Ze waren heerlijk en wat betreft de visitekaartjes: daar heb ik mijn overheerlijke aardbeien vandaan.
nientje78
Geplaatst: 27-05-15 10:08
Zien er heerlijk uit zeg!
Heb je het recept van die onderste? Mijn man heeft deze week weer aardbeien in zijn groentepakket zitten. En aangezien we zondag visite krijgen
Imker
Geplaatst: 27-05-15 10:16
Aardbeien Monchoutaart
Voor de bodem: 160 gram margarine (geen vloeibare) 225 gram mariakoekjes
Koekjes verpulveren, boter laten smelten (niet borrelen). kruimels en boter bijeen mengen en in een springvorm doen. Goed aandrukken en laten afkoelen in de koelkast.
Voor de monchouvulling: 2,5 dl. slagroom met 2 theelepeltjes suiker (stijf kloppen in litermaat) 2 zakjes klopklop (bereiden volgens aanwijzingen op de verpakking) 400 gram monchou
Slagroom kloppen in litermaat. Klopklop in grote kom kloppen op hoogste stand tot hij super stijf is. Dan monchou bij de klopklop doen en 15 tellen op de zachtste stand mengen, tot de brokjes mooi van formaat zijn. Slagroom door het mengsel vouwen en op de bodem verdelen. In koelkast laten opstijven terwijl je de topping maakt.
Topping: 500 gram Lambada aardbeien 100 ml. aardbeienjam of saus
Aardbeien schoonmaken en in parten snijden, jam vloeibaar roeren. Bijeenvoegen (zachtjes en voorzichtig). Op de vulling draperen.
Het geheel nog even een paar uur GOED laten opstijven in de koelkast en smullen maar.
hoi! Mag ik hier een vraag stellen? Mijn mama is vandaag jarig en er komt bezoek deze avond. Ik heb nog 20 gram gist die ik zo snel mogelijk moet gebruiken. Nu zocht ik een recept voor koekjes of een taart ofzo om aan de mensen te serveren met die gist. Het is verse gist Heeft er iemand een lekker receptje?
Mijn vriend is gister geopereerd al zijn tanden en kiezen eruit laten halen en heeft nu een kunstgebit. Ik wil hem iets bakken maar het mag niet plakken en hij kan niet kauwen.
Dus ik moet heel erg opletten met wat ik moet maken maar ik heb geen idee
ben bang dat cake ook nog niet gaat lukken, hij eet op moment alleen nog vla en yoghurt dus zal binnenkort maar weer eens wat gaan bakken als hij weer wat beter kan eten
nientje78
Geplaatst: 30-05-15 10:42
Ik slaap denk ik nog......eerste fout bij de taart is een feit Ik zou alles halveren qua ingredienten...... alles klaargemaakt en ook de slagroom...daar had ik het hele pakje klaargemaakt met het idee om de overgebleven slagroom voor de koffie en warme chocomel te bewaren. Heb dus per ongeluk alle slagroom in de vulling van monchou en klopklop gedaan.... ach.....vulling smaakt er niet minder om is gebleken bij het uitlikken van de kom
Fugelici ik gebruik altijd veel koekjes, als er in een recept staat dat je één rol oreo koekjes moet gebruiken, gebruik ik altijd twee rollen -vind een dikke koekjes bodem altijd lekker. En niet te veel boter, beetje op gevoel, het plakt meestal toch wel en vind te veel boter heel vies..
Ik ga vandaag havermoutmuffins met blauwe bessen maken! Ik ben benieuwd hoe het wordt.
nientje78
Geplaatst: 31-05-15 14:34
Taart....naja....voor zover je het een taart kan noemen ......smaakte verder goed. Wilde de springvorm eraf halen en toen kwam het er al onderuit....heb die dus maar weer snel teruggezet Wilde nog een foto maken....maar laat ik me dat zelf maar niet aandoen ..het was te erg
Ik heb vandaag havermoutmuffins met blauwe bessen gebakken. Alleen ze bleven ontzettend plakken aan het papiertje, hoe kan ik dat de volgende keer veranderen?