Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:39

NeverGiveUp schreef:
O; Havermout met honing, kaneel, rozijnen, gemengde noten, banaan en blauwe bessen.
T; Grote mandarijn en twee biscuitjes met chocolaagje
L; Volkoren broodjes met schouderham en restje quinoa (met paprika, tomaat, feta) van gisteren
T; Pompoenpit crackers met kaas en hagelslag
B; Uur paardrijden, 20 minuten fietsen en daarna drie kwartier sporten bij Basic Fit (XCO)
A; Salade romana sla met ei en wat dressing, olijfjes, zilverui en tomaat. En gekookte pasta met ui en courgette
+ smoothie citroen, gember, banaan, appel en sinaasappel.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:41

Anoniem schreef:
dressagelady schreef:
Hoeveel dadels is eigenlijk de max per dag? :+
Ik ga hier maar geen antwoord op geven ;)

:D
Dadelmonster.... :))

Volgens Raponsje mag je onbeperkt fruit, maar dadels en ook vijgen hebben best veel kcal...
Maar zolang je niet elke dag en bak vol wegwerkt...
Als ik een dag veel (echt veel :D ) vijgen naar binnen werk dan merk ik daar niks van... ). :9

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:50

Trouwens mijn sportinstructrice zei juist dat onbeperkt fruit helemaal niet goed is en dat dat toch minder onschuldig is, ze adviseerde me netjes aan de 2 stuks te blijven. onbeperkt groente kan over het algemeen daarentegen weer wel. Hoe kan het dat iedereen hier anders over denkt?

NeverGiveUp

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:55

Ik eet er echt veel meer dan twee...

Hoop niet dat ze dat zei voor de 'suikers' dat vind ik altijd zo irritant :=

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:58

Thanks voor de antwoorden haha! :P Ik eet ook veel meer dan 2x fruit per dag, wat ik wel zeker weet is dat je tanden daar niet heel gelukkig van worden, maar daar hebben we dan weer speciale tandpasta voor. Vind het veel te lekker namelijk :')

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 23:01

Sinds ik alle andere tussendoortjes vervangen heb door fruit en rauwkost ben ik veel afgevallen.
Fruit is altijd beter dan welke bewerkte fabrieksrotzooi dan ook.
Ik eet liever iets wat ik rechtstreeks en onbewerkt uit de natuur haal dan een bewerkte koek, mueslireep of wat dan ook. Dus ja, ik eet onbeperkt van fruit en rauwkost.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 23:12

Ze heeft me voornamelijk de voedingslijst laten zien en aantal calorieën enzo. Dus denk dat ze daar meer op doelt. Ik zal t s vragen als ik haar tegen kom

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 23:17

Een kcal is niet altijd een kcal... Soms is het appels met peren vergelijken.
Noten zijn bijv best calorierijk, maar (met mate!) wel gezond.
Ik haal dus liever 150 kcal uit ongebrande en ongezouten noten dan minder kcal uit een mueslireep die uit een fabriek komt waar allerlei oliebol in zit...

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 23:54

Ik sluit me helemaal aan bij wat Karin zegt, sinds ik alle koekjes, snoepjes en chips-troep vervangen heb door fruit ben ik net wat afgevallen, en ik eet veel meer op een dag :)

MarJon: Maakt niet uit, das een keertje goed voor je metabolisme ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 00:42

Anoniem schreef:
O: grapefruit, havermout met rijst/amandelmelk
T: 3 vk crackers en 2 bb met biopindakaas
L: 3 rauwe wortels, appel, banaan
T: 2 gekookte eieren
A: bb met pindakaas; grote salade (ijsbergsla, tomaat, komkommer, tauge, paksoi, champignons, pijnboompitten) met 2 bb

B: 75min gefietst, 5x op en neer met paarden naar weiland

Comments zijn welkom!

+ klein schaaltje havermout met spel/amandelmelk (midnightsnack)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 01:21

Enorme faal hier, ik kreeg een migraine aanval door dit stomme weer :(

phormicola schreef:
Planning:

B: 10 minuten fietsen
O: havermout, bramen, banaan, pompoenpitjes, honing, pindakaas
B: 12km fietsen, 3,5u lesgeven
T: abrikoos
L: Alpro yoghurt Bosbes
B: 12km fietsen
T: Smoothie van Turkse yoghurt, pompoenpitten, banaan, appel, sinaasappel 2 boterhammen, kaas, pindakaas
B: Ripped in 30, Level 2 op bed gelegen ivm enorme misselijkheid en duizeligheid, daarna megahonger
T: 3 Turkse koekjes
A: cordon bleu, aardappel, simpele ijsbergsla met tomaat en balsamico, meergranen pistoletje, aioli

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 07:24

Het blijft een gezond lijstje :(:)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 09:11

Over dat fruit eten en dat daar veel kcal in zitten ga ik wel mee met de rest hier.
Ik eet ook meer fruit dan 2 stuks en blijf daar wel goed mee op gewicht. Het is inderdaad ongetwijfeld beter dan een sultanakoek/ontbijtkoek etc.

Phormicola wat balen zeg, maar ik vind je lijstje ook alsnog netjes.

Ik werd gisteren helemaal trillerig/zwabberbenen aan het eind van het hardlopen. Heel gek, hield het qua conditie wel vol, maar m'n spieren werkten niet mee.. Denk misschien toch te weinig binnen gekregen qua eten met m'n lijstje van gisteren..

Plannetje vandaag:
O: 1 VB roomboter en muisjes
T: 2 nectarines
T: Handje druiven
L: 3 VB pepersalami, stuk komkommer
T: Banaan
T: Kiwi
D: Pasta met mager rundergehakt, paprika, champignons, courgette en een saus van gezeefde tomaten.
T: ?

B: 45 minuten wandelen op hoog tempo, 40 x opdrukken, verder een work-out voor benen en billen via een app op m'n telefoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 09:13

phormicola schreef:
Enorme faal hier, ik kreeg een migraine aanval door dit stomme weer :(

phormicola schreef:
Planning:

B: 10 minuten fietsen
O: havermout, bramen, banaan, pompoenpitjes, honing, pindakaas
B: 12km fietsen, 3,5u lesgeven
T: abrikoos
L: Alpro yoghurt Bosbes
B: 12km fietsen
T: Smoothie van Turkse yoghurt, pompoenpitten, banaan, appel, sinaasappel 2 boterhammen, kaas, pindakaas
B: Ripped in 30, Level 2 op bed gelegen ivm enorme misselijkheid en duizeligheid, daarna megahonger
T: 3 Turkse koekjes
A: cordon bleu, aardappel, simpele ijsbergsla met tomaat en balsamico, meergranen pistoletje, aioli

Geen enorme faal toch? Maar wel heel vervelend, die migraine :(:)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 09:14

Ik heb tijden gehad dat ik door het vele fruit eten dik over de 3000kcal kwam, en ik kwam daar echt niet van aan hoor :n

Thanks dames, jullie zijn lief :* Vandaag maar weer een poging :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 09:25

Haha oke, ik merk ook dat ik afval nu ik alle exrta's laat staan en meer fruit eet. En als ik tussendoor ff wat extra fruit moet om mijn honger gevoel te onderdrukken omdat ik later eet, is dat sowieso veel beter eten dan inderdaad hartige tussendoortjes. Maar als daarin bv groente 'beter' zou zijn en het dan makkelijker gaat om op gewicht te blijven/af te vallen zou het een kleine moeite zijn om het te vervangen :) .

O: (9.15 pas ontbijt) 50 gr. havermout met melk
T: Necterine/Perzik
L: 2 BB met kipfilet + schaaltje sla/tomaat/komkommer
T: Peer
T: Misschien nog een appeltje, eet pas rond 8/half9 .
A: Noodles, kipfilet, paprika, champignons, uitje met woksausje
T: Evt. Magere yogurt, alcoholische drankjes
B: 1,5 uur fietsen, 1,5 uur spinningles, dansen in de kroeg :)

Vanavond op stap, weekend verder niet, dus probeer het weekend verder netjes aan te doen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 09:28

Alsnog een heel net lijstje hoor Phor +:)+.
Destino / Chantal, net lijstje. Misschien als avondtussendoortje kwark oid? Ik vind je lijstje in verhouding weinig eiwit bevatten. Ik weet van mezelf dat als ik meer sport (wat ik nu absoluut niet doe, oeps :o) ik het beter en langer volhoud op een bakje kwark of schaaltje yoghurt.
Gast7391 ook jouw liijstje is wederom keurig! Vraag: hoe kan je grapefruits lekker vinden? Ik heb laatst ééntje geprobeerd, zat in m'n biogroentefruittas maar vond het echt heel vies.

Vandaag:
O: 3vk crackers, 2 roomboter/runderrookvlees, 1 roomboter/appelstroop, glas sinaasappelsap
T: Peer
L: Magere kwark met granola
T: Appel + banaan
A: Zalm, krieltjes, broccoli
T: Vriendje geeft afstudeerfeestje. Ik denk dat ik water ga drinken en een beetje chips eet.
B: 40 min fietsen

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 09:31

In de westerse wereld krijgen we sowieso teveel eiwit binnen. Na wat experimentjes voor mij persoonlijk ben ik tot de conclusie gekomen dat wat proteine betreft de vlieger 'meer is beter' absoluut niet op gaat. Dit zal zoals altijd wel verschillen van persoon tot persoon, maar ik zal nooit meer de enorme hoeveelheden nuttigen die momenteel nogal 'in' zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 09:32

Plien91 schreef:
Gast7391 ook jouw liijstje is wederom keurig! Vraag: hoe kan je grapefruits lekker vinden? Ik heb laatst ééntje geprobeerd, zat in m'n biogroentefruittas maar vond het echt heel vies.

Ik vind alles wat zuur is heerlijk. Doe ook altijd belachelijk veel azijn over mijn sla :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 09:34

Ik vind grapefruits ook niet lekker. Zou dat echt niet lekker vinden als tussendoortje :P Zou er dan juist iets anders achteraan eten voor de vieze smaak :P .
Plien 91, jou lijstje ziet er verder ook netjes uit :j . Drink je bewust geen alcohol als je een feestje hebt of ben je sowieso geen alcohol drinker? Vind het knap als je dat kan. Zulke dingen kan en wil ik eigenlijk niet laten staan omdat ik wel wil dat het leuk blijft. Wel met mate, probeer max eens in de week en dan de rest van de week gewoon netjes.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 09:43

Paulien, bedankt voor de tip dat is wel een goede! Ik lust alleen geen kwark zonder smaakje, zou vruchtenkwark van bijvoorbeeld optimel ook goed zijn? Of is dat te veel bewerkt? Magere yoghurt lust ik wel.
Misschien wel een idee om weer te gaan ontbijten met yoghurt en lijnzaad in plaats van een boterham :j
Jouw lijstje ziet er ook netjes uit :j Vind het trouwens ook knap als je op het feestje van je vriend alcohol kunt laten staan :)

ChantalSmook, vind je lijstje ook netjes :j Je krijgt ook veel beweging zeg! :) Jij sport denk voor je eet of niet? Heb je dan wel genoeg 'voedingsstoffen' om geen sterretjes te zien? :o

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 09:48

phormicola schreef:
In de westerse wereld krijgen we sowieso teveel eiwit binnen. Na wat experimentjes voor mij persoonlijk ben ik tot de conclusie gekomen dat wat proteine betreft de vlieger 'meer is beter' absoluut niet op gaat. Dit zal zoals altijd wel verschillen van persoon tot persoon, maar ik zal nooit meer de enorme hoeveelheden nuttigen die momenteel nogal 'in' zijn :)

Ik vind het ook lastig want je hoort zoveel wisselende dingen en ik vind het moeilijk inschatten wat genoeg is en wat teveel. Wat vind jij te veel / een enorme hoeveelheid?

Chantal, ik voeg zelf lekkere dingen toe aan kwark! Bijv. een dessertlepel ekojam (is meer vruchtenpuree) of een beetje agavesiroop.

Wat betreft feestje & alcohol: ik moet de komende 16 weken 32 keer naar het ziekenhuis voor lichttherapie ivm eczeem. Alcohol verergert bij mij eczeem (de dag na een feestje heb ik 'ineens' tig keer meer jeuk en ontstoken plekken) en ik zou het erg dom van mezelf vinden als ik er niet alles aan doe om de lichttherapie zoveel mogelijk kans van slagen te geven. Dus vandaar dat ik het de komende tijd maar laat staan :).

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 09:52

Wat als je zelf vers fruit in de kwark doet, Destino? :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 09:58

Heb ik al geprobeerd (met aardbeien en een keer met druiven en kiwi), maar ik lust de smaak van de kwark zelf dan gewoon niet, ging echt bijna over m'n nek van de smaak :=
Dan is yoghurt een betere oplossing :+

Oh vandaar! Je moet wel vaak naar het zkh zeg, hopelijk vermindert de lichttherapie je eczeem!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:00

Plien91: ik vind het zelf makkelijk om m'n lichaamsgewicht te gebruiken. Ik weeg rond de 71kg, dus ik zorg dat ik rond de 70gr eiwit per dag binnen krijg. Tussen de 50-70 vind ik voor mijzelf compleet acceptabel, daarboven begin ik moe te worden (kan dan niet lekker sporten) en voelt m'n maag te zwaar.
50-70 gr eiwit is zelfs op een veganistische eetwijze met gemak te behalen, mits je gevarieerd eet :)