Bij de Welkoop zeiden ze dat bonen nu wel konden, heb alleen gekocht wat ik nu al kon planten
moonsparkle
Geplaatst: 28-03-21 13:11
Sperziebonen zaai ik begin april, direct in de volle grond
Marcella
Geplaatst: 28-03-21 13:15
Bonen kunnen niet tegen nachtvorst dus als je ze buiten heb met koudere nachten onder een tunneltje houden. Zijn ook officieel ook groentes die je normaal na ijsheiligen pas buiten zaai.
Heb net nog van aardappels vorig jaar 5 potten patatjes geweckt. Nu nog wat kleinere potjes maken met schijfjes en blokjes en dan heb ik de ergste uitlopers verwerkt. Even kijken of mijn vroege aardappelen al token hebben, want dan kan ik die in de lage bak poten onder glas.
XxLiEsJuHhxX
Geplaatst: 28-03-21 14:47
Ik heb een vraagje. Ik heb uitjes gekocht in zo'n netje om te zaaien maar heb er te veel. Kan je deze nog bewaren of moet ik ze wel allemaal de grond in doen nu?
Ligt eraan wat voor bonen. Tuinbonen kunnen vanaf eind februari al in de volle grond.
Liex
Geplaatst: 28-03-21 14:58
Ik heb tuinbonen in de volle grond staan (binnen voorgezaaid) en doen het prima, hebben ook vorst al overleefd Doperwten inderdaad direct buiten gezaaid maar zijn volgens mij nog niet opgekomen.
Mijn broccoli heeft vale, verkleurde plekken in de bladeren, staan nog in de vensterbank. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Ik ben misschien ook wat vroeg met sommige dingen maar heb de verpakking van de zaadjes gelezen en daar stond op vanaf half maart onder glas en daar heb ik me braaf aan gehouden eigenlijk. Heb ook al wat kroten staan maar dat was niet handig las ik later maar ja zie wel wat er van komt
moonsparkle
Geplaatst: 28-03-21 15:52
Bieten zaai ik altijd half maart, de eerste komen nu met boven de grond
moonsparkle
Geplaatst: 30-03-21 13:13
Hoe gaat het daar met het heerlijke weer? Ik ben aan het genieten
De peulen zijn goed aan het groeien en de sugar snaps komen er ook aan
Anoniem
Geplaatst: 30-03-21 13:27
Hier komt ook alles goed op. En m'n bijenboom stekje leeft ook nog
Kat dacht.. 30 graden, ik ga hier slapen. Heb de deur helemaal open gezet nu. Dit weekend weer 2 trays inzaaien. Hiervan kan dan een deel al de tuin in.
Ik heb verschillende zaadjes (tomaten, kruiden, zonnebloem) waarvan verloop datum op de zakjes 10 jaar geleden was, en die kwamen allemaal nog goed op, het kan natuurlijk per plant soort verschillen maar ik denk dat zaadjes best lang mee gaan als ze goed genoeg bewaard zijn gebleven. Denk dat als je de zaadjes altijd binnen heb gehad dat ze dan niet te koud zijn geworden, maar durf er allemaal niet om te wedden
moonsparkle
Geplaatst: 30-03-21 15:24
Soms kun je ze op een nat keuken papier leggen om te kijken of de zaadjes nog ontkiemen als je twijfelt of het zaad nog goed is.
Wanneer heb je ze gezaaid? Ik zaai sperziebonen pas half april binnen of gelijk in de grond buiten begin mei
Marisje76
Geplaatst: 30-03-21 17:56
Ik heb nog bijna niks buiten maar binnen voorgezaaid. Prei en sla komt niet op vorig jaar wel,puntpaprika nog niks. Zaadjes hebben buiten gelegen onder overkapping was ze vergeten binnen te leggen
Vast een domme vraag, maar is paardenmest van 2 jaar oud compost?
ikkeniet
Geplaatst: 30-03-21 21:23
Bij de moestuin van mijn ouders moest ik altijd in het najaar de mest met het vlas over de grond heen uitstrooien, In het voorjaar werd deze dan met de kleigrond gefreesd. Was na een paar jaar ideale morstuingrond geworden.