Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:00

Ik sport inderdaad voordat ik eet, les is van 17.30-19.00 en voordat ik uit de douche/thuis ben. Vandaar dat ik later eet. Over het algemeen gaat het goed, begin er ff aan wennen. Als ik merk dat ik me wat licht voel kan ik altijd wat extra's pakken zoals een appeltje ofzo. Sowieso beweeg ik elke dag wel veel dus ben het wel gewend denk ik. Op en neer naar het werk is al een uurtje fietsen en dan ben ik nog nergens heen geweest.

plien91 wat vervelend zeg dat exceem. Ik laat het niet staan omdat ik wil genieten en dit ook gewoon als eetpatroon wil blijven vasthouden zonder terug te vallen. Dus wil mezelf ook wat gunnen. Snap dat je dan alcohol laat staan. is wel ook voor een goed doel. Hoop voor je dat het gaat helpen!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:05

phormicola schreef:
Plien91: ik vind het zelf makkelijk om m'n lichaamsgewicht te gebruiken. Ik weeg rond de 71kg, dus ik zorg dat ik rond de 70gr eiwit per dag binnen krijg. Tussen de 50-70 vind ik voor mijzelf compleet acceptabel, daarboven begin ik moe te worden (kan dan niet lekker sporten) en voelt m'n maag te zwaar.
50-70 gr eiwit is zelfs op een veganistische eetwijze met gemak te behalen, mits je gevarieerd eet :)

Ik heb al een tijdje geen lijstjes meer ingevuld op de eetmeter van het voedingscentrum. Maar ik kan nog wel een gemiddelde terugzien, normaal eet ik rond de 69g eiwit per dag en ik weeg 71 :))

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:06

ChantalSmook schreef:
Ik sport inderdaad voordat ik eet, les is van 17.30-19.00 en voordat ik uit de douche/thuis ben. Vandaar dat ik later eet. Over het algemeen gaat het goed, begin er ff aan wennen. Als ik merk dat ik me wat licht voel kan ik altijd wat extra's pakken zoals een appeltje ofzo. Sowieso beweeg ik elke dag wel veel dus ben het wel gewend denk ik. Op en neer naar het werk is al een uurtje fietsen en dan ben ik nog nergens heen geweest.

plien91 wat vervelend zeg dat exceem. Ik laat het niet staan omdat ik wil genieten en dit ook gewoon als eetpatroon wil blijven vasthouden zonder terug te vallen. Dus wil mezelf ook wat gunnen. Snap dat je dan alcohol laat staan. is wel ook voor een goed doel. Hoop voor je dat het gaat helpen!

Ik gun mezelf ook af en toe wel een wijntje. Maar nog liever gun ik mezelf minder jeuk en soms is het echt lastig om op het moment dat de fles wijn open gaat, de beste keuze te maken :=

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:09

Heb het net ook even uitgerekend wat ik zonder yoghurt vandaag binnen krijg aan eiwit is 59 gram en ik weeg 55 kg. Dus dat zou in principe genoeg moeten zijn?
Zit wel erg laag qua kcal (+- 1400), dus moet wel echt vanavond nog iets eten als tussendoortje :=

Grapjasjes12

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:11

Ja, dat is dan prima Destino :j Met meer eiwit doet je lichaam dan helemaal niets en je gaat al helemaal niet meer spiermassa aanmaken :')
Verder kun je dan nog je vetinname ook rond je lichaamsgewicht inzetten (voor jou dus rond de 60 gr, maar mag ook meer), de rest kun je aanvullen met koolhydraten. Echt moeilijk is het niet :)

Plien: prima dus! :D

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:23

Oh thanks, handig, dat wist ik niet, vet zit bij mij meestal een stuk lager dan 60 gram , vanavond maar even ongezouten & ongebrande noten halen, dat haalt de vetinname wat op en dan krijg ik gelijk meer kcal binnen :D :j

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:30

myrt3 schreef:
Gister:
O: overnight oats met: griekse yoghurt, magere melk, banaan, aardbeien, kaneel
L: 3 zuurdesem/spelt boterhammen met: 2x roomkaas light, 1x hummus, 2 cherry tomaatjes, groente soep
T: Bordje aardappel salade
T: 2 rogebroodjes met blauwe bessen jam
A: Bordje pasta salade met zelf gemaakt brood
T: stukjes taart (was feestje)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:37

oef jullie maken het wel moeilijk met aantal grammen vet/eiwit enzo :') .
Dat kun je dus op voedingscentrum checken.

Ik heb net salade gemaakt, ga straks iets eerder naar het werk zodat ik die daar rustig kan eten. Krijg er gewoon honger van bij het zien. Dus ga gauw iets doen hier :P
Fijne dag!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:24

Gelijk even gekeken naar mijn inname van eiwit en ik zit gemiddeld op 51 gr. Aan de lage kant dus (ik weeg rond de 75 kg, maar bezig met afvallen)

Anyway, (voorlopige) lijstje van vandaag! Mét tussendoortjes dit keer :)

O: Twee kleine meergranen broodjes uit de oven (geen beleg) en een kopje koffie
T: Appel met kaneel uit de magnetron
L: Havermoutkoekjes (banaan en 40 gr. havermout)
T: Een gekookt ei
A: Iets met feta en spinazie (nog over van gister)

B: 30 day shred

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:38

Met eiwit zit ik hoog, meestal 60-90 en met vet laag, meestal zo rond de 30.
Eerlijk gezegd hoe ik me daar ook niet mee bezig...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:40

30 is toch wel erg weinig hoor :) En dat is geen persoonlijke mening, dat heeft te maken met je hormoon huishouding.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:49

Ik ben even wat verder terug gaan kijken, maar er zijn ook dagen dat ik duidelijk hoger zit, het wisselt nogal. Ik zal er eens een paar dagen op letten. :)

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:15

Eiwitten zijn inderdaad een lastig verhaal, ik vul nooit de eetmeter in dus ik heb geen idee hoeveel gram ik binnenkrijg. Wel merk ik dat ik mijn lichaam (en vooral mijn stuiterende bloedsuikerspiegel) goed functioneert op een aardige hoeveelheid eiwitten. Daarom probeer ik in ieder geval in elke maaltijd een bron van eiwitten te hebben.

Destino, moet je kwark niet gewoon leren eten? Anders wat honing of agavesiroop oid erdoor? Of kaneel?

Mijn lijstje vandaag:
O: havermout met rijstmelk, appel, kaneel, gojibessen en lijnzaad
T: banaan, beschuit met muisjes
L: frittata van 2 eieren met spinazie, 1 tomaat en feta
T: snacktomaatjes en -paprika
A: 2 volkoren wraps met kidneybonen, mais, paprika, tomaat en wat crème fraiche
T: misschien wat volle yoghurt (150ml oid)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 14:14

Ik houd niet meer bij wat ik allemaal binnenkrijg op een dag, maar voel me minder moe en misselijk sinds ik wat meer koolhydraten eet. 's Middags een flinke schep couscous en ik voel me een hele namiddag beter. Van veeleiwitten en weinig koolhydraten ben ik altijd onpasselijk.

Ik heb een flinke lunch op, dus ik maak er maar een all you can eat dag van :)

O: 65 g haver, aangemaakt met 200 ml rijstmelk, glas sojamelk light
T: (na het examen, dus honger) croissant + chocoladekoek
L: portie speltpasta met een volledige courgette, lente ui, peterselie, knoflook, 1 el extra-lightroom, parmezaan (Nigellissima)
B: paarden verzorgen
T: abrikoosjes, nectarines
B: 1 x Cardio en 1 x workout van BR
A: ?
T: Magnum met nootjes, misschien wat verse popcorn

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 14:44

Je hebt wel een gezonde lunch op Bhriseis :)
ach, een all you can eat dag is ook weleens goed voor je lichaam, wordt het een beetje aan het werk gezet..

Dat van die vetten en je hormonen snap ik niet helemaal :+

Many net lijstje heb je! En kwark leren eten, misschien wel, maar ik lust wel magere yoghurt, dus dan eet ik dat liever dan dat ik iets tegen m'n zin in probeer weg te krijgen :)

Samiyah, is je lunch niet heel karig? Ik heb geen idee hoe vullend die koekjes zijn maar banaan met 40 gram havermout klinkt als weinig? :o

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 14:46

Je hebt vet nodig (zowel op je lichaam als in je voeding) voor veel verschillende hormonen, die kunnen anders niet werken. Dit geldt ook voor bepaalde vitamines.
Overigens heb je als vrouw meer vet nodig, weer zowel in voeding als op je lichaam, dan als man :)

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 15:08

O: 2 plakjes tarwebrood met kookworst er tussen. En 2 lichtgewicht crackers met komijnekaas.
B: 50 minuten fietsen
Tussen 0950 en 1300: 4 lichtgewicht crackers, 2 plakjes tarwebrood met kookworst er tussen en 1 fruittella snoepje.
B: 55 minuten fietsen.
T: 1 beschuitje met een beetje halvarine en een beetje hagelslag erop.
A: aardappels met kip en groente.
B:?

D: water en thee.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 15:17

O: havermout, frambozen, banaan, pompoenpitten, cacao, honing
T: banaan
B: Ripped in 30
L: 2 boterhammen, pindakaas, kaas, 2 kaas-uibollen
T: half blikje dolmade's, 1 banaan, 1 sinaasappel, halve walnoot, 5 bramen
B: 12km fietsen, 2 uur lesgeven
T: tig abrikoosjes, bak roeryoghurt, appel, 2 sinaasappels
B: 12km fietsen
A: pasta met rode vega-groentensaus, edelgist, half glas rode wijn
T: eventueel nog meer fruit, eventueel yoghurt

Ik ga vandaag veel eten, omdat ik weer van ongezond naar gezond wil gaan en daar hoort ontzettend veel honger bij, weet ik uit ervaring :+

Pompoenpitten door de havermout is trouwens erg lekker!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:02

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:15

Bhriseis, je lunch klinkt heerlijk! Mooi lijstje trouwens, maar dat is bij jou vanzelfsprekend :D

Destino, daar heb je gelijk in hoor. Je moet natuurlijk niks. Nog iets wat me te binnen schiet: misschien kun je kwark en yoghurt mengen? Maar als je die kwark lekker links laat liggen begrijp ik het ook :))

phormicola, ik zag je lijstje en dacht 'Hé, pompoenpitten, wat een goed idee!', dus drie keer raden wat er morgen door mijn havermout gaat, haha. Geeft wel een lekkere bite denk ik!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 17:00

Ik check vet en eiwit nooit, maar toch na alle berichtjes eens gedaan. Ik eet niet elke dag hetzelfde dus zal verschillen.
Weeg normaal 56 kg, vet is dan tussen 60-70gr en eiwit 45 gr toch?
Zal ik nu meer nodig hebben in de zwangerschap?

Vandaag is vet 65,5gr en eiwit 49,5gr.
Lijstje:
O: bb pindakaas
T: appel met schil
L: 2,5 boterham (vruchtenhagel en hagelslag) knäckebröd hagelslag
T: 2 lange vingers, schaaltje vla
D: aardappels, sperziebonen, speklap & jus

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 17:32

O: volkoren beschuit light jam, volkoren beschuit hummus
L: 4 volkorenboterhammen met hummus, komkommer en rucola
T: paar kersen
T: 3 sanfransisco koekjes
T: volkoren boterham rookvlees (en light margarine)
B: ga zo te fitnessen :)
A: ? (m'n moeder kookt vanavond, geen idee)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 17:32

Pompoenpitten zijn heerlijk! Ik eet nu pompoenpit crackers van de appie. Zit helemaal niks in behalve tarwemail en nog wat zaadjes. Terwijl in de vorige reguliere dingen zat ook suiker, zout en weet ik het.

O; Havermout mer water (BAH), honing, kaneel, rozijnen, nootjes, banaan en chiazaad
B; twee uur schoonmaakwerk
L; Bakje bewaarde quinoa (met feta, paprika, ui, tomaat) een pompoenpit cracker met kaas, tomaat en ei,
drie dadels en een kopje groene thee.
B; Nog twee uur schoonmaak werk en half uur fietsen
T; 3 volkorenbroodjes met kalkoenfilet, sandwichspread en hagelslag. En nog een rijstwafel hagelslag. (Wat moet ik in een leven zonder hagelslag)
T; eierkoek

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 17:50

O: -
T: -
L: 2 kleine afbakbroodjes met vruchtenhagel
Y: mc flurry twix, cracker met roomboter
A: koninginnesoep met stokbroodjes

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 18:02

Plien91 schreef:
Vandaag:
O: 3vk crackers, 2 roomboter/runderrookvlees, 1 roomboter/appelstroop, glas sinaasappelsap
T: Peer
L: Magere kwark met granola Bruine pistolet tonijnsalade, yoghurt-aardbei smoothie
T: Appel +banaan en 10 dadels
A: Zalm, krieltjes, broccoli
T: Vriendje geeft afstudeerfeestje. Ik denk dat ik water ga drinken en een beetje chips eet.
B: 40 min fietsen