Ja dat wel, zout, peper en nootmuskaat. En er zit ook nog kaas in de saus, maar volgende keer wat meer zout en zo.
Eerste foto ziet er, ehh niet zo smakelijk uit, maar die laatste ziet er lekker uit! Moet ik eigenlijk ook weer eens doen, soep maken.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 09-11-17 19:51
Kun je toch pakken en er nog opdoen.
Eerste nee ik weet het. Om de een of andere reden ziet bouillon met vlees en kluif met merg er erg onsmakelijk uit. Wat er op dreef waren de uitjes die waren iets te fijn en bleven drijven ipv zinken. Voor ragout wil ik het ook zeven trouwens.
Jilletje
Geplaatst: 09-11-17 19:55
Ik heb vandaag pulled beef gemaakt Het ziet er echt heel lelijk uit Maar op een pita met wat sla mix er tussen is het echt goddelijk
Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024
Geplaatst: 09-11-17 19:55
Ja haha, ook gedaan, maar volgende keer mag er dus meteen meer op.
Ik heb zo nog nooit soep gemaakt, met merg en zo dus, maar wil t wel eens proberen.
Dit is twee lappen rundvlees van lakenvelder stier. Henkie om precies te zijn. Loeder van een dier.
Meestal maak ik vegetarische bouillon als basis maar vriezer hier moet leeg dus dan maar zo. Kwestie van lap met bot erin de pan in kruiden peper zout water laag opzetten en geduld hebben. Kan ook met een kip of kipkarkas trouwens of een varkenspoot als basis voor erwten soep bv
Leffroi
Geplaatst: 09-11-17 19:59
Pulled pork wil ik ook graag eens maken. Iemand een goed recept? Ik ben bbq-saus smaken (oid) gek!
Hier vandaag heel simpel. Aardappels, doperwten en een gehaktbal. Gehakt was alleen een beetje dubieus qua smaak. Kwam van de budgetstore Maargoed
Anoniem
Geplaatst: 09-11-17 20:04
Wanneer ik pulled pork maak dan kan ik dat geen recept noemen Ik doe zo'n enorme varkensschouder in de slowcooker, bbq saus erover heen en 10 uur wachten
Jilletje
Geplaatst: 09-11-17 20:08
Ik heb vandaag een riblap gebruikt omdat die in de aanbieding was. Verder 300 gram ui,500 gram tomaat en 400 gram champignons. 3 blikjes tomaten pure, bbq saus met whiskey en een beetje water.
Ik heb alles gemaakt in een grote braadslee. Eerst de uien zachtjes aanfruiten, champignons er bij. Dan de tomatenpuree ook even mee bakken. Tomaten in blokjes er bij en een beetje water. Zout en peper naar smaak. Even laten pruttelen. Goedje aan de kant schuiven, klein beetje olie op de lege plek in de slee. Riblap even om en om aanbakken. Vervolgens lekker instoppen met het prutje en bbq saus naar smaak. Alles in de oven voor een uurtje of 4 tussen de 100 en 150 graden, ik bouw het stap voor stap op tot 150 graden.
Laatst bijgewerkt door Jilletje op 09-11-17 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Suzanne_J
Geplaatst: 09-11-17 20:11
Flinke salade geitenkaas
Piekosjj
Geplaatst: 09-11-17 20:16
Anthea schreef:
Wanneer ik pulled pork maak dan kan ik dat geen recept noemen Ik doe zo'n enorme varkensschouder in de slowcooker, bbq saus erover heen en 10 uur wachten
Vandaag geïnspireerd door de Chinees en 2 kipgerechten gemaakt. Er moet nog wat aan gesleuteld worden (de pittige kip was niet bepaald pittig) en er moet wat meer zout in Maar verder, erg lekker!