Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ambre

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 23:28

Ik ga morgen ook weer in het gareel,koelkast staat alweer vol met kwark.Moet alleen ff eieren halen nu mijn vriend ook de omelet met spek ontdekt heeft!

Quellian:das niet zo netjes van je dietiste!Maar snap het verhaal dat ze wil dat je brood etc gaat eten wel.Zo heeft zij het nu eenmaal geleerd.
En ik geloof ook best een dat het gezond is in bepaalde mate.Maar overgewicht en suiker lijkt me nog minder!

Mijn lijstje plaats ik ff niet,het was immers KH weekend!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 23:57

Hahaha, met z'n allen aan de eieren :D
ik heb momenteel een BMI van 23.9 met kleren aan, dus de dietiste vond het genoeg. Longarts en ik nog niet :D

Freppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 07:43

Hier ook weer even streng voor mezelf ( alweer :') )
Appel-kaneel-caramel-kwark cake is best lekker! :D
En ik heb van de week een variatie op het Atkins revolutie brood gebakken. Ik vond het lekker dus pakte steeds een stukje...Helpt ook niet echt als je af wil vallen...
Maar goed, al met al weeg ik nog steeds hetzelfde. Niet afgevallen maar ook niet aangekomen gelukkig!
Ik ga straks een huis bezichtigen....Spannend!

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 08:46

Sam, dat Atkins revolutiebrood is toch op basis van vlees? Ik heb daar vol verwondering een draadje over gelezen op een Atkinsforum. Kan me er maar wening bij voorstellen...

Ik ben vanaf vandaag lid van Atkinslijn.nl. Een heel heldere site waar je tegen betaling online advies krijgt of, als beperkt lid, toegang hebt tot heel veel recepten, duidelijke overzichten wat je wel en niet mag en wat waar in zit en een heel handig eetdagboekje. Ik ben beperkt lid geworden (47,75 voor 5 maanden). Eigenlijk een klein beetje onzin, maar mijn zusje is vandaag ook met Atkins begonnen en ik vind het leuk om het samen met haar te doen. Ik zit dus weer in inductie!

Mijn menu
O: roerei van 2 eieren met wat slagroom en 4 plakjes salami
L: 100 gr sla, blikje tonijn, eitje, mayo, citroensap
D: 100 gr Broccoli, 100 gr sla, slavink

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 09:24

Jij hoeft je dus geen zorgen te maken over die 66 volgende week mrijn :D ! dat komt wel goed.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 09:32

Goedemorgen!

Sam, spannend zeg, een bezichtiging! Succes!

Mrijn, net menuutje hoor :D

Vandaag:
O: Atkins reep
T: stukje witte kaas
L: 3 roereieren met ui
T: stukje witte kaas
A: nog geen idee

Vanmorgen 800gr zwaarder dan vorige week, maar ja... eigen schuld.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 09:34

Quellian, pak jij een hele ui?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 09:35

Nee, ik had gisteravond ringen gesneden bij de BBQ, maar niemand had ui gepakt :+ Heb een paar ringetjes, denk een stuk of 6.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 09:39

Mrijn schreef:
Sam, dat Atkins revolutiebrood is toch op basis van vlees? Ik heb daar vol verwondering een draadje over gelezen op een Atkinsforum. Kan me er maar wening bij voorstellen...

Nee zit geen vlees in, wel huttenkase.
Sam, maak jij het ook met 18 eieren of een kleinere portie?
Spannend straks huis bezichtigen, succes! Waar staat het?

Sorry voor mijn beroerde typen eerder, mijn telefoon heeft een hardnekkige engelstalige spellingscontrole opgedaan die ik er niet af krijg. Heb de cheesecake al geproefd (restje vulling in een bakje laten opstijven) en het was lekker.

Mijn dag:
O: cheesecake vulling en 200gr kwark met lepeltje jam (moet door vakantie opnieuw leren kwark te waarderen zonder toevoegingen).
T: komkommer met basilicum, klein stukje MIM met bruscetta kruiden (per ongeluk vergeten bakpoeder toe te voegen dus het is een raar bakseltje geworden. Het ruikt wel lekker)
L: salade van sla, gegrillde paprika, zongedr tomaat, tomaat, rode ui, feta, basilicum, beetje citroensap en olijfolie.
Restje MIM.
T: tomaat met basilicum
D: tilapia met salie en citroensap in gerookte ham in een wittewijn/botersaus (alcohol verdampt in de oven)
met broccoli en misschien voor vriendlief aardappeltjes.
T: khd arme cheesecake

Hoelang gaan jullie in kharm/inductie fase voor je weer gaat uitbouwen? Ik vind mijn pastagerechten waar ik pasta vervang met courgette eigenlijk wel prima, mis het nog helemaal niet, waarom zou ik het dan weer invoeren? Rijst mis ik wel, want mijn rijstgerechten zonder rijst zijn niet zo'n succes denk ik. Ga morgen proberen neprijst te maken van bloemkool, maar daar ik geen bloemkoolliefhebber ben moet ik het nog maar ns zien...

Cheesecake (atkinsforum) (koelkast dus geen gebakken cheesecake)

1/4 kopje slagroom
250 gram roomkaas
4 blaadjes gelatine (heb 12 gram gelatinepoeder gebruikt)
3 eieren
beetje vanille essence (ik heb vanillemerg gebruikt)
sap en geraspte schil van 1/4 citroen
zoetstof naar smaak
2 dl slagroom
(eventueel wat kaneel, heb weggelaten)

Splits de eieren, klop de dooiers romig met zoetstof, vanille essence, citroensap (en evt kaneel).
Doe het kopje slagroom en de roomkaas in een pannetje om te smelten. Gelatine (ongekleurd) in koud water laten weken, daarna uitknijpen en in het hete kaasmengsel laten oplossen, dan af laten koelen. Door het eidooier-mengsel roeren.
Slagroom en eiwitten apart stijf kloppen. Daarna eerst de slagroom en daarna de stijve eiwitten erdoorheen scheppen.
Vet een vorm in en giet het mengsel er in, stijf laten worden in koelkast.

Heb daarnaast een bodem gemaakt van 100gr gemalen amandelen en een blokje boter, snufje zout en koekkruiden.
Ga een toplaagje maken van crystal clear cranberry met wat zoetstof, gelatine of vagabin (kh arme variant van bloem/maïzena).
Ik hou nl van de combi cheesecake met rood fruit!

Of de bodem er lekker bij is, geen idee nog...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 09:58

Klinkt wel heel lekker Anna!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 10:01

Ik zal vanavond een foto maken!
Had een beetje van de creme geprobeerd met kaneel, maar vind dat idd geen combi, dus blij dat ik het niet gedaan had.
Ben benieuwd of vriendje + zijn ouders iets merken aan deze taart.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:02

Ik sprak vorige week de schoonmoeder van mijn zus en die had ook een recept voor cheesecake, maar weet niet meer precies hoe het moest. Ik dacht lekker met een paar aardbeitjes on top! :9

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:36

:wave:

Heb nog een weekje vakantie maar heb besloten weer in het gareel te gaan. Heb super genoten van mijn vakantie en al het eten, maar die vakantie kilo's gaan er weet af :j
De HA zei vOor de vakantie nog dat hij wilde dat ik weer ging opbouwen maar hij vertelde later dat hij toch wilde dat ik khd arm bleef eten (niet tot in het extreme) omdat mijn schildklier het daar gewoon goed op doet!

Morgen begin ik echt :j moet nog even boodschappen doen namelijk.
Streef is nog steeds 62 kilo en dan heb ik er nu nog 8 te gaan

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 11:46

Fijn dat je HA het promoot :)
Die 8kg krijg jij er wel af.

Panna cotta is trouwens ook wel wat om taart van te maken, bedacht ik me.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 11:54

8kg lukt wel inderdaad en heel erg fijn dat je huisarts achter je staat, dat scheelt een hoop.

Panna cotta... *gaat googlen*

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 11:57

dubbelgekookte melk betekent dat officieel.
Vanille, slagroom, melk, gelatine, zoetstof ipv suiker... Simpel maar heel zacht van smaak.
Sausje maken van aardbeitjes of crystal clear met vegabin/gelatine, zoetstof...
Geen grote voorstander van zoetstof maar voor taart moet je toch wat he.

Heb er ook weleens toetjes van gemaakt in een koffiekopje met vruchtjes op de bodem, een rood sausje erover gegoten en een takje aalbesjes erop. Staat heel chique.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:14

aah sakkia je had pas je streef toch behaald op 65? wat jammer dat er weer 5 bijzitten!! of zit ik ernaast?
Je gaat het wel halen hoor.

ik heb gisteren kaasmuffins geprobeert te maken.. echt te goor voor woorden vind ik ze

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:15

Kaasmuffins, hm... daar krijg ik nou niet direct trek van :D Met huttekase erin? *rilt*

Panna cotta klinkt lekker :9

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:34

Ik zit nog tsjok (?)vol van de roereieren van vanmorgen... Moet toch iets eten... Hmmm, what to do.... Zoete MIM dan maar en dan als 4 uurtje 100 gr komkommer.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 13:15

Mrijn... vind ik de MIMs gewoon niet lekker, of doe ik het ook grandioos vies maken?
(Al was ik de bakpoeder vergeten dus de structuur was anders). Had de eerste keer exact recept opgevolgd alleen ipv lijnzaad blanc sesamzaad gebruikt. Vandaag ipv zoetstof en kaneel bruscettakruiden gebruikt en geroosterd zwart sesamzaad. Ik vind het niet lekker... Is hte ook logisch gezien mijn bereidingswijze of zal het mijn ding niet blijven?

Mijn salade was wel heel lekker.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:16

Quellian schreef:
Ik ben gister de mist in gegaan!
Was bij de dietiste geweest en kreeg een bak commentaar over me heen, moest NU DIRECT stoppen met khd arm, wawawablablabla.
Maar goed, zo nijdig dat ik was... 2 negerzoenen, een caramelmuffin en een halve zak paprikachips :o
Vandaag wel weer braaf gegeten; als ontbijt een Atkins reep, als lunch 2 gebakken eieren met vanalles erin en als avondeten een salade met gegrilde kipfilet van de Mac en een cola light (en oke, een hamburger zonder broodje).

(hai diaan)

omdat dit ook mijn ervaring is, wil ik me hier graag melden. Heb een stok achter de deur nodig en bij tijd en wijlen een hart onder de riem...
sinds mijn zwangerschap zitten er een kg of 7 aan hardnekkig vet die er niet af willen. beetje jammer :+
gewoon gezond eten geeft geen resultaten, begeleiding door de voedingsdeskundige liet me enkel aankomen en zo kwam ik bij 'Yvonne Lemmers'' terecht. Kent iemand dat?
Het komt er kort op neer dat ik de hele dag KHD-arm eet, op 1 uur na. In dat uur mag ik zoveel KHD eten als ik wil (doe je niet, maar toch). Dat ging voor mijn zomervakantie heel goed, maar nu ben ik de motivatie kwijt...

Vandaag:
o: 3 atkinskrackers met boter en 48+ kaas
t: eat natural reep (kh-uurtje)
l: tonijn met augurk en tomaatjes, 2 atkinskrackers
t: x
a: verse tomatensoep

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:18

Ja, ik heb wel gelezen over Yvonne Lemmers :j Je moet inderdaad gewoon kijken wat bij je past.
Mij bevalt KHD-arm heel goed, heb er inmiddels 7kg af. Afgelopen weekend heb ik echt gezondigd, maar vooruit ;)

Maar eet je vanavond alleen soep? Zonder iets erbij? Ik zou flauwvallen denk ik :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:20

goed bezig zeg! ik stond op -4, maar vrees dat er de afgelopen 2 weken wel weer 2 aan zijn gekomen door slecht en ongezond eten... zaterdag weer wegen en meten...
vanavond alleen soep, maar die is wel heel erg gevuld hoor. mijn lepel kan er bijna in overeind staan, dus vult zat!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:22

Ah lekker, stevig soepje :9

Ik denk dat ik vanavond spinazie ga roerbakken, moet nog even kijken met wat nog meer.
Heb verse spinazie en heb nog sperziebonen in de koelkast liggen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:23

hoe doet iedereen dat met de rest van het gezin? mijn vent is nou niet bepaald fan van 'groenvoer' en heeft afvallen ook neit nodig en mijn dochtertje moet toch wel haar khd binnen krijgen... nu kook ik dus vaak apart voor mezelf, maar dat is bijna niet vol te houden op werkdagen.