag:
O:100 gram hutenkase, twee manderijntjes
t: 4 gallettes
l: saladebak met kleine stukjes kaas en croutons, manderijntje
t:niks
A: vegetarische lasagna

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 15:28

wat zijn gallattes??

Girley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:05

Van die koekjes, een soort harde wafeltjes.

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 18:17

Oooh lekker

Girley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 18:22

haha ja idd je hebt ze ook met chocolade erop, die zijn nog veel lekkerder maar die neem ik nooit uit voorzorg

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 18:47

Vandaag:

O: magere yoghurt met muesli
T: -
L: twee volkoren boterhammen met filet americain (jammie!)
T: stengel selderij
A: macaroni met blokjes ham en veel verse groente, bakje yoghurt

Ben weer even streng voor mezelf, heb er de afgelopen 4 dagen een troep van gemaakt. Van de 1.1 kilo die ik kwijt was zitten er weer 0.5 aan...

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 18:48

Ohhh, die chocowafels zijn idd errrug lekker, breng me nou niet op ideën...

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 14:35

Ik ben wel weer goed op weg vind ik!
Ik doe weer ff gezondere dingen op brood en eet wat minder savonds en heb al vanaf maandag niks gesnoept (en vind ik wel moeilijk hoor om echt helemaal niks lekker te nemen, niet een klein koekje of stukje chocola ofzo) dus ik ga dit nu echt ff volhouden
Ben alleen niet op de weegschaal geweest, pas als ik echt verschil ga zin of merken ga ik erop staan denk ik.
Oja en vet goed van mezelf vond ik, gister had ik ijs afgeslagen na het eten terwijl iedereen nam

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:39

Mazzel-Meid hoe is het eigenlijk met jou ?

Ilse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 10:52

En weer een halve kilo kwijt (okay het is niet veel, een halve kilo per 2 weken, maar het is iig wat )

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 13:10

Zo is het

Lindy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 12:14

Precies Ilse, en bedenk je wel dat hoe langzamer het er af gaat, hoe beter het er af blijft!

Ik ben ook benieuwd hoe het nu met MM gaat.

Zelf blijf ik nog steeds hangen aan het gewicht wat ik nu al een tijdje weeg. De laatste 3 kilo's willen maar niet, maar ik wil me daar niet teveel op richten. Het moet wel gezond blijven, al moet ik wel zeggen dat ik baal dat ik het laatste stukje niet voor elkaar krijg.