Mrijn schreef:Sam, dat Atkins revolutiebrood is toch op basis van vlees? Ik heb daar vol verwondering een draadje over gelezen op een Atkinsforum. Kan me er maar wening bij voorstellen...
Nee zit geen vlees in, wel huttenkase.
Sam, maak jij het ook met 18 eieren of een kleinere portie?
Spannend straks huis bezichtigen, succes! Waar staat het?
Sorry voor mijn beroerde typen eerder, mijn telefoon heeft een hardnekkige engelstalige spellingscontrole opgedaan die ik er niet af krijg. Heb de cheesecake al geproefd (restje vulling in een bakje laten opstijven) en het was lekker.
Mijn dag:
O: cheesecake vulling en 200gr kwark met lepeltje jam (moet door vakantie opnieuw leren kwark te waarderen zonder toevoegingen).
T: komkommer met basilicum, klein stukje MIM met bruscetta kruiden (per ongeluk vergeten bakpoeder toe te voegen dus het is een raar bakseltje geworden. Het ruikt wel lekker)
L: salade van sla, gegrillde paprika, zongedr tomaat, tomaat, rode ui, feta, basilicum, beetje citroensap en olijfolie.
Restje MIM.
T: tomaat met basilicum
D: tilapia met salie en citroensap in gerookte ham in een wittewijn/botersaus (alcohol verdampt in de oven)
met broccoli en misschien voor vriendlief aardappeltjes.
T: khd arme cheesecake
Hoelang gaan jullie in kharm/inductie fase voor je weer gaat uitbouwen? Ik vind mijn pastagerechten waar ik pasta vervang met courgette eigenlijk wel prima, mis het nog helemaal niet, waarom zou ik het dan weer invoeren? Rijst mis ik wel, want mijn rijstgerechten zonder rijst zijn niet zo'n succes denk ik. Ga morgen proberen neprijst te maken van bloemkool, maar daar ik geen bloemkoolliefhebber ben moet ik het nog maar ns zien...
Cheesecake (atkinsforum) (koelkast dus geen gebakken cheesecake)
1/4 kopje slagroom
250 gram roomkaas
4 blaadjes gelatine (heb 12 gram gelatinepoeder gebruikt)
3 eieren
beetje vanille essence (ik heb vanillemerg gebruikt)
sap en geraspte schil van 1/4 citroen
zoetstof naar smaak
2 dl slagroom
(eventueel wat kaneel, heb weggelaten)
Splits de eieren, klop de dooiers romig met zoetstof, vanille essence, citroensap (en evt kaneel).
Doe het kopje slagroom en de roomkaas in een pannetje om te smelten. Gelatine (ongekleurd) in koud water laten weken, daarna uitknijpen en in het hete kaasmengsel laten oplossen, dan af laten koelen. Door het eidooier-mengsel roeren.
Slagroom en eiwitten apart stijf kloppen. Daarna eerst de slagroom en daarna de stijve eiwitten erdoorheen scheppen.
Vet een vorm in en giet het mengsel er in, stijf laten worden in koelkast.
Heb daarnaast een bodem gemaakt van 100gr gemalen amandelen en een blokje boter, snufje zout en koekkruiden.
Ga een toplaagje maken van crystal clear cranberry met wat zoetstof, gelatine of vagabin (kh arme variant van bloem/maïzena).
Ik hou nl van de combi cheesecake met rood fruit!
Of de bodem er lekker bij is, geen idee nog...