Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 09:17

Wat gek chantal, aan je lijstje zou het op het eerste gezicht niet kunnen liggen. Het enige wat ik kan bedenken is dat je voor je fietstocht misschien een te lange pauze tussen het fietsen en het eten had?

Bwuhh ik ben sinds gister al niet helemaal lekker -O- had trek bij het avondeten, dus wat extra groente e.d. genomen en nog een beetje pasta bijgeschept. Maar het viel niet helemaal lekker geloof ik. Zit nu aan mn havermout en zit het met tegenzin op te eten :\ Ben echt een beetje misselijk. Maar moet zo werken dus ga het wel opeten want anders sta ik daar straks te zwaaien op mn benen. Hoop maar niet dat ik ziek word, maar als ik zelfs mn havermout laat staan.. := -O-

Planning vandaag die ik gister al gemaakt had. Ik zie wel hoe ver ik kom:

O: havermout met mango, lijnzaad, chia zaad, zemelen
T: 1 speltboterham met appelstroop
L: 150 gr gekookte pasta + 300 gr saus van groente en vega gehakt + 80 gr speltbrood met een half plakje 30+ kaas
T: 1 speltboterham met appelstroop + 1 appel
A: halve pizza + groene salade
T: weet ik nog niet

D: water en thee
B: 7 uur in de bakkerij/winkel werken

Bhriseis

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 09:57

Mooi lijstje Mandy :)

Goed zo Venthe!

Oei, hopelijk is het snel weer over... Sterkte Eline :(:)

Gisteren heb ik mijn laatste tussendoortje geskipt; ik had echt geen trek meer.

O: 100 g havervlokken, 300 ml bio sojamelk, 2 el zadenmix, gojibessen, water; glas bio sojamelk
B: 20 min. wandelen
T: Latte
B: 20 min. wandelen
L: 120 g meergranenbroodje met geitenkaas, pesto, tomaat, komkommer, tuinkers, kruiden
B: Paarden verzorgen
T: 1 bakkerskoek met rozijnen (Suisse)
B: 1 uur ballet
A: Portie Slim Pasta met saus van bloemkool, knoflook, witte wijn, gorgonzola, room (gewone + light); parmezaan
T: 125 g ananas, 1 sinaasappel, 150 g kwark, 50 g cottage cheese
D: Misschien een cola light in de bios

2200 kcal tegenover 2250 te verbranden kcal.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 10:01

Pfff, ik heb gister nog BonBonBloc met manlief gedeeld, gelukkig at hij het meeste :+

Hoe gaat het inmiddels Bhris? Als alles het weer doet, kun je rustig aan met 200kcal per dag zakken, als je wil :)

Mijn planning voor vandaag en maar hopen dat het zo blijft :Y)

O: 3/4 cup havermout&haverzemelen, 1 banaan, whey, cacao, scheutje halfvolle melk
T: 1 beschuit met 48+ kaas
L: 70gr penne, el pesto, 1 tartaartje, rucola, uitje en veel tomaat
T: 1 appel
B: 20min lopen, 3u lesgeven
T: 2 vb, abdijham, brie, 20+ smeerkaas, 1 sinaasappel
B: 12km fietsen
A: ?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 10:08

Sterkte met het aanhouden van je planning Phor :))

Ik ben nu ongesteld, dus vind het veel eten echt redelijk geweldig. Ik denk dat ik me volgende week eens weeg en dan rustig ga beginnen zakken. Voor ik het echt helemaal gewoon ben en niet meer wil ophouden :P

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 10:14

Er is niets mis met op onderhoud eten, op een gegeven moment moet je dat doen en niet meer los laten. Je kan maar zo dun/droog worden ;)

Ongesteldheid is iets wat ik totaal niet mis _O-

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 10:26

Hm bonbonbloc, dát is lang geleden. Die is ook wel heel erg lekker :) !

O: 45 gr havermout, klein appeltje, 20 gr. rozijntjes, melk en kaneel
L: Roerei met wat prei, ui en los wat tomaat/komkommer en twee bruine afbakbroodjes.
T: Peer
A: Bij moeders, afwachten dus
T: Evt. nog iets na het sporten
B: 2 x 50 minuten fietsen en misschien uurtje BBB

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 11:05

Ooh bonbonbloc houd op, ik heb de hele week al onwijs veel zin in chocolade :9

O: pannekoek(1 banaan, 2 eieren, el bak&braad), el ongezoete aardbeienjam
T: 2 mandarijnen
L: 2 vb met beleg
T: 200 ml halfvolle vanille yoghurt
D: gestoomde worteltjes, geroosterde aardappeltjes met rozemarijn&zeezout uit de oven
T: ?

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 11:14

Hmmm bonbonbloc! Altijd als ik dat soort dingen lees krijg ik drang om dat ook te kopen en naar binnen te werken.. :+

Vandaag:
O: 150 ml magere yoghurt, 60 gram appel zonder schil, 10 gram cacao nibs en 3 eetlepels havermout
T: 1 mini eierkoek en 2 spelspeculaasjes zonder suiker (22 gram)
L: 3 dubbeldonker volkoren boterhammen met kipfilet (zonder boter)
T: 3 Rijstwafels met philadelphia light
A: 1 Gepaneerde schnitzel, 60 gram rode kool met appel en 100 gram sperziebonen.

Ik heb de kcal ingevoerd op valtaf en ik kom maar op 1180.54! Misschien dat ik bij het avondeten nog krieltjes doe. Als ik daar 200 gram van eet (dat is dus ongeveer een halve zak!), komt er nog maar 160 kcal bij. Snap er niks van..Dan zit ik dus nog maar op 1340.54. Ik drink alleen maar thee. Ik was wel eens benieuwd hoeveel ik binnen krijg op een dag. Ik heb ook de olijfolie erbij gerekend (5 koffielepels). Aardappeltjes bakken wij altijd maar in 1 lepeltje en de schnitzel heft er wel 4 nodig. Dan moet ik wel zeggen dat er dus veel olie in de pan achterblijft als ik de schnitzels er uit haal.

Ik moet wel zeggen dat ik nu dus vrijwel niet beweeg, dus ik ook niet veel kcal nodig heb. Maar zoveel eet ik ongeveer ook als ik 2 paarden per dag rij.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 11:17

Maar 60gr rode kool? Is dat niet erg weinig? Ik zou minstens 300gr groente eten bij het avondeten.
1300kcal is te weinig, voor zo'n beetje elke vrouw :) Goed dat je er op gaat letten!

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 12:28

O: 60 g havermout, 1 banaan, 250 ml sojamelk, handje rozijnen, kaneel en stukje extra pure chocolade
T: - ( laat ontbijt )
L: 2 x volkoren knackebrood met kaas, komkommer en tomaat en beetje zout
T: 2 stuks kiwi
A: Italiaanse salade van de appie + gekookte aardappels

B: 40 minuten cardio en 20 minuten kracht

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 12:58

De laatste keer dat ik in de spiegel keek zag ik er toch meer flubberig uit dan deze zomer Phor -O- Maar na ongesteldheid zie ik er weer strakker uit, dus misschien zit het tussen mijn oren en ben ik gewoon wél tevreden. In elk geval wil ik op onderhoud gaan eten van zodra ik voor mezelf 'droog genoeg' ben - en wie weet is dat gewoon volgende week al het geval. Ik ben door die laatste misrekening van mezelf het lijnen echt gewoon beu. Ik hoef nu ook geen enkele moeite te doen om alle voedingswaarden netjes in het groen te krijgen, en dat vind ik ook heel belangrijk.

In elk geval ben ik niet meer van plan om nog vaak onder de 2000 kcal te zitten; ik voel me ook gewoon beter bij dit eetpatroon.

@Espoir: Ik schrik er toch aardig van wat ik elke dag verbrandt met alleen al huishouden doen, boodschappen doen en de paarden verzorgen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:12

Ik vind het wel een erg summier lijstje hoor Espoir.

Vandaag:
O: Havermoutpannenkoek: 40g havermout, ei, banaan, sojamelk
T: Kiwi + appel
L: Kom wortel-linzensoep van gisteren, 2vk crackers met avocado
T: Magere kwark met lijnzaad en gedroogde pruimen+abrikozen
A: Stoofpotje: bio rundergehakt, kikkererwten, linzen, tomaat en kruiden
T: Plak cake op vergadering, gok ik
B: 5km hardlopen, 30min fietsen, boodschappen sjouwen :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:13

Dan laat je het lekker zo Bhris :) Ik heb zelf supermooie resultaten behaald op onderhoud, ik was echt pas de laatste paar maanden zachtjes aan het zakken in kcal en dat werkte wel erg goed. Zolang je het op onderhoud prima doet is zakken absoluut niet nodig en misschien ben je wel gewoon goed zoals je nu bent :)

Ik heb net m'n lijstje eens ingevuld op de Eetmeter en verder aangevuld en ik ben echt trots op mezelf! M'n lijstje was echt precies goed kwa kcal en het meeste staat in het groen. Het is de eerste keer dat zo'n intuitieve planning exact goed is. Misschien is er nog hoop voor me *\o/*
En ik eet lang niet zoveel als dat ik dacht, dat is ook leuk om te weten :)

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:21

Wat zou jij dan toevoegen Plien? Ik eet 's morgens een hele bak yoghurt en 's middags 3 boterhammen, terwijl ik veel mensen er maar 2 zie eten.. Daarnaast eet ik bij het avondeten een grote schnitzel, eet ik twee verschillende groenten (ik zal nog meer proberen op te scheppen, maar als ik 300 gram sperziebonen eet zit ik nog maar op 44 kcal meer) en eet ik ook flink krieltjes.

Ik zou echt serieus niet weten waar ik nog meer zou moeten toevoegen. Ik zal dan vanavond na het eten nog een tussendoortje er bij voegen. Maar dan zit je toch ook nooit op meer dan 200 kcal. Schrik er wel een beetje van hoeveel ik moet eten om zo rond de 1700-1800 kcal te komen. Ik had juist altijd het idee dat ik veel tussendoor snoep aangezien ik makkelijk een aantal koekjes pak en die op eet als we die hebben liggen..

Vind het wel interessant eigenlijk..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:24

Groenten zouden de basis moeten vormen, niet voor de energie, maar voor de vitamientjes. Verder zou je je ontbijt kunnen vergroten (langzaam, als je een moeizame ontbijter bent) en een extra tussendoortje toevoegen. Noten tikken lekker aan, zijn voedzaam en gezond en je raakt er niet propvol van :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:27

Hm misschien eet ik dan gewoon nog verder op onderhoud, dat is wel een heel aanlokkelijke optie :) En dan het sporten wat opdrijven.

Super dat je lijstje zo goed gaat! Zie je wel dat je het kan :) En een keer een uitschieter is heel normaal, soms heb je ook gewoon wat meer nodig. Mag jij nu meer kcal eten omdat je zwanger bent, want dan lijkt zo logisch?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:33

Nee, in het eerste trimester nog niet :) In het tweede en derde mag je 300kcal meer eten, wat neerkomt op een extra boterham met pindakaas _O- Ik dacht dat je veel meer moest eten, maar het schijnt allemaal erg mee te vallen.
M'n verloskundige zei gisteren dat veel fitte vrouwen enorme honger hebben tijdens het eerste trimester. Het is waarschijnlijk een poging van het lichaam om het vet% te verhogen naar een normaal niveau, maar ze wist het niet zeker. Het viel haar gewoon erg op :)
Ik ben wel aangekomen, maar kwa vet sta ik nog vrijwel gelijk trouwens. Geen idee waar het extra gewicht dan zit :+ Zal wel m'n voorgevel zijn :=

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 15:00

Eliine, hopelijk word je niet ziek :(:)

Phor, wat goed dat je op gevoel zo'n mooi lijstje hebt gemaakt. Mag je echt maar zo weinig extra eten tijdens je zwangerschap? Ik dacht ook dat het meer was. Jammer, ging je excuus om lekker veel te eten :))

Nog van gister:
Many schreef:
O: havermout met rijstmelk, cacao, hennepzaad en honing; appel; gekookt ei
T: 2 mandarijnen
L: puy-linzen (50gr. ongekookt) met een halve broccoli, 1 winterwortel, wat cashewnoten en sesamolie/sojasaus
T: grote banaan
A: (waarschijnlijk) volkoren penne met witlof, tomaat en kaas 3 stronkjes witlof met kaas uit de oven, vegaballetjes en gebakken aardappelen
T: stukje Tony Chocolonely puur (70% cacao)

B: 12 km fietsen, 3 kwartier paardrijden

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 15:36

Bedankt Venthe en Bhriseis :)
Hopelijk word je niet ziek Eliine :(:)
Mm je lunch klinkt goed Bhriseis :9
Fijn dat het inschatten helemaal goed ging Phormicola! Mmm bonbonbloc <3
Espoir, hou je van noten of gedroogd fruit? Dat is een fijne aanvulling om aan kcal te komen :)

Opgestaan met trek, en zat na lunch ook niet vol dus T erachteraan gegeten. Hopelijk kan ik het nu bij alleen me avondeten houden :=

O: magere yoghurt, sinaasappel, 4 el muesli (incl noten/rozijnen ect)
B: 9 km fietsen
T: appel
B: 9 km fietsen
L: 2 kapjes polderlanderdubbeldonker brood appelstroop/smeerkaas. 2 waldcornbeschuiten met pindakaas
T: sinaasappel, peer

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 15:45

Mandy, als je echt trek hebt, zou ik gewoon nog iets extra's eten. Dan heb je het blijkbaar nodig :) Mooie lijstjes heb je steeds trouwens!

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 15:49

Dankjewel :D
Ja misschien komt het ook wel doordat ik best actief ben geweest de afgelopen dagen en meer krachttraining dan normaal. Als ik nog erge trek heb neem ik er nog maar wat bij inderdaad!

Edit: hoor net dat ik vanavond naar de sportschool kan dus wat meer eten is niet erg :)

Heeft iemand een inschatting hoeveel je verbrand met kt?

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 16:14

Ik lust geen gedroogd fruit. Noten wel, op walnoten na. Ik ben net naar de supermarkt geweest en heb ongezouten cashewnoten gekocht en chocoladerozijnen. Nu 2 handjes chocorozijnen op en 20 gram cashewnoten. Ik ben echt erg, want liep in de winkel en dacht; oh ik heb nog genoeg kcal over. Ik zag die rozijnen en kon ze niet laten staan. Er zitten nu 350 kcal bij :P. Dus dan komt mijn lijstje in ieder geval al op de 1400 kcal.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 16:21

O: havermout met magere yoghurt, lijnzaad, kaneel en banaan.
L: Kom zelfgemaakte prei soep. 2vk crackers met kaas en veel komkommer
T: 2 peren, 2 mandarijnen
A: Gratin van aardappel en courgette, met gedroogde tomaatjes en geraspte kaas.

B: 45 min fietsen, zo even door de stad struinen.

Lekker veel fruit vandaag.
Ben erg blij met mijn lijstje tot nu toe. :)

Comments zijn welkom!

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 16:37

Na lange tijd wil ik ook weer lijstjes gaan plaatsen. Mezelf weer even bewust maken van wat ik eet :) En hopelijk zo een gezondere eetstijl aan gaan nemen.

Oh en phormicola, ik zag het ergens voorbij komen; nog gefeliciteerd met je zwangerschap :)

O: ongeveer 30 gr chocopops van Kellogs met melk
T: 3 vb met kipfilet en klein beetje boter
L: banaan ei pannenkoekjes met een beetje kaneel
A: verse spaghetti met saus van cherrytomaatjes en courget en 2 reuze champignons uit de oven met geitenkaas
T: wat worteltjes

B: 20 minuten gefietst, paardrijden/verzorgen en level 1 6w6pack

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:05

Dat klinkt inderdaad wel logisch Phor, dat je lichaam meer vet probeert aan te maken. Maar extra voorgevel zou hier wel welkom zijn hoor :))

Ziet er goed uit Birgit :)

Mandy: Vul het gewoon even in op vb. valtaf.nl; het hangt namelijk ook nog eens af van je gewicht en lengte. Maar het zal wel flink aantikken; door een uur balletles verbrand ik al gauw +300 kcal.